Asus WL-500g FTP werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• bruinsmm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-05 15:21
Hallo,

Ik heb een Asus WL-500g router.
Op mijn PC heb ik een FTP server draaien, alleen
ik kan met een FTP Client niet op mijn FTP server komen,
terwijl de settings van de router wel goed staan:

Ik heb de volgende settings geplaatst:
Virtual Server=Yes
In de lijst heb ik staan FTP port 20-21 ingevoerd
om FTP verkeer mogelijk te maken. Toch werkt dit
niet. Wie kan mij helpen.

gr,
Martin

Verwijderd

Hoi, dit komt omdat je de poorten voor het dataverkeer niet hebt geforward. Dit is niet zo makkelijk want dan moet je passive ftp gebruiken en een vaste port-range omgeven in je ftp server + router. En dan moet je nog de browser waarmee je de FTP site wilt bezoeken instellen op passive FTP. Niet onmiddelijk een makkelijke (en handige) taak dus.

Waarom maak je geen gebruik van de ingebouwde FTP server in je router? Je weet wel, usb memory stick in de asus router steken en dan kan je deze gebruiken als FTP server. Verbruikt minder stroom en kan dag en nacht opstaan ;)

Verwijderd

Heb je ook geprobeerd via een andere computer / IP te connecten naar je FTP server? Naar welk intern IP heb je poort 20 en 21 geforward? Dit zijn de instellingen die ik gebruik, misschien heb je er iets aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lders/got/asus_ftp.png

• bruinsmm
Hallo,

Ik heb het precies zo ingesteld wat Trojan Pony heeft gezegd.
Ik heb de FTP poort 20-21 geforward naar de IP adres van mijn PC waar
de FTP server draait en toch werkt dit niet. Deze vind ik zelf geen mooie oplossing omdat ik de DHCP server aan heb staan, krijg ik een dynamische IP adres...

Wat Anubix zegt, is wel de mooiste oplossing een USB Memory pen in de router steken en klaar. Ik heb helaas geen USB Memory pen, maar dat komt nog wel.

gr,
Martin

Verwijderd

bruinsmm schreef op 03 mei 2004 @ 10:29:
Ik heb het precies zo ingesteld wat Trojan Pony heeft gezegd.
Ik heb de FTP poort 20-21 geforward naar de IP adres van mijn PC waar
de FTP server draait en toch werkt dit niet.
Welke modem heb je? Toevallig een met ingebouwde router? Zo ja, dan moet je daar ook nog de FTP poorten mappen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 10:32 ]

• bruinsmm
Hallo Trojan Pony,

Ik heb de Asus WL500g router aangesloten tussen mijn PC en de kabelmodem COM21. Deze kabelmodem werkt transparant in het netwerk en valt dus niks in te stellen. Wel heb ik Norton Personal Firewall op mijn PC draaien. Ik heb deze firewall ook eens uitgezet en dat hielp ook niet.

gr,
Martin

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:28

AlexAuto

Parttime Tweaker

meuktracker: Asus WL-500g 1.7.5.7 beta

Firmware-update proberen? (Heb in deze draad nog geen firmware-versie gezien)

edit:
Changelog: (non official and not for sure)
Fixed Stealth Firewall (FTP could not connect from WAN)
Fixed uPnP router hanged in some particular settings
Fixed PPTP thing (not sure but i think so)
Ripped some other things from 1.7.5.6CR2

[ Voor 53% gewijzigd door AlexAuto op 03-05-2004 11:51 . Reden: Changelog toevoegen ]

• bruinsmm
Hallo Trojan Pony,

Ik gebruik firmware versie 1.6.5.3. welk versie gebruik jij?

Gr,
Martin

Verwijderd

1.7.5.6.

Je zou kunnen proberen om deze, net als AlexAuto al zegt, te updaten. Heb je al geprobeert om iemand anders te laten connecten via FTP?

offtopic:
FAQ: Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

:)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 12:38 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Voordat we nu allerlei mogelijke oplossingen gaan aandragen, wat verstea je onder "werkt niet" :?
Krijg je op de client een foutmelding ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• bruinsmm
Hallo,

Ik heb net een nieuwe firmware versie 1.7.5.6 geupload naar mijn router.
Het probleem met de FTP server op mijn PC is nog steeds aanwezig.

Mijn FTP client programma komt dan met deze foutmelding:

Connect Call Failed!

Gr,
Martin

Verwijderd

bruinsmm schreef op 05 mei 2004 @ 12:28:
Hallo,

Ik heb net een nieuwe firmware versie 1.7.5.6 geupload naar mijn router.
Het probleem met de FTP server op mijn PC is nog steeds aanwezig.

Mijn FTP client programma komt dan met deze foutmelding:

Connect Call Failed!

Gr,
Martin
Naar wel IP connect je dan? 127.0.0.1 of je internet IP? Heeft je computer nog steeds hetzelfde IP als die je hebt opgegeven in de webconfig van de router?

• bruinsmm
Hallo,

Ik maak connectie met mijn FTP server via het Internet adres.
Bij de FTP port Forwarding komt het IP adres overeen met het IP adres dat ik nu gebruikt.

gr,
Martin

Verwijderd

Volgens mij gaat het niet altijd goed wanneer je binnen je eigen netwerk connect via je externe IP.

Probeer eens iemand anders (buiten je eigen netwerk) te laten connecten naar je internet IP via een FTP programma. Of post hier je IP met een testaccount zodat wij het kunnen proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 14:11 ]

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:09
het ligt bijna zeker NIET aan je router maar aan het feit dat je FTP server niet goed ingesteld staat.
Aangezien je achter een router hangt moet je FTP server dat wel weten. al ergens een "passive" optie o.i.d. zijn waarbij je dan ook je internet IP adres in moet vullen. Doe je dat niet dan geeft je server een lokaal IP adres door wat je client via internet nooit zal vinden...

• bruinsmm
Hallo,

Ik heb het voor elkaar. Ik kan nu verbinding maken met mijn FTP server op mijn PC.
Ik heb dat zo opgelost:

In de router heb ik FTP poorten 20 en 21 geforwarded naar het IP adres van mijn PC. Het IP adres van mijn PC is statisch in de router ingevoerd, want een FTP poort forwarden naar een dynamische IP adres is niet handig. Toen heb ik via PC van mijn werk proberen te connecten met mijn FTP server en dat lukte. Als ik thuis het WAN IP adres gebruikt kan ik zelf niet connecten met de FTP server, wel met mijn lokale IP adres.

Bedankt voor jullie hulp.

Gr,
Martin

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik weet het, het is een iets ouder draadje maar toch. Ik heb precies hetzelfde probleem, maar ik denk dat ik dicht bij de oplossing zit.
Hallo,

Ik heb het voor elkaar. Ik kan nu verbinding maken met mijn FTP server op mijn PC.
Ik heb dat zo opgelost:

In de router heb ik FTP poorten 20 en 21 geforwarded naar het IP adres van mijn PC. Het IP adres van mijn PC is statisch in de router ingevoerd, want een FTP poort forwarden naar een dynamische IP adres is niet handig. Toen heb ik via PC van mijn werk proberen te connecten met mijn FTP server en dat lukte. Als ik thuis het WAN IP adres gebruikt kan ik zelf niet connecten met de FTP server, wel met mijn lokale IP adres.

Bedankt voor jullie hulp.

Gr,
Martin
Dit stukje is nog niet helemaal duidelijk voor mij, en dan bedoel ik deze zin:
Toen heb ik via PC van mijn werk proberen te connecten met mijn FTP server en dat lukte.
Ik heb hier hetzelfde probleem, ik kan in mijn netwerk thuis met het lokale IP van de FTP-server wel verbinding krijgen. Maar vanaf internet niet. Ik heb het verder precies hetzelfde ingesteld als jij. Dus met de quote van hierboven bedoel je dat je op je werk het wan IP van je router hebt ingetypt?

Dat wil ik graag even weten....

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Double J schreef op 10 juli 2004 @ 13:49:
Ik weet het, het is een iets ouder draadje maar toch. Ik heb precies hetzelfde probleem, maar ik denk dat ik dicht bij de oplossing zit.

[...]

Dit stukje is nog niet helemaal duidelijk voor mij, en dan bedoel ik deze zin:

[...]

Ik heb hier hetzelfde probleem, ik kan in mijn netwerk thuis met het lokale IP van de FTP-server wel verbinding krijgen. Maar vanaf internet niet. Ik heb het verder precies hetzelfde ingesteld als jij. Dus met de quote van hierboven bedoel je dat je op je werk het wan IP van je router hebt ingetypt?

Dat wil ik graag even weten....
Die vraag durf ik ook wel namens hem te beantwoorden: ja.
Interne lan ip's zijn niet bekend op internet, logisch ook, dat zou heel wat conflicten met zich meebrengen.

Dus:
van buitenaf: WAN ip, let op de port forwards.
Van binnenaf: LAN ip.

{signature}

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Het werkt, Thnx!
Pagina: 1