Ik heb sinds vorige week een nieuwe PC met de volgende specs:
Tyan Tiger K8W Mobo
2 x Opteron 248
HP DVD 300n 4 sp. DVD+RW
LG 16 sp. DVD-ROM
Plextor 48 sp. CD-RW
Ik kan met m'n HP DVD+RW geen CD-Isos branden met Nero, Alcohol of Fireburner.
DVD-Isos gaan wel goed. Ook kan ik met Nero geen compilatie branden, wat vanuit de verkenner (dat standaard XP brand progje) wel weer lukt.
Ik heb het met zowel CD-RW als CD-R geprobeerd, maar geen van beide wil lukken.
Als ik probeer te branden, dan geeft bv. Alcohol aan tijdens de Lead-In dat er 0.2% / 528 blocks / 1.0 MB gebrand zijn, dan wacht 'ie een minuut of 4, en dan krijg ik de melding dat "er iets mis is gegaan tijdens de brandprocedure".
Overzichtje:
- Nero, CD-Iso => lukt niet
- Nero, compilatie => lukt niet
- Nero, DVD-Iso => lukt wel
- Alcohol, CD-Iso => lukt niet
- Alcohol, DVD-Iso => lukt wel
- Verkenner, compilatie => lukt wel
Er zit dus niet echt een duidelijke lijn in.
Ik heb de nieuwste IDE drivers van AMD geinstalleerd (8.2.2), maar geen verbetering. Ook heb ik wat met de COM service voor Imapi gespeeld, maar dat hielp ook niet, en de IDE kabel heb ik vervangen.
Als ik dezelfde CD-Isos brand met de Plextor gaan ze wel goed.
De HP is primary master en sec. master geweest, en komt uit een andere PC, waar 'ie een jaar goed heeft gewerkt.
Tyan Tiger K8W Mobo
2 x Opteron 248
HP DVD 300n 4 sp. DVD+RW
LG 16 sp. DVD-ROM
Plextor 48 sp. CD-RW
Ik kan met m'n HP DVD+RW geen CD-Isos branden met Nero, Alcohol of Fireburner.
DVD-Isos gaan wel goed. Ook kan ik met Nero geen compilatie branden, wat vanuit de verkenner (dat standaard XP brand progje) wel weer lukt.
Ik heb het met zowel CD-RW als CD-R geprobeerd, maar geen van beide wil lukken.
Als ik probeer te branden, dan geeft bv. Alcohol aan tijdens de Lead-In dat er 0.2% / 528 blocks / 1.0 MB gebrand zijn, dan wacht 'ie een minuut of 4, en dan krijg ik de melding dat "er iets mis is gegaan tijdens de brandprocedure".
Overzichtje:
- Nero, CD-Iso => lukt niet
- Nero, compilatie => lukt niet
- Nero, DVD-Iso => lukt wel
- Alcohol, CD-Iso => lukt niet
- Alcohol, DVD-Iso => lukt wel
- Verkenner, compilatie => lukt wel
Er zit dus niet echt een duidelijke lijn in.
Ik heb de nieuwste IDE drivers van AMD geinstalleerd (8.2.2), maar geen verbetering. Ook heb ik wat met de COM service voor Imapi gespeeld, maar dat hielp ook niet, en de IDE kabel heb ik vervangen.
Als ik dezelfde CD-Isos brand met de Plextor gaan ze wel goed.
De HP is primary master en sec. master geweest, en komt uit een andere PC, waar 'ie een jaar goed heeft gewerkt.
Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.