Sinds 2 dagen heb ik het probleem dat wanneer ik een filmje wil kijken (mpeg) via mediaplayer 9 dat mn pc zo opeens reboot. Ook tijdens het omzetten van een film met CCE komt mijn pa de kamer binnen met de mededeling dat mijn pc zo opeens uitging. En niet weer aan.
De ene keer gaat ie uit, maar eigenlijk het vaakst nog dat ie gewoon opnieuw opstart. Ik heb memtest gedraaid die vond geen fouten na alle tests gedaan te hebben. Daarna eens gekeken wat er zou gebeuren bij bijvoorbeeld gamen (iets wat ik niet zo vaak doe), ook dat ging zonder problemen.
Na iedere reboot kreeg ik een melding van Windows om een foutenrapport te verzenden, dat heb ik maar een keer gedaan, daarna kwam ik op de site van mircosoft terrecht en daar kwam iets te staan over mijn grafische kaart. Nieuwe drivers gedownload en geinstalleerd, maar dat hielp ook niet.
Ik heb een Thermaltake Xaser III kast met 7 coolers erin dus aan een warmte probleem zou het toch ook niet liggen. Totdat ik in de bios ging kijken en bleek dat mijn moederbord 27 graden was maar mijn processor (AMD 2800+) was 82 graden
met de bix cooler die ik bij mijn processor geleverd kreeg.
Het gekke is dat er niet eerder een probleem was tot eergisteren...
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Mijn specs:
Asus A7N8X Deluxe rev. 2.0
2x 512 Dane-elec geheugen PC 3200
Plextor PX708A dvd fikker
Pioneer DVD speler
Asus Vnogwat GF4 TI-4600 grafische kaart
Levicom 450 watt voeding met 2 blauwe leds
10 gb maxtor hd
160 gb maxtor sata hd
onboard sound etc
De ene keer gaat ie uit, maar eigenlijk het vaakst nog dat ie gewoon opnieuw opstart. Ik heb memtest gedraaid die vond geen fouten na alle tests gedaan te hebben. Daarna eens gekeken wat er zou gebeuren bij bijvoorbeeld gamen (iets wat ik niet zo vaak doe), ook dat ging zonder problemen.
Na iedere reboot kreeg ik een melding van Windows om een foutenrapport te verzenden, dat heb ik maar een keer gedaan, daarna kwam ik op de site van mircosoft terrecht en daar kwam iets te staan over mijn grafische kaart. Nieuwe drivers gedownload en geinstalleerd, maar dat hielp ook niet.
Ik heb een Thermaltake Xaser III kast met 7 coolers erin dus aan een warmte probleem zou het toch ook niet liggen. Totdat ik in de bios ging kijken en bleek dat mijn moederbord 27 graden was maar mijn processor (AMD 2800+) was 82 graden
Het gekke is dat er niet eerder een probleem was tot eergisteren...
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Mijn specs:
Asus A7N8X Deluxe rev. 2.0
2x 512 Dane-elec geheugen PC 3200
Plextor PX708A dvd fikker
Pioneer DVD speler
Asus Vnogwat GF4 TI-4600 grafische kaart
Levicom 450 watt voeding met 2 blauwe leds
10 gb maxtor hd
160 gb maxtor sata hd
onboard sound etc