[snelheid]speedtouch 510 + online game

Pagina: 1
Acties:

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ik heb hier thuis net een speedtouch 510, 4 poorts voor de telefoonlijn. (geen ISDN)

abbo is van HetNet : ADSL (lite dacht ik) 384 down en 128 up.
Internetten gaat prima, Ut2003 gaat ook goed, soms een enkele keren dat t gaat schokken, maar niet storend.
Maar het grootste probleem heb ik alle keren met CounterStrike (steam) Het is me sinds begin, nog nooit gelukt om n normaal potje te gamen.

En ik weet niet waar het aan ligt. Ik ben een totale n00b op netwerkgebied, heeft me ook een aantal dagen gekost om het hele zaakje draaiende te laten.

Mocht je screens van de instellingen nodig hebben van de router, dan moet je dat ff laten weten, dan zet ik ze in no time online!

Heb uiteraard de search goed gebruikt, maar kon geen vergelijkingsmateriaal vinden.

my specs.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28

Processor  Intel Celeron 2,4GHz (Socket 478, Boxed)  

Moederbord  XFX P4X400 533 DDR333 USB2 LAN Via AGP8x 6Ch Sound  

Geheugen  512MB PC2700 DDR  
                   512MB PC2700 DDR  

Videokaarten    Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB  

Harde schijven  Seagate 10GB (U Series 5, 5400rpm)  
                          Maxtor 40GB (DiamondMax Plus8, 7200 2MB)  

CD-ROM & DVD-ROM drives  Pioneer 16x40x, DVD-A06S (Slot-in)  

CD & DVD branders  Philips 24x12x40x  

Geluidskaart  AC97 6CH  

Speakers  PC 5.1 Aktiv Soundsystem  

Monitor (CRT)  Lite-On 1997NST 19"  

Behuizing  Sweex Midi CL3 P4  

Keyboard & Muis  Logitech Cordless Desktop Deluxe Optical (PS/2)

[ Voor 3% gewijzigd door HyperTrophy op 03-05-2004 18:45 . Reden: netwerkkaart verwijderd uit lijst, zorgde voor misverstanden ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Counter-Striken gaat dus niet... Ik neem aan dat je bedoelt dat de pings hoog zijn. Ping eens vanaf een MS-DOS-prompt naar het IP-adres van zo'n server; zijn de pings dan ook hoog? Heb je er ook nog een firewall tussen zitten? (Zo ja, haal die eens van je systeem en probeer het dan nog eens...)

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:52

jaKKer

liev ;x She's on Fire

kijk eens of 10mbit half dulex ofzo werkt (staat bij je eigenschappen van je netwerk kaart)
Probeer ff verschillende dingen

• HyperTrophy
  • Niet online
Bergen schreef op 03 mei 2004 @ 03:25:
Counter-Striken gaat dus niet... Ik neem aan dat je bedoelt dat de pings hoog zijn. Ping eens vanaf een MS-DOS-prompt naar het IP-adres van zo'n server; zijn de pings dan ook hoog? Heb je er ook nog een firewall tussen zitten? (Zo ja, haal die eens van je systeem en probeer het dan nog eens...)
zit een hardwarematige firewall op de router. Poorten voor de games staan wel geopend hoor. en denk niet dat pingen veel nu heeft, zal heus wel wille, maar ik heb een vette hoge ping bij ELKE server
jaKKer schreef op 03 mei 2004 @ 03:26:
kijk eens of 10mbit half dulex ofzo werkt (staat bij je eigenschappen van je netwerk kaart)
Probeer ff verschillende dingen
hmm heb t gevonden...
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/netwerk.bmp (beetje groot)

dat moet ik dan op 10mb half duplex zetten.... wat gebeurd erdan?

[ Voor 11% gewijzigd door HyperTrophy op 03-05-2004 03:38 ]

• jaKKer

jaKKer

liev ;x She's on Fire

zo kom je er : http://www.jakker.nl/Images/100halfdulex.jpg

ombij System Properties te komen rechtermuisknop op deze computer ---> eigenschappe

edit

ja gewoon allemaal ff proberen en als het niet helpt of internet doet het niet moet je ff terug zetten naar waar hij nu opstaat.

En wat het doet? geen id :)

[ Voor 40% gewijzigd door jaKKer op 03-05-2004 03:43 ]

• HyperTrophy
  • Niet online
Mega super VET bedankt! als ik jou waarderingspunten mocht geven ;) Tnx maar wat houden die instellingen nou precies in?? (kan ik t n anders ooit ook s uitleggen.

• jaKKer

jaKKer

liev ;x She's on Fire

het heeft te maken met je netwerk snelheid 100 mbit en 10 mbit maar wat dat half dulex en full delux is geeeen id.

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

half duplex is dat er altijd maar 1 richting op verkeer kan zijn. Bij full duplex kan je zowel verzenden als ontvangen tegelijkertijd. Ik denk niet dat dit veel zal helpen aangezien 10mbit meeeeeer dan genoeg is voor jouw internet verbinding :p Hij kan in principe 10 Mbit per seconde aan, en jouw internet is 0.368 Mbit. Ruimte zat dus ;]

Ik zou het eerder zoeken in een andere hoek, kijk eens of op die momenten je framerate erg laag is, misshcien is dat wat, anders staat er misschien iets anders aan dat een beetje aan je verbinding vreet. ( huisgenoot die internet? Download progje? Spyware? Virus? ).

Succes

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
half duplex is om en om zenden/ontvangen, full is beide tegelijk (correct me if i'm wrong)

edit:

lekkere timing

half duplex betekent dus geen 1 richtings verkeer!!, je kan wel degelijk zenden en ontvangen over het zelfde lijntje, alleen niet tegelijk maar na elkaar

[ Voor 53% gewijzigd door Acidrain op 03-05-2004 04:48 ]

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC+ 8,16kWh | 450x Nera | Home Assistant

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:23

inXs

known as inXs

Hij doet het nou wel? Want mij is het nog nooit gelukt om CS en een VPN verbinding te draaien zonder lag stoten en een rot ping.. Ik heb werkelijk alles geprobeerd.. Toen maar mijn modem getweaked en naja nu dus wel een goede ping :o

superB

• HyperTrophy
  • Niet online
inXs schreef op 03 mei 2004 @ 10:05:
Hij doet het nou wel? Want mij is het nog nooit gelukt om CS en een VPN verbinding te draaien zonder lag stoten en een rot ping.. Ik heb werkelijk alles geprobeerd.. Toen maar mijn modem getweaked en naja nu dus wel een goede ping :o
heb niets hoeven tweaken, die tip van Half Duplex werkte perfect, was wel mn verbinding kwijt, maar na reboot, merkte ik bij t opstarten van MSN al dat t sneller ging, en ben mn hoge ping zo goed als kwijt, tis nog laat geworden iig vannacht ;)

• lSltAlKeR
  • Laatst online: 12-08 22:34

lSltAlKeR

Time destroys everything!

In je post start zeg je dat je een 3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit
Toevallig heb ik die ook ik heb geen problemen daarmee op me speedtouch.
En nu zie ik in header van je eigenschappen waar je screenshot van maakt
Eigenschappen voor VIA VT6102 Rhine II Fast Ethernet .... Staan :?
Gebruik je gewoon geen brakke drivers? :X

Speedtouch freak

• HyperTrophy
  • Niet online
lSltAlKeR schreef op 03 mei 2004 @ 15:55:
In je post start zeg je dat je een 3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit
Toevallig heb ik die ook ik heb geen problemen daarmee op me speedtouch.
En nu zie ik in header van je eigenschappen waar je screenshot van maakt
Eigenschappen voor VIA VT6102 Rhine II Fast Ethernet .... Staan :?
Gebruik je gewoon geen brakke drivers? :X
Heb t ff rechtgezet. Ik HEB idd die netwerk kaart, in de zin van, hij is van mij. had het hele hardwarelijstje uit mn persoonlijke gallery gekopieerd, had al wat andere (niet nuttige voor dit topic )onderdelen weggelaten.
Dus ik heb geen brakke drivers, probleem is immers opgelost. werk/speel dus gewoon nu relaxed via mn onboard ethernet verbinding.
Pagina: 1