Toon posts:

[ABIT KR7a-Raid] Problemen met bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een moederbord uit de B-Voorraad bij informatique besteld om wat oude hardware nieuw leven in te blazen. Toen ik het moederbord ging instaleren kreeg ik in 1e instantie geen beeld. Ik had er al niet meer dan noodzakelijk aanhangen dus toen heb ik eerst een pci videokaart geprobeerd maar dat mocht ook niet baten. Toen heb ik even de batterij die op het mobo zat doorgemeten die zat net onder de 3v. Toen heb ik daar even een nieuwe batterij opgezet en toen startte het mobo wel op maar kreeg ik de melding "CMOS Checksum error" te zien. Toen ik de pc opnieuw op wou starten kreeg ik weer geen beeld. Na de bios met de jumper te resetten start de pc wel 1x op maar daar blijft het ook bij. Mijn specs zijn:

ABIT KR7A-Raid
XP-1700
radeon 8500 all-in-wonder
256 mb ddr Kingston pc2700
s3-virge dx pci
IBM 20 gb hdd

Ik heb nog niet geprobeerd de bios te flashen maar ik ben dit eigenlijk ook niet van plan want als dit nou niet lukt en het mobo dadelijk niet eens meer opstart oid dan ben ik daarvoor verantwoordelijk (denk ik) en dan krijg ik ook geen rma meer.
Of zie ik dat verkeerd? Ik moet wel zeggen dat ik er behoorlijk van baal want je denkt even een goedkoop mobo te kopen dat zeker werkt want je gaat er toch vanuit dat een bedrijf als informatique een gebrukt mobo test voordat ie terug in het magazijn gaat of voor ze hem opsturen. Zijn er misschien tweakers hier met hetzelfde mobo die een soortgelijk probleem hadden en die dat zelf nog konden fixen? Anders kan ik zelf nog een x verzendkosten naar informatique gaan betalen :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat voor een voeding heb je gebruikt? Is de CPU zeker weten 100%? Anders is het inderdaad gewoon terugzenden .. Is an sich geen ramp, kost maar ~5 euro's :)

Op een instabiel systeem zou ik me trouwens niet aan BIOS updates wagen.

[ Voor 21% gewijzigd door BalusC op 03-05-2004 10:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon een voeding uit een werkend systeem gebruikt die zeker goed is. Tjah en dan kan ik er weer 5 euro aan uitgeven, het is gewoon een pc om er een beetje bij te hebben en heeft verder eigenlijk niet echt een functie dus ik ben niet echt van plan er veel geld aan uit te geven. Anders had ik ook geen B-voorraad mobo gekocht he. Die bios-update lijkt me ook een longshot maar als dit nou een probleem was dat vaker voorkwam dan zou ik het ook zo kunnen fixen natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 10:39 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, een voeding heeft ook een merk/type aanduiding :)

Zo kan een 200W voeding uitstekend werken met een AMD K6 bak, maar niet met een AMD XP1700+ systeem ..

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 03-05-2004 10:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is een aopen 400w voeding die standaard in de HQ08 zit.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is dan ook alweer uitgesloten :P En nu resten nog de CPU en het mobo. Ik zou het mobo toch maar omruilen. Anders informeer je even bij Informatique of je wel een BIOS update mag doen zonder dat de garantie breekt :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 03 mei 2004 @ 10:42:
Dat is dan ook alweer uitgesloten :P En nu resten nog de CPU en het mobo. Ik zou het mobo toch maar omruilen. Anders informeer je even bij Informatique of je wel een BIOS update mag doen zonder dat de garantie breekt :)
Ik heb alle onderdelen in mijn eigen pctje getest. Dus de HDD, mem, cpu, videokaart. Als ik ga informeren of ik dat mag doen dan zeggen ze dalijk gewoon dat ik dat heb gedaan en ben ik dus mijn rma kwijt. Want dit is in feite iets dat voor kan komen uit een bios-update lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had mijn mobo eergisteren teruggestuurd naar Informatique en ze belden vanmiddag op ze kwamen daar zelf ook tot de conclusie dat ie kapot was. Ik heb nu een ander mobo uitgezocht en er komen verder geen kosten bij. Ik hoef geen rembours te betalen ondanks dat dit mobo duurder is en ik krijg de door mij gemaakte verzendkosten als korting terug :*) ! Erg netjes afgehandeld door informatique moet ik zeggen! Dit topic kan wat mij betreft dus op slot :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 17:58 ]

Pagina: 1