Bereik PC Control (RF) vergroten?

Pagina: 1
Acties:

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb de forums doorzocht en heel wat gevonden over PC Remote en X10 maar niets dat te maken heeft met mijn probleem.

Ik heb namelijk een Marmitek PC Control gekocht samen met PC to TV Sender. Daarmee is het de bedoeling dat ik op de begane grond beeld en muziek kan ontvangen en beluisteren van de pc die op zolder staat (twee verdiepingen hoger). En met de PC Control wil ik dan de bijgeleverde software (ShowShifter) gaan gebruiken. Tot dusver vind ik (in tegenstelling tot de meeste hier geloof ik) die software uitermate geschikt hiervoor. Op een tv of projecter heb je lang zo'n resolutie als op je monitor dus ShowShifter is een mooie oplossing daarvoor.

Maar goed, het probleem is dus dat het signaal van de PC Control afstandsbediening niet sterk genoeg is om de pc op zolder te bereiken. Het werkt héél soms wel maar dan alleen op een bepaalde plek in de woonkamer en ook niet altijd. Het signaal voor beeld en audio is prima, daar is niets mis mee (zolang je je WiFi netwerkje ff goed afstemt want het gebruikt ook 2.4GHz).

Nu is mijn vraag dus, weet iemand hier een oplossing voor? Ik zat zelf te denken aan een soort RF repeater of versterker ofzo, maar ik heb geen idee of die dingen bestaan. Heeft er iemand misschien nog een ander idee?

Alvast bedankt! _/-\o_

Pointless

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Je zou eens kunnen proberen een grotere antenne aan de ontvanger te hangen.
Gewoon een flink stuk onafgeschermd koperdraad wil in sommige gevallen ook al een hoop extra bereik geven. :)

Het hangt ook een beetje af van hoeveel storingsbronnen er in huis zijn. :)

Zit er op de marmitek ook geen IR-afstandsverlenger die je met een andere IR afstandbediening kan gebruiken mbv bv winmirc

Senile! Senile Oekaki

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ja, een IR-extender heb je wel bij Marmitek maar niet RF en die is RF... ik zal eens proberen wat unshielded koper op zolder te spannen :)

Pointless

Verwijderd

Ik heb zelf nu een 2de pc control remote control en het bereik ten opzichte van mijn eerste remote is een stuk slechter.

Ik heb ook een ati remote wonder en daarvan is het bereik ook erg slecht.

Dus gek dat de 1 perfect is, helemaal aan eind van de tuin werkt hij nog. Terwijl de andere (op zelfde kanaal) het nog niet eens meer dan 3 meter van de ontvanger werkt. Zelfde probleem met de remote wonder.

Ik zelf heb nu nog een ander probleem... Ik heb bij channel keuze (A,B etc) 002 ingetikt ipv 1..16 streepje. Nu werkt hij niet echt meer en terug zetten op kanaal lijkt niet te werken :(

Verwijderd

Ik heb mijn channel probleem op gelost.

Druk op Setup tot lampje brand, druk daarna 2 keer op stop knop em daarna 1 keer op de mute knop.

Het blijkt dat je niet van pc kanaal kan veranderen? maar dat van kanaal veranderen voor home automation en niet voor de pc control is?

heb ik dus niks aan mijn 2 remotes bah, leuk als je buurman ook van pc control gebruik maakt