[JAVA] Server met methodes

Pagina: 1
Acties:

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08
Het probleem is als volgt:
Ik wil in de taal JAVA een client/server model programmeren.
De server krijgt een aantal methodes die een bepaalde waarde teruggeven aan de client via internet.

Ik heb het forum al afgezocht en ook mijn boek ("Introduction to JAVA programming") gelezen. Ik kan hier echter geen juiste oplossing terug vinden voor mijn probleem.
Ik heb ook Resin al geinstalleerd, maar ik weet niet of ik dit kan gebruiken voor mijn probleem en hoe?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:28

Robtimus

me Robtimus no like you

Zoek eens naar RMI (Remote Method Invocation), dat zou moeten doen wat jij wilt.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
En je kunt ook kijken naar CORBA, dat is een standaard die bedoeld is voor object requests (ook een soort RMI), maar dan programmeertaal onafhankelijk. Er zijn in elk geval een flink aantal implementaties in Java voor te vinden.

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
bigbeng schreef op 03 mei 2004 @ 10:23:
En je kunt ook kijken naar CORBA, dat is een standaard die bedoeld is voor object requests (ook een soort RMI), maar dan programmeertaal onafhankelijk. Er zijn in elk geval een flink aantal implementaties in Java voor te vinden.
RMI werkt over CORBA, ik zou dus wat hierboven al gezegd werd naar RMI gaan kijken of naar Webservices. Met een goede IDE zijn Webservices makkelijk te bouwen.

EJB`s?

Webservices + SOAP of RMI zijn nog twee opties.

Met sockets klooien is leuk, maar kost veel tijd en je bent het wiel opnieuw aan het uitvinden.

Ik weet ook niet wat voor clients je wilt maken, een Webclient of een Application client?

[ Voor 9% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 03-05-2004 10:32 ]

• JnX
Application client

• bigbeng
CK schreef op 03 mei 2004 @ 10:30:
[...]

RMI werkt over CORBA, ik zou dus wat hierboven al gezegd werd naar RMI gaan kijken of naar Webservices. Met een goede IDE zijn Webservices makkelijk te bouwen.

EJB`s?

Webservices + SOAP of RMI zijn nog twee opties.

Met sockets klooien is leuk, maar kost veel tijd en je bent het wiel opnieuw aan het uitvinden.

Ik weet ook niet wat voor clients je wilt maken, een Webclient of een Application client?
Ik heb even een quote van de sun website afgehaald om aan te geven dat RMI en CORBA twee verschillende zaken zijn:
The Java Remote Method Invocation (RMI) mechanism and the Common Object Request Broker Architecture (CORBA) are the two most important and widely used distributed object systems.
Dit heb ik hier vandaan:
http://java.sun.com/devel...alArticles/RMI/rmi_corba/

Wat jij bedoelt is RMI over IIOP (Internet Inter-ORB Protocol).

• Stephan Oudmaijer
bigbeng schreef op 03 mei 2004 @ 10:42:
[...]

Ik heb even een quote van de sun website afgehaald om aan te geven dat RMI en CORBA twee verschillende zaken zijn:

[...]

Dit heb ik hier vandaan:
http://java.sun.com/devel...alArticles/RMI/rmi_corba/

Wat jij bedoelt is RMI over IIOP (Internet Inter-ORB Protocol).
Je hebt gelijkt ik verwar twee dingen:

RMI over IIOP is part of the Java 2 Platform, Enterprise Edition and Java 2 Platform, Standard Edition version 1.3. RMI over IIOP provides the ability to write CORBA applications for the Java platform without learning CORBA Interface Definition Language (IDL). To work with CORBA applications in other languages, IDL can be generated from Java programming language interfaces. RMI over IIOP includes the full functionality of a CORBA Object Request Broker

• Stephan Oudmaijer
Ik zou zelf gaan voor het gebruik van Webservices. Dus een application client die een Webservice aanroept. Mooie is dan dat je ook .NET clients kan bakken voor je applicatie.

Met een goede IDE zoals bijvoorbeeld IBM Websphere bouw je beiden even snel.

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Het is misschien niet slecht om als beginnner te beginnen met Sockets.

Een beginners tutorial kan je hier vinden: Javaworld - Sockets

veel succes :Y)

• JnX
-FoX- schreef op 03 mei 2004 @ 10:51:
Het is misschien niet slecht om als beginnner te beginnen met Sockets.

Een beginners tutorial kan je hier vinden: Javaworld - Sockets

veel succes :Y)
Dit ziet er duidelijk uit. Hetzelfde wordt ook in mijn boek behandeld. Maar kan je op deze manier ook methodes op de server aanroepen en hoe gaat dat?

• bigbeng
Dat zul je dan zelf moeten schrijven. Sockets zijn eigenlijk vooral bedoeld om netwerkverkeer (ook internet) te stroomlijnen.

CORBA en RMI zijn juist ervoor bedoeld om dat netwerkverkeer te verbergen voor de ontwikkelaar zodat deze zich bezig kan houden met het op elkaar aansluiten van objecten en zich dus niet (zo) bezig hoeft te houden met hoe netwerken en protocollen in elkaar zitten.

Het is dus maar net wat je wilt leren.

Verwijderd

JnX schreef op 03 mei 2004 @ 11:38:
[...]
Maar kan je op deze manier ook methodes op de server aanroepen en hoe gaat dat?
Dit kan volgens mij alleen met RMI.. Lees een tutorial en je hebt het snel door!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:28

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 21:47:
[...]

Dit kan volgens mij alleen met RMI.. Lees een tutorial en je hebt het snel door!
Het kan in principe wel met Sockets, maar is veel omslachtiger. RMI doet het achtergrondwerk gewoon voor je.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Pagina: 1