Toon posts:

multiview probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb multiview min of meer aan de praat er is een klein probleempje als ik surf naar http://speelmee.systray.be/speel/125

<?
$ex = explode('/', $_SERVER["REQUEST_URI"]);

$file = "/".$ex[1] .".php";
if file_exists($file)
{
$id = $ex[2];
include($file);
}
else
{
echo "De opgevraagde pagina bestaat niet";
}
?>

Dus alles loopt goed $ex[1] = speel en $ex[2] = 125
maar zoals je ziet als het bestand bestaat dan is $id 125. Nu heb ik id nodig in speel.php maar hij geeft die niet mee alhoewel hij wel boven de include staat.

als je gewoon naar http://speelmee.systray.be/speel.php?id=125 gaat werkt ie wel.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 21:07 ]

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Waarschijnlijk maak je in speel.php gebruik van variabelen die je aanroept als globals:
Bijv:
PHP:
1
$_POST['id'] || $_GET['id'] || $_REQUEST['id']

Die variabelen moet je vervangen voor 'gewoon' $id
Scriptje wat checked of het script aangeroepen wordt met id in de path of zonder:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
if(isset($_REQUEST['id'])){
$use_id = (int) $_REQUEST['id'];
} elseif (isset($id)){
$use_id = $id;
} else {
$use_id = 0;
}

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:00

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 heeft het topic een paar keer doorgelezen, maar ik heb het idee dat multiviews er helemaal niets mee te maken heeft en ik mis debuginformatie. "Hij geeft hem niet mee!". Waar heb je welke variabelen nog wel?
Op de eerste regel van het include bestand? Of dan ook al niet meer?

Oftewel: Zie:
P&W FAQ - De "quickstart", onder andere voor het gebruik van code tags. Dit verduidelijkt de boel een stuk.
P&W FAQ - Leer **** debuggen!!
Ikgok dat je probleem hierin zit. Zoniet, dan missen we een hoop relevante code / informatie. Sowieso is debuggen iets wat je zelf moet doen.

*!*!* Over topictitels in P&W - Updated 25 feb 04 *!*!*
Ik mis een duidelijke titel. "multiview probleem" zegt niet zo veel. Zeker ook omdat het waarschijnlijk met aan de PHP code ligt.

Dit topic gaat in ieder geval daarom dicht.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.