Toon posts:

[vba] vb moet wachten tot een andere formulier gesloten is

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik heb een probleempje met VB for Applications (Access). Ik heb een formulier gemaakt die, via een knop, een ander formulier opent. Tijdens het drukken op die knop wordt er nog wat andere code uitgevoerd, die afhankelijk is van de waarden die geselecteerd worden op het formulier wat geopend wordt.

Hoe kan ik VB laten wachten tijdens het uitvoeren van de code (achter die knop), totdat de gebruiker een waarde op het geopende formulier geselecteerd heeft en het formulier gesloten heeft. Ik heb het zelf al geprobeerd met een vlaggetje en een while loopje, maar daar crashte Access op. Waarschijnlijk zat hij in een oneindige loop.

Iemand ideeen ?

Alvast bedankt.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
volgens mij zijn het invullen van een waarde en het sluiten van een formulier beide events waarop je je code moet kunnen laten reageren...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
Het formulier modal openen.

[edit]
FF een kleine vraag : moet Access wachten totdat alles is ingevuld en dan code uitvoeren, of tijdens het openen van het tweede formulier code uitvoeren en vervolgens wachten totdat het tweede formulier wordt gesloten ?

Het eerste geval kun je namelijk een modal form openen ( zelfde effect als bijvoorbeeld met een input box ), in het tweede geval moet je zorgen dat je periodiek checked of het tweede formulier al gesloten is. Zelf zou ik dit niet doen met DoEvents, want dat levert vaak meer problemen op dan je lief is; een timer kan dan ook de trick doen.

[ Voor 92% gewijzigd door farlane op 02-05-2004 23:41 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

in VB kan dat gewoon door er DoEvents in te zetten... zelf weet ik niet psies of dat ook in access kan, zou je eens moeten proberen

Verwijderd

Waarom zet je die code niet in een module? Je vult de module met variabelen die je door je 1e form vult. Tenslotte voer je de sub pas uit op het moment dat je form2 sluit en dus ook variabelen in die sub heeft gevuld...... :P Het wordt aangeraden zo min mogelijk gebruik van DoEvents te maken ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 11:49 ]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 11:47:
Waarom zet je die code niet in een module?
Op zich werkt dat natuurlijk wel; persoonlijk vind ik het mooier dat je formulier niet afhankelijk is van externe code.

Maw, je vult binnen je formulier een paar variabelen of properties met waarden, en na het sluiten van je formulier ( je hebt je form object dan nog ) kan je aanroepende code de waarden uit het form object halen, en het object daarna wegpleuren.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Okee, zit wat in...

Dan kun je toch gewoon je formulier verbergen en wanneer in je andere formulier keuzes zijn gemaakt de sub uitvoeren en beide formulieren unloaden en vernietigen?
Pagina: 1