Toon posts:

[XP] Corrupt \Windows\system32\config\system

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanavond was het de vierde keer dat het gebeurde en ik begin er wel genoeg van te krijgen.
Ik heb mijn systeem nu een hele tijd draaien zonder problemen
AMD 1700+
A7V-266E Mobo
1 GB DDR
Maxtor 40 gb hdd en WD 80 gb HDD
Ati Radeon 9800pro
en nog wat andere meuk.

Nou is het zo dat een tijd geleden in een keer de computer vast liep en wanneer ik daarna op startte kregen ik bij het starten van Windows de volgende melding:

Windows could not start because the following file is missing or corrupt:
\Windows\system32\config\system

Toen heb ik meteen mn pc maar geherinstalleerd en ik dacht dat het verder gewoon bad luck was.
Nou, een paar weken later was het weer raak.
Nog maar een keer opnieuw geinstalleerd. Dit keer met SP1 erbij. Even later was het weer zo ver. Toen heeft ie het nog een week uitgehouden tot hij nu weer hetzelfde probleem laat zien.

Opvallen is wel dat als hij vast loopt eerst de power van usb weg valt. Mn optische muis gaat bijvoorbeeld uit.

Is er een manier om mijn systeem te recoveren zonder hem opnieuw te hoeven installeren? En nog beter, heeft iemand een idee hoe ik er voor kan zorgen dat ik dit probleem niet vaker krijg?

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:14

UTM

Is er een manier om mijn systeem te recoveren zonder hem opnieuw te hoeven installeren?
Herstelpunten aanspreken (onder Systeemherstel)

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
'T klinkt heel erg stom, maar mijn buurman had hetzelfde probleem.

Het kan een oplossing zijn maar dan ook weer niet: Hij had een brakke en een te lage voeding maar dat kwam alleen maar omdat hij ook een 9800 pro AIW had aangeschaft en had niet in gedachten dat ook nog een extra schijf erbij het steeds erger zou maken.
Na wat overleg met een paar gevorderde mensen heeft hij een zwaardere en betere voeding gekocht en heeft nu al 3 maanden geen last meer (ik dan).

K'zou zeggen, probeer het even. ;)

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 03 mei 2004 @ 00:03:
[...]

Herstelpunten aanspreken (onder Systeemherstel)
Tja dat heb ik al geprobeerd, nouja via het boot menu en dan last know good configuration. Maar dat verandert niks aan de situatie. Ook safe mode ofzo werkt gewoon niet.
Is er een manier om die recovery points terug te zetten vanuit de recovery console?

Tja de voeding, dat lijkt me niet echt het probleem. Dit systeem draait namelijk al zeker 1-1,5 jaar hardstikke goed. En dat terwijl er een paar maanden meer apparaten in zaten dan nu. Bijv 2 hdd's (ik heb tot vorige week een tijdje 1 hdd gehad) en er zat tot voor kort een GF3 Ti200 in wat ook weer minder vermogen vraagt dan een 9800pro.

De load heeft trouwens niks te maken met het moment waarop hij crashed. Het is een keer gebeurt tijdens het surfen op i'net. En een keer tijdens een potje UT2004. Net weer toen ik mn telefoon wilde syncen

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 00:15 ]

Verwijderd

Gebruik je toevallig SATA?

Ik heb vaak corruptie door waarschijnlijk me Silicon Image Sil 3112 SATARaid controller. Net een nieuwe update gedaan en nu maar hopen dat de problemen weg blijven.

• Eichii
Maar je geeft zelf aan dat je USB eerst uitvalt enz enz...

Zou het dat dan niet zijn en als je toch bezig bent met internet :P kan je even het geheugen testen met memtest (www.memtest.org en http://www.memtest.org/#downiso voor de luie mensch)

Dat kan het zijn anders blijf ik toch bij de voeding. voorlopig.

Verwijderd

Topicstarter
Nope geen SATA en het ligt ook niet aan de HDD zelf aangezien ik nu een ander HDD gebruik dan voorheen.

Het mem zal ik gaan testen als ik mn systeem gerecoverd heb over een 10 min als het goed is. En tja het zou vreemd zijn als het echt aan de voeding ligt. Misschien dat ie na verloop van tijd wel gaar geworden is.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04 22:25

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Mja ik heb dit probleem toevalig een tijdje terug gehad, kreeg em niet meer aan de praat, tot dat ik XP SP1 cd der in deed, recovery console starten en dan chkdsk runnen, dan zegt ie eerst iets van hey alles is goed hoor bla bla maar als je dan met schakel optie /p doet dan scaned ie em toch. dan fixed ie iets, wat moet je maar raden. Maar als je weer boot doet ie het wel weer.

Waar het aan ligt weet ik nog steeds niet, ik denk idd stukje hardware wat niet helemaal fijn is. Bij mij is het igg niet het geheugen.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 23:59:
Windows could not start because the following file is missing or corrupt:
\Windows\system32\config\system
Kijk hier eens: http://support.microsoft.com/?kbid=822705
Is er een manier om mijn systeem te recoveren zonder hem opnieuw te hoeven installeren?
Kijk hier eens: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;307545

:)

Verwijderd

Topicstarter
Idd ik heb nu mn systeem weer kunnen recoveren middels de methode die net ook genoemd is. Die had ik inmiddels in de search gevonden.
Morgen ga ik weer effe verder met het testen van het geheugen en mocht daar nou niks uit komen dan wordt het toch een andere voeding. Wie weet dat dat helpt.

• Eichii
Het kan ook dat je IDE-kabels brak zijn, het is in ieder geval een goedkopere oplossing als een nieuwe voeding kopen.

veel succes met de bovengenoemde tips!

Verwijderd

Topicstarter
Die kabel zou idd ook kunnen ja al ziet de kabel er nog goed uit!
Het probleem is alleen dat ik niet meteen weet of het geholpen heeft of niet.
Want het kan goed weken goed draaien voor het weer mis gaat. Maar die nieuwe kabel erin zal ik morgen meteen even doen. En het geheugen testen kan ook geen kwaad. Eens kijken hoe ver we daar mee komen

Verwijderd

Dit klinkt inderdaad als een hardwareprobleem;

Ik heb dit meerdere keren meegemaakt. Het lag 1 keer aan een kapotte HDD, een keer aan brakke RAM, en een keer aan een defect moederbord..

Ik zou sowiezo deze onderdelen goed nalopen voordat je er meer tijd in steekt. Kan een hoop frustratie voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb memtest86 2 uur laten lopen en hij heeft geen een probleem kunnen vinden dus het zal wel niet aan het geheugen liggen.
En tja alle onderdelen nalopen is een beetje lastig. Omdat er met het huidige materiaal best een maand kan duren voor het nog een keer gebeurt.

Ik kan het probleem ook niet herproduceren. Als dat zou kunnen kon ik gewoon het een en het ander vervangen en dan kijken of het opgelost is of niet. Maar dat is dus niet zo.
Het ligt zeker niet aan de HDD, ik heb inmiddels 2 hdd's geswitched. Het ligt ook niet aan de Videokaart. De Proc lijkt me ook onwaarschijnlijk aangezien het niet uit maakt of de pc onder full load of 0% load draait. Het geheugen is ook 2 uur getest zonder problemen.
Dan hebben we alleen de Voeding en het mobo nog en het kabelwerk.
Dus ik zal er zowieso een nieuw IDE80 kabels in stoppen. En tja een andere voeding/mobo wordt wel lastig.
Pagina: 1