Toon posts:

socket 7 pc upgrade?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo , ben een pc noob maar wat voor moederboord kan ik in mijn oude p2 400 mhz systeem doen ? het is een socket 7 die er nu in zit .

owja de kast is atx

groet

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 14:48
Jij hebt een Pentium 2 en een socket 7 moederbord? Lijkt me erg sterk, aangezien Pentium 2 een Slot 1 processor is... Je moet dus ook een slot 1 moederbord hebben :) Staat trouwens ook in de FAQ ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Oguz286 op 03-05-2004 01:35 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
:?

Socket7 is voor oude P1's. Die P2 moet in een Slot1.

Misschien is het handig om wat faqs door te nemen als je een pc noob bent ;).

tvw

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Hoi celeron2400dude welkom @ GoT,

lees allereerst de FAQ eens door voordat je zo'n topic opent, daar kan je meestal wel info vinden over wat je zoekt ;)
Overigens kijk eens op je moederbord wat voor mobo het precies is en als je daar niet achter kan komen welke chipset erop zit, wanneer je daar mee gaat zoeken (google, GoT search, etc) dan vind je wel wat je wilt weten

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb al gezocht en zo niks gevonden vandaar de vraag .

Maar tis een gigabyte ga-686 bx moederboord

• iets
Je vraagt wat voor moederbord je in je systeem wil doen, maar je hebt er al een?

Wat is het probleem dan?

tvw

Verwijderd

iets schreef op 03 mei 2004 @ 01:45:
Je vraagt wat voor moederbord je in je systeem wil doen, maar je hebt er al een?

Wat is het probleem dan?
Iets zegt mij dat zijn oude overleden is.

Maar voor dat soort borden moet je denk ik op een beurs kijken, daar liggen die dingen genoeg
offtopic:
Doet me denken aan een stand die laatst op een beurs EDO ram verkocht per kilo :+

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij leeft nog hoor na al die jaren !!! >:)

Maar ehh wat voor soort moederboord kan er nu in ??
op beurzen ben ik niet btw 8)7

• iets
Ik snap er weinig meer van :P ?

Bedoel je welk moederbord in je kast past? Elk ATX moederbord pas in je kast. Tenzij je een vage compaq oid. kast hebt.

Alleen als je er een dikke P4 inlegt met een R9800 krijg je misschien wel koelingsproblemen. Ook je voeding moet wel sterk genoeg zijn.

Of bedoel je nu heel iets anders? 8)7

tvw

Verwijderd

Topicstarter
idd dat was de vraag ja !!
tis geen vaage compraq , tis een highscreen kast maar 't zelfde als n merkloze dus
ik pluur er gewoon een p3 boord in ?? 8)

• iets
Highscreen kast...

Das een vobis geval...

* iets medelijden met celeron2400dude heeft.

Maar je kunt er idd gewoon een P3 bord inleggen. Je hebt er trouwens ookal een P3 bord inliggen, maar je zult wel S370 bedoelen (hoop ik voor je) :P.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu geen p3 moederboord ?
gigabyte 686bx?
p2 upto 633 mhz

dus dan doe ik er liever een p3 boord die tot 1200 mhz kan ofzo .
En verders hoef ik dan geen voeding aan te passen of wel?

• iets
Je hebt een slot1 moederbord. Als je je bios update past daar een Slot1 P3 1Ghz in. Als je die kunt vinden (waarschijnlijk niet). Je kunt ook nog een convertor kopen ipv. een nieuw moederbord.

Maar een P3 1.2Ghz is gruwelijk duur! Je kunt beter een goedkoop SocketA bordje kopen, er een duron 1400/1600 instoppen met wat PC2100/2700 geheugen. Dan moet je waarschijnlijk wel een nieuwe voeding kopen, maar die heb je al voor 20 euro.

Dit bij elkaar is denk ik even duur als een nieuwe P3-1200 :P.

tvw

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Ligt er een beetje aan of je genoeg RAM hebt en of dat PC100 of PC133 is. Dan kan je het beste een Socket 370 plank en een P3 Tualatin halen via marktplaats of zo.

Heb je sowieso te weinig RAM, haal dan een SIS748 bordje, een Athlon XP en DDR400 RAM en je kan weer jaren mee.
Oh ja, je voeding moet wel van goeden huize zijn en minimaal 235 Watt (liever 300 Watt) doen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde heb je een scherm met registratievoorwaarden te zien gekregen. Helaas ben je daar blijkbaar veel te snel doorheengeklikt, want je hebt er weinig van gesnapt. Graag dus zsm die voorwaarden weer doorlezen...

Het wordt op prijs gesteld als je van tevoren even gaat uitzoeken wat voor hardware je hebt en wat ermee kan. Een Gigabyte 686BX kan vele dingen zijn, maar geen So7, hoe kom je daar überhaupt bij :? Als je even zoekt kom je erachter dat het een slot 1 plank is. Met de juiste converter kun je alles tem een P3-1400 daarmee draaien. Alles draait om voltages en mogelijke FSB. En daar valt van alles en nogwat over te vinden.

Graag dus de GoT Huisregels eens doorlezen en daarnaast even de search gebruiken. Op GoT vragen we niet dat je gelijk van alles erg veel weet, wel dat je als computerenthousiasteling zelf op zoek gaat voordat je een vraag stelt.

Is dit alles teveel gevraagd, dan zijn er andere fora als www.beginnersweb.nl en www.iksnaphetniet.nl die lagere eisen stellen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.