[adsl]verhuizing van KPN naar KPN provider

Pagina: 1
Acties:

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Ik ben erg benieuwd hoe makkelijk het verhuizen tussen twee KPN ADSL providers (bijvoorbeeld planet en xs4all) op dit moment gaat.

Op tweakers.net had ik gelezen dat een verhuizing vanaf 1 mei 2004 binnen een uur geregeld kan worden...

Iemand enig idee hoe te handelen als klant, om dit ook daadwerkelijk binnen een uur geregeld te krijgen.

NB Ja ik heb de search gebruikt, maar mijn vraag heeft betrekking op recente ontwikkelingen wat betreft dit onderwerp

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Hier ben ik ook erg benieuwd naar, de eerstkomende weken zul je denk ik nog weinig/geen praktijk ervaringen tegenkomen. Misschien anders ff bellen met je ISP of KPN hoe dat allemaal nu in z'n werk gaat.
Ik heb zelf het vermoeden dat je die '1-uur service' met een korreltje zout moet nemen (ga er maar vanuit dat het een kleine week duurt).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Het daadwerkelijke omzetten kan binnen een uur. Dat zullen ze wel bedoelen. ISP's moet je goed lezen wat er staat, en wat ze ermee bedoelen. Dat kunnen 2 verschillende dingen zijn.

(zoals dat 'geen limiet' ook betekent 'geen vaste waarde als limiet' en niet 'onbeperkt')

Alleen zit je nogsteeds wel vast aan eventuele contractuele verplichtingen bij je ISP natuurlijk. De planter wurg-contracten zijn we nog niet vanaf. Je hebt te maken met de standaard opzegtermijn etc natuurlijk ook voor dat kpn de '1-uur-servers' aanslingert.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• mmedia
Stel dat je nu gebruikt maakt van een aantrekkelijke Wanadoo/Freeler etc. aanbieding (geen aansluitkosten, modem gratis en eerste 6 maanden voor bijna helft van de prijs). Mijn idee is dan om na precies 1 jaar te switchen naar een aantrekkelijke aanbieding van een andere provider.

Ik wil dan natuurlijk niet 1 maand ofzo zonder adsl zitten...

[ Voor 3% gewijzigd door mmedia op 03-05-2004 13:21 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Voorheen was het inderdaad zo dat je gewoon je abbonoment op moest zeggen bij de provider. Je lijn werd dan echt fysiek weg gehaald. Op het moment dat dat gebeurt is kan je je pas weer aanmelden en dan duurt het dus weer iets van 3 weken voordat je weer was aangesloten. Sinds 1 mei zou het inderdaad mogelijk moeten zijn om ISP Hoppen te doen. Dit houdt in het kpn gedeelte intact blijft en dat je alleen van provider wisselt. Hoe de procedure hiervan is zul je even na moeten vragen bij je provider.

Maar in princiepe zou dit moeten kunnen zonder lange downtime, als de nieuwe provider gewoon jouw nieuwe account actief heeft op het moment dat de oude je account afsluit dan hoef je alleen even je inlog gegevens te veranderen en zou het moeten werken. Hoe de providers hier mee omgaan weet ik echter niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Woy op 03-05-2004 13:44 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• mmedia
Ja waarschijnlijk wordt het even wachten op de eerste ervaringen van andere tweakers op dit gebied! Als het echt snel omgezet kan worden, zou dit heel interessant kunnen zijn voor velen imho.

[ Voor 6% gewijzigd door mmedia op 03-05-2004 13:59 ]

• mmedia
quote: Webwereld
Vanaf deze maand is het zover: het overstappen van de ene adsl-aanbieder naar de andere is een stuk eenvoudiger geworden. Deze versoepeling is overigens wel voorbehouden aan verhuizingen binnen het KPN-netwerk. Wie van bijvoorbeeld Planet naar BBned wil overstappen, ziet zich voorlopig nog geconfronteerd met veel administratieve rompslomp en wekenlang geen verbinding.

Maar binnen het netwerk van KPN is het verhuizen nu wel simpeler geworden. Nog niet alle providers maken van de nieuwe mogelijkheden melding op hun site. Onder meer XS4ALL doet dat wel. Hieruit blijkt dat de klant geen dag zonder internet hoeft te zitten als hij overstapt.

De verhuizing zelf duurt enkele dagen. Hierbij zit nog wel een addertje onder het gras. De klant is namelijk wel gebonden aan de contractduur bij zijn huidige provider en de opzegtermijn.

Verder is het verhuizen weliswaar heel simpel, er hangt wel een prijskaartje aan. De klant moet eenmalig dertig euro aan KPN overmaken.
bron

+

FAQ van xs4all betreffende het overstappen

[ Voor 7% gewijzigd door mmedia op 03-05-2004 15:16 ]

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Als ik zo de FAQ van xs4all lees m.b.t. het overstappen, dan maak ik hieruit op dat je je contract niet (meer) hoeft op te zeggen bij je huidige ISP, maar gewoon heel simpel een aanvraag bij je nieuwe ISP hoeft te doen (waarmee dus het huidige contract autom. komt te vervallen)? Begrijp ik dit goed? :?

[ Voor 3% gewijzigd door KillerBee op 03-05-2004 15:25 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• mmedia
KillerBeeForEver schreef op 03 mei 2004 @ 15:25:
Als ik zo de FAQ van xs4all lees m.b.t. het overstappen, dan maak ik hieruit op dat je je contract niet (meer) hoeft op te zeggen bij je huidige ISP, maar gewoon heel simpel een aanvraag bij je nieuwe ISP hoeft te doen (waarmee dus het huidige contract autom. komt te vervallen)? Begrijp ik dit goed? :?
Nee ik denk het niet. Er staat namelijk ook dat je rekening moet houden met de opzegtermijn en contractsduur van je oude provider. Ik neem aan dat je dus wel degelijk moet opzeggen...

Zou je bij een dergelijke switch nog gebruik kunnen maken van de aantrekkelijke aanbiedingen die gelden voor nieuwkomers?

• bjck
mmedia schreef op 03 mei 2004 @ 15:31:
[...]

Nee ik denk het niet. Er staat namelijk ook dat je rekening moet houden met de opzegtermijn en contractsduur van je oude provider. Ik neem aan dat je dus wel degelijk moet opzeggen...

Zou je bij een dergelijke switch nog gebruik kunnen maken van de aantrekkelijke aanbiedingen die gelden voor nieuwkomers?
Kijk uit!

Opzeggen kan heel verkeerd uitgevoerd worden.

Als je binnen het bbned een ISP-ISP hop wilt doen moet je ook NIET opzeggen. Anders ga je gewoon voor een lijn-sloop ipv een hop.

Verwijderd

hoe moet je het dan wel doen ??

• mmedia
bjck schreef op 03 mei 2004 @ 15:34:
[...]
Kijk uit!
Opzeggen kan heel verkeerd uitgevoerd worden.
Als je binnen het bbned een ISP-ISP hop wilt doen moet je ook NIET opzeggen. Anders ga je gewoon voor een lijn-sloop ipv een hop.
Voor de duidelijkheid, dit topic gaat over een KPN naar KPN hop. Hoe het in zijn werk gaat weet ik zelf ook niet precies helaas.

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-04 08:54
Je vraagt bij de nieuwe isp een "isp-hop" aan, deze geeft dit door aan kpn, en kpn geeft die weer door aan je huidige isp.
Deze zullen je informeren over hoe lang je nog vast zit aan je huidige contract, en als je hierdoor toch niet wil "hoppen", kan je nog 8 dagen annuleren.

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 20:17
[spuit 11] ;(

[ Voor 106% gewijzigd door Steije op 03-05-2004 16:18 ]

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• bjck
mmedia schreef op 03 mei 2004 @ 15:46:
[...]

Voor de duidelijkheid, dit topic gaat over een KPN naar KPN hop. Hoe het in zijn werk gaat weet ik zelf ook niet precies helaas.
Gaat idd over KPN maar ik geef voorbeeld wat er mis kan gaan uit ervaring met mensen met een bbned-hop-planning ;)

Lijkt me handigste dat je nieuwe ISP je even informeert over de gang van zaken met 'hoppen'.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 16:04

Robinski

A.K.A. RHarmsen

* Robinski is zeer geinsteressert in een HOP bij KPN

eindelijk van planet af...
en ik kan nog een goedkoper abbotje nemen met een FUP. bij Planet is de goedkoopste dan 54 euro, bij XS4all is het dan 39 euro... scheelt toch 15 per maand. (1 of 2 Mbit down maakt me niet zo heel veel uit namelijk)

Maar eerst wat ervaringen van andere zien... voordat ik het ga doen

[ Voor 13% gewijzigd door Robinski op 03-05-2004 17:11 ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Robinski schreef op 03 mei 2004 @ 17:11:

Maar eerst wat ervaringen van andere zien... voordat ik het ga doen
En als iedereen zo denkt... :P ;)

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Heb ik net 2 weken geleden een volledige afsluiting aangevraagd bij Tiscali om naar Xs4all over te stappen. :(

Denk niet dat het meer geanuleeerd/omgezet kan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door _Rayman_ op 03-05-2004 21:06 ]

Verwijderd

Providerwissel binnen KPN-netwerk kan voortaan sneller @ T.Net Frontpage
[ADSL]Verhuizen adsl binnen KPN: dertig euro

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 23:04 ]

Pagina: 1