Toon posts:

DVD-Video files compliance test failed error

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik probeer een DVD te branden met Nero 6 krijg ik de volgende foutmelding:

DVD-Video files compliance test failed. The resulting DVD-Video might be unplayable. Do you want to continue?

Daarnaast kreeg ik de error:
"Backup file 'VTS_02_0.BUP' should be identical to 'VTS_02_0.IFO"
"Backup file 'VTS_03_0.BUP' should be identical to 'VTS_03_0.IFO"
"Backup file 'VTS_04_0.BUP' should be identical to 'VTS_04_0.IFO"

In de Nero FAQ staat hierover het volgende vermeld:

I want to burn a DVD-Video disc but I always get an error message saying compliance test failed' when I drop my files into the DVD-Video compilation. Even when I have VOB, IFO and BUP files.

Sometimes DVD Authoring programs create non-complaint video projects.
(Important Note: Nero cant burn illegally ripped DVDs. Usually they losing compliance through ripping.)

Hier schiet ik dus niet veel op, alleen dat het dus om een beveiliging op de DVD zou gaan.

Hier op het tweakers forum vond ik ook nog het volgende bericht hierover:
NielZ schreef op 15 januari 2004 @ 10:26:
Ik had laatst het volgende probleem.
Inmiddels is het opgelost, maar het leek me wel nuttig het te delen. ;)

Voordat ik een DVD ging branden met Nero kreeg ik de volgende error: "DVD-Video files compliance test failed. The resulting DVD-Video might be unplayable." Als ik de DVD (RW) dan brandde was deze inderdaad zeer moeilijk/niet leesbaar.
Daarnaast kreeg ik de error: "Backup file 'VTS_01_0.BUP' should be identical to 'VTS_01_0.IFO'"

Oplossing:
Maak een copietje van VTS_01_0.IFO, en rename deze naar VTS_01_0.BUP. Vervang de 'oude' .BUP met de nieuwe. Zo zijn de files weer identical. ;)

Bij mij werkte dit prima, ik hoop dat iemand anders er in de toekomst ook nog wat aan heeft. ;)
Dit heb ik dus geprobeerd door een copietje te maken van de
VTS_02_0.IFO, VTS_03_0.IFO en VTS_04_0.IFO en deze alle drie vervolgens te hernoemen naar .BUP alleen dit werkt helaas ook niet :'(

Als ik dan opnieuw probeer de DVD te branden dan krijg ik weer te maken met de volgende error:

DVD-Video files reallocation failed. File is not a DVD file format.

Hierover kan ik qua oplossing ook niet zo heel veel vinden. Behalve dan het volgende:

- Negeer de melding en brandt de DVD;
- Controleer of er een update aanwezig is van Nero Burning ROM

Maar dit helpt niet en ik draai de laatste versie van nero.

Als ik alle files open met PowerDVD kan ik gewoon alle menu's openen en afspelen zonder problemen. Alleen ik zou toch graag een DVD ervan willen toasten, aangezien ik dan de film tenminste op mijn DVD standalone speler kan afspelen en op breedbeeld tv kan kijken. Heeft iemand nog ideeën hoe ik dit probleem kan oplossen. Bij voorbaat dank.

Clouddog

Verwijderd

Hoe ben je aan deze bestanden gekomen? Met welk programma heb je ze bijvoorbeeld naar je harde schijf gekopieerd en met wel programma is het eventuele re-authoren gedaan?

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 08:38
De vraag is idd welk programma je hebt gebruikt op de dvd te rippen.
en indien de dvd wel werkt met powerdvd kan je altijd proberen hem te branden en de errors gewoon te ignoren..
zorg wel dat je alleen .ifo .bup en .vob files in de video_ts map hebt staan anders doe je wat fout.

• MyDyingBride
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-01 18:23
Mocht de gewoon branden methode niet werken kun je als laatste redmiddel met ifoedit nieuwe ifo's maken.
Google is uw vriend.

Verwijderd

Ik kan de .IFO niet kopieren.. En ook niet omzetten naar .BUP omdat die al erbij staat! Wat nu??

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 12:21
Je moet gewoon die dvd branden, als deze wel werkt met een dvd player dan is de kans best groot dat het geheel wel gaat werken.

Zoals gezegt, de IFO en BUP files moeten allemaal wel aanwezig zijn.

PVoutput

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:40
Ik krijg die melding ook regelmatig te zien met branden van DVD's

Dan gebruik ik het Programma ImgTool burn
Ook dan krijg ik dezelfde melding maar kan hem dan wel zo branden dat de dvd het dan wel doet.

Is het proberen waard tuurlijk

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02 15:07
Als je geluk hebt werkt je dvd gewoon ondanks die fouten. Maar 't hoort niet.

Met welk programma heb je die DVDs gemaakt?

Anders kun je, zoals genoemd, met IFOedit de IFO files opnieuw aanmaken, of ze repareren (ifoedit, video_ts.ifo openen, GET VTS SECTORS)

Verwijderd

Haal het bestand anders eens door Gspot heen, die doet ook een aantal checks en kan je misschien meer vertellen.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 21:12:
Haal het bestand anders eens door Gspot heen, die doet ook een aantal checks en kan je misschien meer vertellen.
Heb ik ook vaak als ik wat gedownload heb. 9 van de 10x werkt het wel gewoon, gewoon de error's ignoren. Als je geen 50 cent wilt verliezen door een coaster te fikken, kun je een DVD RW gebruiken. :)

Aannames zijn fataal.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 21:02:
Ik kan de .IFO niet kopieren.. En ook niet omzetten naar .BUP omdat die al erbij staat! Wat nu??
Start een nieuw op zichzelf staand topic geheel voldoend aan de Algemene gedragsregels (Netiquette), in plaats van om oude topics uit de sloot te halen ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daarnaast: hou het op 1 topic in plaats van het probleem op verschillende plaatsen te spammen ;)
»» Nero Burning Rom.. Compliance Test Failed?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.