[rh9] Modules laden bij het opstarten

Pagina: 1
Acties:

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Hoi, ik ben nog een beetje een linux newbie B) . Ik heb het voor elkaar om mijn geluidskaart aan de gang te krijgen op redhat 9.0 maar nu wil ik hem die module bij het opstarten laten laden, en de oude juist niet laten laden. In debian kon ik dat in een bestandje uitschaken en inschakelen, maar hoe zit dit bij RH9? Thanx.

www.retroforum.nl

Verwijderd

Er moet in /etc/modules.conf een alias bestaan dat "sound" of "sound-slot-0" heet. De module die zo gealiast is wordt automatisch geladen tijdens het booten. Je moet je "sound" of "sound-slot-0" alias dus aanpassen aan je nieuwe module en rebooten. (Overigens zou dit alias aanpassen automatisch moeten gebeuren als je redhat-config-soundcard als root draait: Menu -> "System Settings" -> "Soundcard Detection")

Verwijderd

Overigens voor de hackers onder ons, er is onder redhat een undocumented, deprecated file die aangeroepen word door de rc scripten, /etc/rc.modules, waarin modules geplemt kunnen worden om geladen te worden @ boottime (ongeveer ala debian's /etc/modules zeg maar). Zie /etc/rc.d/rc.sysinit voor details

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 12:59 ]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:44

Robtimus

me Robtimus no like you

edit:
was onzin

[ Voor 132% gewijzigd door Robtimus op 03-05-2004 13:18 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs