Ik chat vaak met een (internet)vriend via MSN (Gromba, hij loopt hier ook rond). Ik vroeg me zo af hoe vaak wij de [norml]:+[/] smilie gebruiken in onze gesprekken. Die gebruiken wij nogal veel namelijk. Het is niet te doen om dit met de hand te doen, dus ik had even snel een script geschreven in PHP:
Zoals je ziet; ik upload het bestand en lees hier vervolgens de waarde van uit om deze vervolgens te splitten op [norml]:+[/]. Het uitlezen van de inhoud van het bestand gaat overigens probleemloos.
Het probleem. Hij lijkt alleen goed te tellen zolang het om niet teveel tekens gaat. Ik heb het volledige log in 1 bestand gezet. Het PHP script geeft aan dat het om 114.313 keer [norml]:+[/] gaat. Als ik het volgens hetzelfde concept in VB6 gebruik:
Nu komt er 11.704 uit. Hoe kan dit?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| if(isset($HTTP_POST_FILES['mijn_bestand']['tmp_name'])) { $a = file_get_contents($HTTP_POST_FILES['mijn_bestand']['tmp_name']); $b = split(":+", $a); $c = count($b)-1; echo "Count-> " .$c; } |
Zoals je ziet; ik upload het bestand en lees hier vervolgens de waarde van uit om deze vervolgens te splitten op [norml]:+[/]. Het uitlezen van de inhoud van het bestand gaat overigens probleemloos.
Het probleem. Hij lijkt alleen goed te tellen zolang het om niet teveel tekens gaat. Ik heb het volledige log in 1 bestand gezet. Het PHP script geeft aan dat het om 114.313 keer [norml]:+[/] gaat. Als ik het volgens hetzelfde concept in VB6 gebruik:
Visual Basic .NET:
1
2
3
| Private Sub cmdTel_Click() MsgBox UBound(Split(Text1.Text, ":+")) End Sub |
Nu komt er 11.704 uit. Hoe kan dit?
[ Voor 22% gewijzigd door Glashelder op 03-05-2004 01:46 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc