[P4B533-E] soundblaster en onboard sound kraken met netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:20

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Ik heb een p4b533-e moederbord met een creative soundblaster kaart. Zodra ik nu van het netwerk met grote snelheid iets ga kopieren dan gaat mijn geluid knarsen/hikken. Dit is ook het geval met mijn onboard geluid. Drivers heb ik inmiddels allemaal geupdated. Ook staat de Soundblaster in een PCI slot die alleen geshared is met de RAID controller welke niet wordt gebruikt.

Iemand nog wat tips?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Is dit ook zo als je pc @ default speeds loopt, anders zou ik me kunnen voorstellen dat je nic je verhoogde bussnelheid niet fijn vindt en daardoor zorgt dat er instabiliteit in je pci bus ontstaat ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:20

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Ah sorry, het is inmiddels oude informatie wat er stond. Ik ga het gelijk even aanpassen, hij is namelijk al een jaar niet meer overclocked ;)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ideetjes: nieuwste BIOS, en kijk eens naar je PCI latency setting. Probeer 32 of 64.

En is die netwerkkaart onboard? Probeer eens een andere kaart (PCI, disable desnoods onboard NIC) en kijk of het probleem dan ook optreedt.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Heb je de instellingen vwb IRQ conflicten nagelopen?

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 18:22
ik had vandeweek een Asus A7V333 die ook wat lastig deed met gedeelde bronnen, (ben ook bezitter van de P4B533-E btw) ik heb zelf nooit probs gehad met geluid, maarja, ik gebruik de onboard lan chip... wel is het zo dat mn netwerk connectie eruit knalt als ik tegelijkertijd wil uppen en downen over mn netwerkje heen... er zijn meerdere mensen die dit probleem ondervonden hebben (search) en ik gok dat dit probleem van de TS ook al eens aan de orde is geweest.
ik denk dat we gewoon pech hebben en het verkeerde bord hebben gekocht :(

(edit) ik heb geen krakend geluid over mn onboard sound chip overigens.. ik gebruik de 3Com EtherLink XL 10/100 PCI (3C905C-TX) als nic.

[ Voor 12% gewijzigd door FiXeL op 03-05-2004 21:11 ]

Mn 3D printer blogje..

Pagina: 1