Als ik probeer een DVD te branden met Nero 6 krijg ik de volgende foutmelding:
DVD-Video files compliance test failed. The resulting DVD-Video might be unplayable. Do you want to continue?
Daarnaast kreeg ik de error:
"Backup file 'VTS_02_0.BUP' should be identical to 'VTS_02_0.IFO"
"Backup file 'VTS_03_0.BUP' should be identical to 'VTS_03_0.IFO"
"Backup file 'VTS_04_0.BUP' should be identical to 'VTS_04_0.IFO"
In de Nero FAQ staat hierover het volgende vermeld:
I want to burn a DVD-Video disc but I always get an error message saying compliance test failed' when I drop my files into the DVD-Video compilation. Even when I have VOB, IFO and BUP files.
Sometimes DVD Authoring programs create non-complaint video projects.
(Important Note: Nero cant burn illegally ripped DVDs. Usually they losing compliance through ripping.)
Hier schiet ik dus niet veel op, alleen dat het dus om een beveiliging op de DVD zou gaan.
Hier op het tweakers forum vond ik ook nog het volgende bericht hierover:
VTS_02_0.IFO, VTS_03_0.IFO en VTS_04_0.IFO en deze alle drie vervolgens te hernoemen naar .BUP alleen dit werkt helaas ook niet
Als ik dan opnieuw probeer de DVD te branden dan krijg ik weer te maken met de volgende error:
DVD-Video files reallocation failed. File is not a DVD file format.
Hierover kan ik qua oplossing ook niet zo heel veel vinden. Behalve dan het volgende:
- Negeer de melding en brandt de DVD;
- Controleer of er een update aanwezig is van Nero Burning ROM
Maar dit helpt niet en ik draai de laatste versie van nero.
Als ik alle files open met PowerDVD kan ik gewoon alle menu's openen en afspelen zonder problemen. Alleen ik zou toch graag een DVD ervan willen toasten, aangezien ik dan de film tenminste op mijn DVD standalone speler kan afspelen en op breedbeeld tv kan kijken. Heeft iemand nog ideeën hoe ik dit probleem kan oplossen. Bij voorbaat dank.
Clouddog
DVD-Video files compliance test failed. The resulting DVD-Video might be unplayable. Do you want to continue?
Daarnaast kreeg ik de error:
"Backup file 'VTS_02_0.BUP' should be identical to 'VTS_02_0.IFO"
"Backup file 'VTS_03_0.BUP' should be identical to 'VTS_03_0.IFO"
"Backup file 'VTS_04_0.BUP' should be identical to 'VTS_04_0.IFO"
In de Nero FAQ staat hierover het volgende vermeld:
I want to burn a DVD-Video disc but I always get an error message saying compliance test failed' when I drop my files into the DVD-Video compilation. Even when I have VOB, IFO and BUP files.
Sometimes DVD Authoring programs create non-complaint video projects.
(Important Note: Nero cant burn illegally ripped DVDs. Usually they losing compliance through ripping.)
Hier schiet ik dus niet veel op, alleen dat het dus om een beveiliging op de DVD zou gaan.
Hier op het tweakers forum vond ik ook nog het volgende bericht hierover:
Dit heb ik dus geprobeerd door een copietje te maken van deNielZ schreef op 15 januari 2004 @ 10:26:
Ik had laatst het volgende probleem.
Inmiddels is het opgelost, maar het leek me wel nuttig het te delen.
Voordat ik een DVD ging branden met Nero kreeg ik de volgende error: "DVD-Video files compliance test failed. The resulting DVD-Video might be unplayable." Als ik de DVD (RW) dan brandde was deze inderdaad zeer moeilijk/niet leesbaar.
Daarnaast kreeg ik de error: "Backup file 'VTS_01_0.BUP' should be identical to 'VTS_01_0.IFO'"
Oplossing:
Maak een copietje van VTS_01_0.IFO, en rename deze naar VTS_01_0.BUP. Vervang de 'oude' .BUP met de nieuwe. Zo zijn de files weer identical.
Bij mij werkte dit prima, ik hoop dat iemand anders er in de toekomst ook nog wat aan heeft.
VTS_02_0.IFO, VTS_03_0.IFO en VTS_04_0.IFO en deze alle drie vervolgens te hernoemen naar .BUP alleen dit werkt helaas ook niet
Als ik dan opnieuw probeer de DVD te branden dan krijg ik weer te maken met de volgende error:
DVD-Video files reallocation failed. File is not a DVD file format.
Hierover kan ik qua oplossing ook niet zo heel veel vinden. Behalve dan het volgende:
- Negeer de melding en brandt de DVD;
- Controleer of er een update aanwezig is van Nero Burning ROM
Maar dit helpt niet en ik draai de laatste versie van nero.
Als ik alle files open met PowerDVD kan ik gewoon alle menu's openen en afspelen zonder problemen. Alleen ik zou toch graag een DVD ervan willen toasten, aangezien ik dan de film tenminste op mijn DVD standalone speler kan afspelen en op breedbeeld tv kan kijken. Heeft iemand nog ideeën hoe ik dit probleem kan oplossen. Bij voorbaat dank.
Clouddog