Een collega van me maakt regelmatig sierraden van zilver. Het is algemeen bekend dat zilver warmte beter geleid dan koper, maar daarentegen een stuk duurder is. Nu heb ik die collega gevraagd of hij de onderkant van m'n wc blok kan verzilveren. Dit is voor hem geen probleem. Hij neemt naar eigen zeggen zilver en "soldeert" dan een plak zilver op m'n blok met silver soldeer(zilver + Cadmium had ie het over). De kosten hiervan zijn niet noemenswaardig, maar schiet ik hier ook echt wat mee op?
Mijn idee was om er een plaatje zilver van 1mm dik van 2x2cm op m'n blok te zetten, dit om de warmte sneller en beter over te brengen naar m'n koperen waterblok. Brengt dit me daadwerkelijk temperatuur winst op of is het iig de moeite waard om het te proberen?
In de search wordt wel gepraat over zilver als materiaal, maar ik kon niets vinden over daadwerkelijk expirimenten.
Mijn idee was om er een plaatje zilver van 1mm dik van 2x2cm op m'n blok te zetten, dit om de warmte sneller en beter over te brengen naar m'n koperen waterblok. Brengt dit me daadwerkelijk temperatuur winst op of is het iig de moeite waard om het te proberen?
In de search wordt wel gepraat over zilver als materiaal, maar ik kon niets vinden over daadwerkelijk expirimenten.