[Asus A7N8X Deluxe] Reboot telkens...

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Sinds 2 dagen heb ik het probleem dat wanneer ik een filmje wil kijken (mpeg) via mediaplayer 9 dat mn pc zo opeens reboot. Ook tijdens het omzetten van een film met CCE komt mijn pa de kamer binnen met de mededeling dat mijn pc zo opeens uitging. En niet weer aan.

De ene keer gaat ie uit, maar eigenlijk het vaakst nog dat ie gewoon opnieuw opstart. Ik heb memtest gedraaid die vond geen fouten na alle tests gedaan te hebben. Daarna eens gekeken wat er zou gebeuren bij bijvoorbeeld gamen (iets wat ik niet zo vaak doe), ook dat ging zonder problemen.

Na iedere reboot kreeg ik een melding van Windows om een foutenrapport te verzenden, dat heb ik maar een keer gedaan, daarna kwam ik op de site van mircosoft terrecht en daar kwam iets te staan over mijn grafische kaart. Nieuwe drivers gedownload en geinstalleerd, maar dat hielp ook niet.

Ik heb een Thermaltake Xaser III kast met 7 coolers erin dus aan een warmte probleem zou het toch ook niet liggen. Totdat ik in de bios ging kijken en bleek dat mijn moederbord 27 graden was maar mijn processor (AMD 2800+) was 82 graden ;( met de bix cooler die ik bij mijn processor geleverd kreeg.

Het gekke is dat er niet eerder een probleem was tot eergisteren...

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Mijn specs:

Asus A7N8X Deluxe rev. 2.0
2x 512 Dane-elec geheugen PC 3200
Plextor PX708A dvd fikker
Pioneer DVD speler
Asus Vnogwat GF4 TI-4600 grafische kaart
Levicom 450 watt voeding met 2 blauwe leds :9~
10 gb maxtor hd
160 gb maxtor sata hd
onboard sound etc

Verwijderd

Lijkt me dat je zelf al de diagnose gesteld hebt: je CPU wordt te warm. Aangezien je case zelf voldoende gekoeld is, is er iets mis met je CPU koeler.

Draait de fan nog wel op volle toeren? Zit het blok wel goed gemonteerd?

• Binnetie
Uh ja als ik kijk in de bios dan zit de cooler op ruim 3600 toeren... Blok zit stevig vast op processor. Wat kan er verder aan mankeren, kan stof bijvoorbeeld ene probleem wezen bij de cooler?

Verwijderd

Dat kan, alhoewel je temp wel erg hoog is. Hoe zit die koeler gemonteerd, met zo'n thermal pad? of met pasta?

Verwijderd

82 graden is echt teveel, je bios sluit je pc gewoon af omdat het te heet wordt... bij zoveel graden reboot ie en bij zoveel graden sluit hij af zodat de proc even rust kan krijgen. (Asus 0wnt)

Ik zou een nieuwe cpukoeler kopen, ikzelf heb een zeer stille Zalman cooler: Zalman CNPS7000A-CU

veel suc6

• Binnetie
Dat ie zichzelf afsluit zou kunnen maar het gekke is dat ik een filmpie had gedownload over senna en iedere keer wanneer ie 4 sec aan het afspelen was ging mn pc rebooten.

Iemand nog een goede en stille cooler? Ik gebruik alleen koelpasta ertussen... dat zal ik ook eens kunnen controleren...

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Monteer eerst de koeler eens opnieuw, 82 graden zou zelfs met de boxed koeler niet mogelijk mogen zijn!

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

misschien gek, maar heb jij die asus monitoring tool geinstalleerd ?
want die reboot al bij 60 graden dacht ik standaard..
en ik heb nooit die boxed koelers vertrouwd...

Verwijderd

De boxed coolers zijn prima, een beetje lawaaig, dat wel. Maar ze kunnen echt voldoende koelen, en 82 graden is domweg niet nodig.

• Binnetie
Ja ik heb pc probe aanstaan, maar die geeft de laatste weken iedere keer een futmelding bij opstarten en werkt vervolgens wel maar de waaren blijven maar op 56 graden staan en af en toe 55 graden. De threshold staat op 72 graden... maar of dat allemaal klopt weer ik nie. Ik heb nu de pc idle staan en nu geeft Asusprobe 51 graden aan...

Verwijderd

dan is dat misschien de reden dat je cpu hele tijd uitgaat.. maar ik raad echt aan een andere koeler te kopen :) zie het maar als een gods-geschenk dat je je pc-probe niet meer kan openen om die waarden te veranderen anders was je cpu wel eens kapot geweest :P

• Binnetie
Hmz ik check eerst morgen ff of alles nog goed zit daarna ga ik ff nieuw koelpasta ertussen smeren. Mocht het dan nog niks helpen dan haal ik een nieuwe cooler.

Iemand suggesties voor een goede cooler?

Verwijderd

zalman CPNPS-7000Cu ;) beetje duur 38 euro dacht ik, maar tis het waard.. je kan em vervolgens ook gebruiken bij pentium / athlon 64 dus :) hijs heel stil (uit eigen ervaring) en koelt tot 36 graden op m'n athlon xp 3200+ :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 01:13 ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Binnetie schreef op 03 mei 2004 @ 01:08:
Hmz ik check eerst morgen ff of alles nog goed zit daarna ga ik ff nieuw koelpasta ertussen smeren. Mocht het dan nog niks helpen dan haal ik een nieuwe cooler.

Iemand suggesties voor een goede cooler?
Zie de reactie van Prinsje :)
Oja, en niet vergeten de restjes van de thermal pad weg te poetsen voordat je koelpasta erop doet he. Trouwens, de heatsink zou ook loeiheet moeten worden als je processor 82 graden is. Zoniet -> niet goed gemonteerd.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Probeer dit eens:

Ga naar System Propertier venster, dan naar advanced tablad en "settings" button van sectie Startup and Recovery klikke, vink "automatically restart" uit.

Nu krijg je ivp zomaar automatisch restarten blue screen met daarop ut foutmelding.

Hopelijk heb ik u verder mee geholpe

• Binnetie
MadMarky schreef op 03 mei 2004 @ 01:16:
[...]

Zie de reactie van Prinsje :)
Oja, en niet vergeten de restjes van de thermal pad weg te poetsen voordat je koelpasta erop doet he. Trouwens, de heatsink zou ook loeiheet moeten worden als je processor 82 graden is. Zoniet -> niet goed gemonteerd.
Waar kan ik die het beste mee wegpoetsen? Met een tandenborstel ofzo?

Bedankt alvast!

Verwijderd

Binnetie schreef op 03 mei 2004 @ 13:33:
Waar kan ik die het beste mee wegpoetsen? Met een tandenborstel ofzo?

Bedankt alvast!
Zo heel veel maakt het niet uit. Je kunt je blok gewoon met een schuurspons en dreft bewerken, als ie maar schoon is.

De echte tweakert, die het optimale uit z'n blok wil halen, gaat aan de slag met schuurpapier om z'n blok te polijsten, maar dit hoeft zeker niet. Je wint er hooguit een paar graden mee.

Als je gewoon zorgt dat je blok op het oog schoon is, en je CPU ook, dan kun je ze daarna zonder problemen monteren.

Verwijderd

kan je zomaar even op de cpu gaan poetsen>? (niet dat ik van plan was om met een schuursponsje erop te gaan schuren hoor! :D :D :D :D :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 20:33:
kan je zomaar even op de cpu gaan poetsen>? (niet dat ik van plan was om met een schuursponsje erop te gaan schuren hoor! :D :D :D :D :D
Ja hoor. En dat kan ook met een schuurspons, alhoewel dat niet de beste keuze is.

Ik heb 'm zelf goed schoongekregen met dreft en zo'n geel AH-doekje (gewoon onder de keukenkraan). Zolang je het met beleid doet en niet als een dwaas gaat staan boenen, is er niets aan het handje.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 20:53 ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 20:53:
[...]

Ja hoor. En dat kan ook met een schuurspons, alhoewel dat niet de beste keuze is.

Ik heb 'm zelf goed schoongekregen met dreft en zo'n geel AH-doekje (gewoon onder de keukenkraan). Zolang je het met beleid doet en niet als een dwaas gaat staan boenen, is er niets aan het handje.
Water?! Alcohol en een tissue, water kan kortsluiting veroorzaken als de processor niet goed opdroogt!

Maar TS, waarom zet je je huidige koeler er niet eerst eens opnieuw op? Het is maar een klein klusje, en zoals ik al zei is ie waarschijnlijk gewoon verkeerd gemonteerd.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

MadMarky schreef op 03 mei 2004 @ 22:38:
Water?! Alcohol en een tissue, water kan kortsluiting veroorzaken als de processor niet goed opdroogt!
kwestie van goed drogen dus.. ik zeg niet dat het de beste methode is, maar het werkt prima.
Pagina: 1