[win2k] School pc's beveiligen

Pagina: 1
Acties:

• talat
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02-2021
Beste windows geleerden, msce's, en tweakers,

Ik heb me sinds een tijdje bekeert van het hacken naar het beveiligen van de pc's op school. Want ik wordt er ziek van niet gewoon te kunnen werken, internetten en e-mailen.

Mijn plan is een mandatory profile te gebruiken en daar allerlei leuke policies op te gooien. Er zijn al 'reborn'-kaartjes en images etc.

Zijn er nog mensen met goede tips, truucs of links naar site's die kunnen helpen.
Momenteel draait er een linuxserver en die wordt binnenkort vervangen door win2k3.

TT

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Een goede systeembeheerder op school?

Vergeet de messenger service (en andere services) niet uit te zetten.
Maximaal 10mb ruimte geven per persoon. Genoeg voor schoolwerk, te weinig voor programma's en mp3.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:29
in ieder geval GPO's implementeren op die windows 2003 server (maw: alle pc's in het domain hangen)

dan kan je de boel dicht krijgen (echt GOED dicht krijgen)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Je kan door middel van PXE ervoor zorgen dat elke keer een nieuwe image op de harddisk gezet wordt als de PC geboot wordt. Het freeware programma 'bpbatch' beschikt over zoiets (de image wordt op een verborgen partitie gezet, zodat het netwerk niet belast wordt als alle lieve scholiertjes de PCs 's ochtends aanzetten :+ ). Zie de website www.bpbatch.org voor meer info.

Voor de rest de hele zooi dichtspijkeren met policies.

• Serbia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-05 10:22

Serbia

Ik blaf niet, bijt alleen!

talat schreef op 02 mei 2004 @ 21:46:
Want ik wordt er ziek van niet gewoon te kunnen werken, internetten en e-mailen.
Op welke school zit je: ik word !!!!!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11 16:13

gakkethijs

niks

GlowMouse schreef op 02 mei 2004 @ 21:51:

Maximaal 10mb ruimte geven per persoon. Genoeg voor schoolwerk, te weinig voor programma's en mp3.
dat is dus echt niet genoeg :D. zit zelf op een school waar iedereen 20 mb krijgt en mensen met info het dubbele maar ik heb nu maximale gekregen 40 gig :D. maar ja mapping file voor een spel zijn flink groot. anyway ja alles blockeren ook zorgen dat de rechtermuisknop niet werkt en ook dat cmd niet op te starten ook niet via een txt file. dit voorkomt van die prustersen die mini scriptjes copieren

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mensen.. dit topic is opzicht interssant mits er serieus gereageerd wordt. Ik verwacht niet alleen leuke verhalen maar ook goed inhoudelijke tips :)

Verder heb ik de TopicTitel even aangepast

[win2k] - school pc's beveiligen (nee niet hacken ;-) > [win2k] School pc's beveiligen

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-12 22:48
GlowMouse schreef op 02 mei 2004 @ 21:51:

10 mb genoeg? no way

wat dacht je van grote excel sheets van 2000 regels, powerpoint presentaties met fotos?

die 10 mb zit zo vol hoor.... :o

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Bij mij op school hadden ze het softwarematig wel goed voorelkaar. Geen rechtermuisknop, elke boot schone image, etc.
Maar hardwarematig is een ramp. Alles wat los en vast zit werd/word gejat door jan en alleman (denk hierbij aan, hardeschijven, geheugen, muizen).
Misschien toch maar weer naar het terminal principe :/

-edit-
Bij ons krijgen de eerste jaars een 10tal Mb's tot hun beschikking en dat loopt op als je in het laatste jaar zit tot 50 MB (tenminste zo was het, weet niet hoe het nu zit, want ben op stage)

[ Voor 24% gewijzigd door _Rayman_ op 02-05-2004 22:13 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
_Rayman_ schreef op 02 mei 2004 @ 22:08:
Bij ons krijgen de eerste jaars een 10tal Mb's tot hun beschikking en dat loopt op als je in het laatste jaar zit tot 50 MB (tenminste zo was het, weet niet hoe het nu zit, want ben op stage)
Dat lossen ze bij ons op door alles aan het eind van het jaar te verwijderen.
Je kunt trouwens ook al het internetverkeer via proxies laten lopen, zodat je snel sites waar je kunt MSN'en kunt blokkeren. Dat is bij ons op school een beetje een probleem op het moment.

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
windows dicht zetten... ja right

een ex collega van mij is hier een aantal weken mee bezig geweest, vervolgens kom ik binnen en heb binnen 5min de hele boel weer open liggen

het beste wat je kan doen is deny rechten zetten op files & directory's
gewoon na een image een scriptje draaien die deze rechten zet.
helaas kan ik momenteel niet bij die scriptjes maar ik kan denk ik morgen wel wat posten.

verander iig de username van administrator, als ze de username niet weten is het hacken van het password iig al een stuk moeilijker.

momenteel laten wij een nieuw gebouw plaatsen, hiervoor zijn wij aan het kijken naar een thin client omgeving.

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

bij ons op school is het lekker geregeld , je kunt gewoon alles doen wat je wil , geen data limiet , sommige hebbe zelfs films in hun map staan . de admin is een coowle vent 8) , of hij weet dr gewoon totaal nix van af wat me wel heel weird lijkt |:(

ik voel me lekkaah !!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over het beveiligen (het wat) is beter op z'n plek in Beveiliging & Virussen - ik verplaats je topic eventjes :)

Windows Operating Systems >> Beveiliging & Virussen

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:34
* zorg er iig voor dat het aministratieve netwerk, en dat van de leerlingen fysiek gescheiden zijn.

* leg je hardware aan de ketting

* block alle ports die niet nodig zijn

rechtermuisknop disabelen ben ik op tegen, is een kwestie van de rechten goed instellen, en dan nog laat ze het os maar verneuken, zoals eerder genoemd idd gewoon bij reboot ff schone partitie terugzetten. je krijgt alleen maar gekanker als mensen niet lekker kunnen werken.

If you don't stand for something you'll fall for everything

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 22:35

MBV

Idd. Je hoeft je niet zo'n zorgen te maken over het vern**ken van windows, als je toch alles terug zet. Zorg dan wel dat je netwerk goed beveiligd is, en je niet als student kan printen bij de leraren :+ (zoals op mijn middelbare school)
En ik weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar je zou kunnen overwegen linux te installeren ipv windows. Mensen kennen het niet, en dus kunnen ze het minder makkelijk hacken. (los van de vraag of windows of linux beter te beveiligen is)

[edit] en zorg natuurlijk voor een slot op elke pc, veel kasten hebben een oogje voor een hangslot o.i.d. Optische muizen kunnen ze het balletje niet van jatten, dat scheelt weer.

[ Voor 17% gewijzigd door MBV op 03-05-2004 10:26 ]

Verwijderd

MBV schreef op 03 mei 2004 @ 10:25:
Optische muizen kunnen ze het balletje niet van jatten, dat scheelt weer.
Als ze het balletje niet kunnen jatten, dan nemen ze de hele muis mee net zoals bij mij op school |:(

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:53
gakkethijs schreef op 02 mei 2004 @ 21:59:
[...]

dat is dus echt niet genoeg :D. zit zelf op een school waar iedereen 20 mb krijgt en mensen met info het dubbele maar ik heb nu maximale gekregen 40 gig :D. maar ja mapping file voor een spel zijn flink groot. anyway ja alles blockeren ook zorgen dat de rechtermuisknop niet werkt en ook dat cmd niet op te starten ook niet via een txt file. dit voorkomt van die prustersen die mini scriptjes copieren
hiervoor draaien wij op school illusion...

ik kan niet naar command, niet rechtermuisklikken, NIKS!

wat ook erg goed werkt (heb ik zelf ook een tijdje mee gewerkt) Freeze!
je kan en mag alles, als je reboot is alles weer zoals ervoor zelfs installaties van norton ofzo die zich er helemaal invreten, ales!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

stevenP schreef op 03 mei 2004 @ 14:02:
[...]

wat ook erg goed werkt (heb ik zelf ook een tijdje mee gewerkt) Freeze!
je kan en mag alles, als je reboot is alles weer zoals ervoor zelfs installaties van norton ofzo die zich er helemaal invreten, ales!
Je bedoelt neem ik aan DeepFreeze? (http://www.faronics.com/html/deepfreeze.asp)

Dat is inderdaad érg handig ja. Zelfs de gemeenste virussen zijn na een reboot volledig de nek om gedraaid. Terwijl ze toch alles kunnen installeren wat ze nodig hebben, zolans ze niet rebooten blijft het er gewoon op staan :)

Virussen? Scan ze hier!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

heb me niet onmiddelijk ingelezen in reborn/freeze/illusion, maar hoe werkt dat samen met dingen als windowsupdate/sus en antiviruprogrammas? Het lijkt me dat elke update bij reboot ook teniet wordt gedaan?

You don't need eyes to see, you need vision

• ajhvdb
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-11 22:56
Ze geven een rare oplossing om updates van anti-virus toch te bewaren. Deze oplossing kun je zeker niet gebruiken bij OS updates. Voor de rest ziet het er goed uit denk ik wel jammer dat ze geen knowledge base hebben.

Een vraag op het forum - is vragen aan mensen die al gezocht hebben - dus sneller en beter dan google

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Wij draaien hier op school ook Illusion, werkt best aardig tegen de standaardgebruiker maar tegen een beetje hacker is het niks.
klinkt misschien dom maar vergeet niet schijven op de server te beveiligen tegen schrijven voor normale gebruikers.
Vermicellisoep heeft de setup van Wolvenstein Enemy Territory (ala 250mb) op de f: gezet en hij staat er nogsteeds:P

Verder kan je vanuit dos ook redelijk wat kloten als je goed ermee kan werken, is dat nog te beveiligen?

Nooooh! Stahp!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

via een gpo kan je verbiedden dat er naar de prompt gegaan wordt

You don't need eyes to see, you need vision

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Beetje vreemd: in de verkenner bij ons op school kan ik maar op 1 schijf; 'mijn' schijf. Echter, als ik in het startmenu ergens met rechts op klik en dan 'verkennen' doe, dan kan ik wél alle schijven verkennen én wissen/herschrijven enz.

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1