Welke LICHTE laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:57
Hoi! Ik ben gevraagd bij een kennis van me een laptop te installeren naast z'n normale PC. Hij wil hem gaan gebruiken voor thuis draadloos internetten, maar vooral 'on the road', voor office toepassingen. De eisen aan proc etc zijn dus niet zo zwaar, eigenlijk elke moderen laptop voldoet daarvoor wel IMNSHO. Wel moet hij dus Wlan hebben en een modem. En verder moet hij vooral klein/licht zijn. Nu dus mijn vraag, waar vind ik zoiets? De laptop's van de MyCom zijn allemaal vrij groot/zwaar. Dell heeft 1 lichte in het assortiment, de latitude X300
Maar ik wil graag wat vergelijkinsmateriaal van andere fabrikanten. Ik zie echter door de bomen het bos niet echt, en heb zelf ook vrij weinig ervaring met laptops. Bij Sony kan ik bijvoorbeeld 20 series kiezen, die me allemaal echt niets zeggen.
Dus, iemand tips, ervaringen of andere goede modellen? Thnx! :)

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk even rond in CSL, dit is eigenlijk een schat aan ervaringen. :) Er zijn talloze ervaringen-topics die over vele verschillende notebooks gaan. Als je graag W-Lan wil en een lichte notebook in gedachten hebt is het misschien niet verkeerd om eens te gaan zoeken naar Centrino notebooks. Centrino notebooks beschikken altijd over W-LAN en zijn gebruikt voor mobiel gebruik, waardoor ze vaak ook nog licht zijn. Asus heeft verder ook nog een heel mobiel, klein en licht type dit ook nog een modem heeft.

In de CSL FAQ staan verschillende plaatsen waar je even een kijkje kan nemen in dit soort gevallen. Desnoods kan je even met Google zoeken; dan kom je sites als kieskeurig.nl tegen die WFvN boven me al aangeeft. ;)

Ik hoop dat je met deze informatie al een heel eind komt. :)

Dit topic is gesloten.