[Memtest] Chrashende Programma's

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:30
Ik heb al een tijdje last van hangende programma's en instabiele spellen. And so on...
Ik dacht dit zou wel aan windowsxp liggen (omdat ik nog wel eens andere nvida drivers install enzo) dus ik dacht. Laat ik eens herinstalleren. Dit heeft 2 dagen gedraaid, en toen begon weer alles te hangen en te chrashen. Ik had netjes all mijn drivers (4in1, nvidia whql, soundblaster whql) geinstalleerd. IK na een 2e herinstallatie gewoon niets installeren alleen kale windows. Ook dit begon niet goed. Ik kreeg al een hanger tijdens het installeren. Toen dacht ik dat het hardware matig wel eens kon zijn.

Nu ben ik begonnen met mijn geheugen. Ik heb er :

2 x 256 pc 2100 DDR
1 x 256 pc 2700 DDR

in zitten. Dit heeft tot ongeveer 1 jaar lang altijd goed gewerkt.
Ik heb van het net even de nieuwste memtest gehaald en deze via een bootable floppy mijn pc laten testen, ik heb hem een hele nacht laten draaien, (alle tests) en hier kwamen 127 errors uit voort. Dit was bij test 8.

Betekend dit nu dat 1 van mijn modules kapot is? Ik heb de contactsloten al een keertje goed schoon gemaakt, en ook de modules al een keer verwisseld, en ook al verschillende timings geprobeerd maar ik bleef 127 errors houden.

Kan iemand hier mij over adviseren?

Pc Specs:
Amd XP 1600+ (niet overgeclocked)
Zalman Cooler
Lg Dvd Drive
Pioneer 106D DvD Brander
Msi K7t266Pro 2
Gainward Geforce 4 Ti 4800 128 MB DDR SE Golden Sample
768 DDR
2 x 80 GB Maxtor
Creative Soundblaster 5.1 Digital
3com 905C
400 W Voeding

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Waarschijnlijk is 1 van de modules kapot ja. Test ze eens afzonderlijk van elkaar ;)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hetgeen MadMarky zegt is echt niks meer dan logisch ;)

Zie verder ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter die je via de PMG FAQ, het PMG Beleid en bovenaan [New Topic] had kunnen vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 03-05-2004 07:09 ]

Dit topic is gesloten.