Kapotte Maxtor & PowerMax Error Codes

Pagina: 1
Acties:

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 08:48

PeNGuiN

't Is Wat...

Topicstarter
Weet iemand een geldige PowerMax error code voor het nieuwe systeem van 8 tekens? Maxtor heeft nu ineens een nieuw formulier op hun RMA zitten waar je verplicht een PowerMax code in moet vullen. Dat kan alleen never nooit niet want PowerMax draait onder DOS en het gaat hier om een Linux server. De disk is gewoon kapot; dikke SMART error: aantal vervangingssectoren is op. De kernel haalt de disk ook uit de RAID-array met die error. Ik kan nu niet RMAen omdat ik dus geen code heb voor dit nieuwe systeem van ze.

En ja, de suggestie om de disk apart in een andere machine te zetten ken ik; 2 uur werk voor een code van 8 tekentjes zit ik niet op te wachten. Ik doe namelijk altijd advance RMAs met creditcard.

Dr. Phil himself!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

niet advanced doen, maar standaard en dan unvullen dat hij niet meer spint
Op deze manier hoef je namelijk geen powermax code in te vullen

[ Voor 17% gewijzigd door MeIsTwisted op 02-05-2004 20:55 ]

Multimonitor is relax :P

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 12:14
PeNGuiN schreef op 02 mei 2004 @ 20:47:
Weet iemand .........................blah blah ..........Ik doe namelijk altijd advance RMAs met creditcard.
Niet helemaal ontopic, maar als je "altijd" A-RMA's doet waarom dan niet eens naar een ander merk HD's kijken?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• RolandWitvoet
  • Niet online
Powermax draait vanaf een eigen bootfloppy. het maakt geen drol uit welk os je systeem normaal gebruikt.
En je moet de hdd toch uitbouwen...

[ Voor 8% gewijzigd door RolandWitvoet op 03-05-2004 02:59 ]

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

RolandWitvoet schreef op 03 mei 2004 @ 02:59:
Powermax draait vanaf een eigen bootfloppy. het maakt geen drol uit welk os je systeem normaal gebruikt.
En je moet de hdd toch uitbouwen...
De executable om een floppy te bouwen draait alleen in DOS/Windows :)

Topicstarter: het is ook handig als je even achter een DOS/Windows based PC kruipt en de floppy bouwt. Kleine moeite, lijkt me? ;)

[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 03-05-2004 07:34 ]

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:53

Metro2002

Memento mori

BalusC schreef op 03 mei 2004 @ 07:32:
[...]
De executable om een floppy te bouwen draait alleen in DOS/Windows :)

Topicstarter: het is ook handig als je even achter een DOS/Windows based PC kruipt en de floppy bouwt. Kleine moeite, lijkt me? ;)
of via wine :7

• PeNGuiN

PeNGuiN

't Is Wat...

Topicstarter
Het is opgelost via een internationaal telefoontje naar Maxtor.

johoo: Ik heb erg veel disken van allerlei verschillende merken en dan doe je wel eens vaker een RMA :). Toevallig zijn dit 5 MaxLine Plus II serie schijven van Maxtor (hun serieuzere, gewone 3-jaar garantie types)

Roland/Balus/Metro: er zit geen floppydrive in en het is sowieso een server die niet 1-2-3 down mag. Het is een RAID5, dus hij gaat niet down voordat de nieuwe disk aanwezig is. Dit is dus ook de reden dat het een advanced RMA moet zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door PeNGuiN op 06-05-2004 22:57 . Reden: Toevoeging ]

Dr. Phil himself!

• PeNGuiN

PeNGuiN

't Is Wat...

Topicstarter
Zo, tis vervangen en dat allemaal met minder dan 15 minuten downtime ;) Thx voor de reacties allen.

Dr. Phil himself!

• RolandWitvoet
  • Niet online
huh? downtime? waar was dat voor nodig dan? Ik kan mijn hdd's in mijn raid5 config gewoon hotswappen.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Pagina: 1