Ik heb vorige week een moederbord uit de B-Voorraad bij informatique besteld om wat oude hardware nieuw leven in te blazen. Toen ik het moederbord ging instaleren kreeg ik in 1e instantie geen beeld. Ik had er al niet meer dan noodzakelijk aanhangen dus toen heb ik eerst een pci videokaart geprobeerd maar dat mocht ook niet baten. Toen heb ik even de batterij die op het mobo zat doorgemeten die zat net onder de 3v. Toen heb ik daar even een nieuwe batterij opgezet en toen startte het mobo wel op maar kreeg ik de melding "CMOS Checksum error" te zien. Toen ik de pc opnieuw op wou starten kreeg ik weer geen beeld. Na de bios met de jumper te resetten start de pc wel 1x op maar daar blijft het ook bij. Mijn specs zijn:
ABIT KR7A-Raid
XP-1700
radeon 8500 all-in-wonder
256 mb ddr Kingston pc2700
s3-virge dx pci
IBM 20 gb hdd
Ik heb nog niet geprobeerd de bios te flashen maar ik ben dit eigenlijk ook niet van plan want als dit nou niet lukt en het mobo dadelijk niet eens meer opstart oid dan ben ik daarvoor verantwoordelijk (denk ik) en dan krijg ik ook geen rma meer.
Of zie ik dat verkeerd? Ik moet wel zeggen dat ik er behoorlijk van baal want je denkt even een goedkoop mobo te kopen dat zeker werkt want je gaat er toch vanuit dat een bedrijf als informatique een gebrukt mobo test voordat ie terug in het magazijn gaat of voor ze hem opsturen. Zijn er misschien tweakers hier met hetzelfde mobo die een soortgelijk probleem hadden en die dat zelf nog konden fixen? Anders kan ik zelf nog een x verzendkosten naar informatique gaan betalen
ABIT KR7A-Raid
XP-1700
radeon 8500 all-in-wonder
256 mb ddr Kingston pc2700
s3-virge dx pci
IBM 20 gb hdd
Ik heb nog niet geprobeerd de bios te flashen maar ik ben dit eigenlijk ook niet van plan want als dit nou niet lukt en het mobo dadelijk niet eens meer opstart oid dan ben ik daarvoor verantwoordelijk (denk ik) en dan krijg ik ook geen rma meer.
Of zie ik dat verkeerd? Ik moet wel zeggen dat ik er behoorlijk van baal want je denkt even een goedkoop mobo te kopen dat zeker werkt want je gaat er toch vanuit dat een bedrijf als informatique een gebrukt mobo test voordat ie terug in het magazijn gaat of voor ze hem opsturen. Zijn er misschien tweakers hier met hetzelfde mobo die een soortgelijk probleem hadden en die dat zelf nog konden fixen? Anders kan ik zelf nog een x verzendkosten naar informatique gaan betalen