Toon posts:

[REDHAT en PCMCIA] op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik probeer al zeer lange de PCMCIA service die van pcmcia-cs.sourceforge.net vandaan kom aan de praat te krijgen op mijn laptop.
Dit werkt echter niet. Zodra ik de PCMCIA service probeer op te starten bevriest mijn hele systeem. Ik heb al lange tijd op google
ed gezocht, maar kon daar geen oplossing vandaag halen. Zelf denk ik dat het in de resource settings in de config.opts file zit.

Weet iemand hoe ik achter de juiste resourcesettings van mijn laptop kan komen voor deze service? Of is er iemand die de oorzaak van dit probleem weet?

Type laptop is een HP ze4300

Verwijderd

Welke versie van RedHat gebruik je? Sinds jaar en dag zitten de cardservices als kernelmodule meegebakken.

Als je de rpm kernel-pcmcia-cs.versie installeert moet je klaar zijn. Je moet NIET de losse versie van sourceforge installeren.

Wat lukt er eigenlijk niet? Heb je een niet-ondesteunde netwerkkaart oid?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:44

Robtimus

me Robtimus no like you

Duik het BIOS in en zet het type op CardBus.
Ik heb een Toshiba 320CDT, en alleen RedHat 7.0 deed het bij mij. Alles daarboven gaf een total freeze / kernel panic, totdat ik hem dus op CardBus zette. Sindsdien werkt het weer als een zonnetje.

Trouwens idd gewoon de kernel-pcmcia rpm installeren. Werkt veel beter omdat het is gemaakt voor de rest van je systeem.

[ Voor 21% gewijzigd door Robtimus op 02-05-2004 21:43 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
Redhat 9
Kernel version: 2.4.20-8
PCMCIA versie: niet van kernel maar van pcmcia-cs.sourceforge.net

Verwijderd

Topicstarter
IceManX schreef op 02 mei 2004 @ 21:42:
Duik het BIOS in en zet het type op CardBus.
Ik heb een Toshiba 320CDT, en alleen RedHat 7.0 deed het bij mij. Alles daarboven gaf een total freeze / kernel panic, totdat ik hem dus op CardBus zette. Sindsdien werkt het weer als een zonnetje.

Trouwens idd gewoon de kernel-pcmcia rpm installeren. Werkt veel beter omdat het is gemaakt voor de rest van je systeem.
wat op cardbus zette?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:44

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 21:54:
[...]

wat op cardbus zette?
Type van je PCMCIA. Moet je wel even naar zoeken, nu staat ie waarschijnlijk op PCMCIA oid.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
IceManX schreef op 02 mei 2004 @ 21:58:
[...]
Type van je PCMCIA. Moet je wel even naar zoeken, nu staat ie waarschijnlijk op PCMCIA oid.
Geen PCMCIA opties aanwezig in mijn bios :(

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
in principe moet je systeem zelf zien of het een pcmcia of cardbus kaart is.

probeer anders eens voordat je je pcmcia service start eerst kudzu uit te zetten

maar wat voor systeem heb je en wat voor kaart ga je gebruiken :?

[ Voor 18% gewijzigd door Barracuda op 02-05-2004 23:38 ]

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Pagina: 1