[XP] Path Program files aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is het mogelijk om Windows een ander path te geven voor /program files ? Ik heb verschillende tweak-programma's & Regcool doorgezocht, maar niets gevonden.

Concreet = ik wil dat windows / programma's niet automatisch voor /program files/ kiezen, maar een door mij opgegeven path

==
hoi

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 15:00

CodeIT

Code IT

Hmmm, net al een topic over het verplaatsen van Mijn documenten en nu dit. :)
Ff googlen: http://iamnotageek.com/ar...ge=1&topic=Program_folder

• Eusebius
  • Niet online
Het veranderen van /mijn documenten/ is wel makkelijk te doen met tweak programma's. Deze had ik ook al gevonden met de search - en daarbij = /mijn documenten/ kun je ook aanpassen met rechtsklikken.

==
hoi

• Eusebius
  • Niet online
Anyway, tnx voor de link. Ik was al aan t zoeken in de knowledge-base van MS, maar had daar tot nu toe nog niets voor gevonden. Nu nog ff een batch script schrijven om het geheel te automatiseren.

Zijn er überhaupt tweak-programma's waarmee je /program files kunt aanpassen? (euh, heb momenteel niet de meest actuele X-Setup-Pro ...)

==
hoi

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 15:00

CodeIT

Code IT

Nu nog ff een batch script schrijven om het geheel te automatiseren.
Wat wil je nog meer doen na het veranderen van je path. Alles kopiëren naar de nieuwe program files locatie, en dan alle verwijzing naar dat path veranderen?
Zodra je het eenmaal hebt verandert in het register zal elke setup dit automatisch overnemen.

Trouwens bij Tweak-XP Pro 2.06 zit er standaard een optie in om de map aan te passen.

[ Voor 12% gewijzigd door CodeIT op 03-05-2004 01:14 ]

• Eusebius
  • Niet online
[quote]JanTenHove schreef op 03 mei 2004 @ 01:11:
[...]
Wat wil je nog meer doen na het veranderen van je path. ...quote]

Ik was van plan om morgen mijn PC opnieuw te installeren met XP - Een schone installatie is hard nodig. Vandaar .

==
hoi

Pagina: 1