Toon posts:

Asus P4C800-E Dlx wil wel booten maar geen files schrijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Config:
asus p4c800e deluxe, twinXcorsair (2x512) en nvidia v9950 erop, Maxtor 80Ggig schijffie op de promise controller (p-ata). Nog nooit iets aan overgeclockt.
Draaide altijd als een zonnetje.. tot een paar dagen geleden hij opeens vastliep.

dus ik denk, ok.. windows is toch goor inmiddels, dus opnieuw installen. Hij start nog steeds wel op in veilige modus, maar ja, daar heb ik niet veel aan.

Maffe is, hij boot netjes de install, ik kan fijn een schone partitie aanmaken maar telkens bij het kopieren van files gaat 't fout. Dus ik pak een andere XP cd.. same problem... Ik boot een debian install... same problem.. Hij kan geen files copien.

Ik verwissel vervolgens de maxtor voor een wd van 40Gig... same problem op alle ide interfaces ( en de promise )

Ik wissel vervolgens de liteon dvdspeler in voor een pioneer a06...
same problem.. hij kan geen files kopieren onder zowel de XP als de linux install..

Ik ben lost... is dit de IDE interface... want lezen doet ie prima ( knoppix loopt uitstekend).. maar schrijven niet. Iemand suggereerde dat misschien m'n geheugen naar god is, maar dan zou ik zeggen dat ik niet eens linux zou moeten kunnen laden.. laat staan een XP Install.

Andere suggesties ?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

flatcables die loszitten op het mobo zelf misschien? Of mamaplank die beetje kortsluiting maakt op de kast?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. dat alles gecheckt, lijkt niet 't geval

Nog maar eens een install gestart. Floppy ook losgetrokken
formatten van de 40 gig schijffie doet ie fijn, geen probleem.
Na ongeveer 15% van de files gekopieerd te hebben krijg ik de eerst fout..
ik druk een aantal keer op enter om nog es de file te kopieren en met horten en stoten loopt ie tot 20 %... dan BSOD, met als melding IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Dus maar weer es 't bios in..
onboard audio, lan, firewire, usb en paralelle poorten uitgeschakeld.. pci latency op 32 gezet en HT uitgeschakeld..

Na 12% van de files.. houd ie er bij installen mee op.. foutmeldingen: Setup cannot copy EN (filename) was not copied correctly.

Als ik gewoon lekker op escape blijf drukken om files over te slaan... gaat ie daarna gerust zo weer 10% verder... waarna die weer vastloopt. Terwijl er toch echt een vers XP cedeetje ( een officiele, jaja, ongebruikt en vers uit de verpakking ) inlicht

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 00:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fout gevonden..

1 gehuegenreep verwijderd.. ( hij ruikt ook beetje raar ) en alles loopt weer als een zonnetje

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 00:55 ]

Verwijderd

lijkt me typisch geheugen probleem.. had ik ook, zeer klote
doe een memtest

Verwijderd

meestal komt een IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL error als je je ram te hoog overclockt of als je voltages te laag zijn, probeer te onderclocken en check of je voltages kloppen in je bios met wat er staat ingesteld..
maar eerst memtest ;)

Verwijderd

Topicstarter
het probleem trad een paar dagen geleden opeens op.. daarvoor nog nooit last van gehad..

met dat ene reepje eruit loopt ie weer als een tiet! :)

memtest lukt nie echt.. met dat reepje er weer in.. loopt ie vast :S

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 18:07
Tja, zelf ook eens gehad met een antieke NT4 sever, gaf spontaan ineens BSODs bij het booten, nieuw geheugen erin en 't draaide weer als een zonnetje :)

Helaas is geheugen nog steeds een van de kwetsbaarste onderdelen van een pc :/

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1