Papst op intel heatsink

Pagina: 1
Acties:

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02 15:41
Binnenkort heb ik een P4 Prescott en die zou ik toch nog wat meer willen doen geven. Mij vraag is simpel (en misschien dom), heeft het zin om mijn PAPST 3412NGL 92mm 35.9CFM (1950RPM) te bevestigen boven de originele intel heatsink idpv. de Intel ventilator? Gaat dit winst opleveren, ik ben ervan overtuigd dat deze stiller zal zijn... Ik heb die papst anders toch maar over.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Tja wat versta jij onder winst?
Stiller, minder graden Celcius dus hogere overklokbaarheid?

Wat je kunt doen voor dat laatste is opzoeken hoeveel CFM de standaard Intel fan heeft en die vergelijken met die van de Papst. Zo zou je redelijk moeten kunnen voorspellen wat er gaat gebeuren :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• SIMPY.be
Lagere temperatuur, stabiliteit, meer oc en meer load...

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Stiller wordt die zowieso, koeler waarschijnlijk niet (Papst is laag RPM = lage luchtstroom) en je zal dus niet veel verder kunnen OC'en.
Als je echt wil gaan OC'en kan je beter een heel ander blok nemen want een strd Intel sink is niet bepaald een topper...

Use the Search Luke...

Verwijderd

Silentpuma schreef op 02 mei 2004 @ 22:44:

Als je echt wil gaan OC'en kan je beter een heel ander blok nemen want een strd Intel sink is niet bepaald een topper...
Mijne liep anders prima 2.4@3.0 hoor, zo slecht zijn die dingen niet

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 22:49:
[...]

Mijne liep anders prima 2.4@3.0 hoor, zo slecht zijn die dingen niet
Ze zijn idd niet slecht, maar het kan gewoon veel beter ;) Neem bijvoorbeeld de ThermalTake SP-94 en je begrijpt wat ik bedoel.
Ik moet wel zeggen ik versteld staat van de temps die mijn 3,0Ghz met stock koeler geeft: 28-30° Idle en 38-40° Load! Weet niet precies wat ik ervan moet denken, lijkt mij beetje te 'cool', maar wel in het voordeel :)

Use the Search Luke...

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
Silentpuma schreef op 02 mei 2004 @ 22:52:
[...]

...........ThermalTake SP-94 ..............
cool die ken ik niet? zal wel Thermalright zijn neem ik aan :P

@ TS: of kijk gewoon naar een compleet andere cooler, zalman 7000series bijvoorbeeld, iets duurder maar ook beter lijkt mij. Alhoewel zo'n papst fan is ook aardig aan de prijs.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:46
jeroen-v schreef op 02 mei 2004 @ 23:02:
[...]

cool die ken ik niet? zal wel Thermalright zijn neem ik aan :P
ThermalTake SP-94: http://shop.alternate.nl/...ml/nodes_info/hqlr01.html
jeroen-v schreef op 02 mei 2004 @ 23:02:
[...]
@ TS: of kijk gewoon naar een compleet andere cooler, zalman 7000series bijvoorbeeld, iets duurder maar ook beter lijkt mij. Alhoewel zo'n papst fan is ook aardig aan de prijs.
Ok, die zijn aardig stil, maar niet echt koel, zeker niet koeler dan de standaard intel heatsink :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 14:01

gakkethijs

niks

thermalright met een papst fan op 7 volt wel

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
[quote]XanderH schreef op 02 mei 2004 @ 23:06:
[...]

ThermalTake SP-94: http://shop.alternate.nl/...ml/nodes_info/hqlr01.html

[...]
quote]

Nou,dan heeft Alternate het fout, want hier zul je die SP-94 niet tegen komen:
http://www.thermaltake.com/coolers/main.htm

maar hier wel: http://www.thermalright.com

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Silentpuma schreef op 02 mei 2004 @ 22:52:
[...]

Ze zijn idd niet slecht, maar het kan gewoon veel beter ;) Neem bijvoorbeeld de ThermalTake SP-94 en je begrijpt wat ik bedoel.
Ik moet wel zeggen ik versteld staat van de temps die mijn 3,0Ghz met stock koeler geeft: 28-30° Idle en 38-40° Load! Weet niet precies wat ik ervan moet denken, lijkt mij beetje te 'cool', maar wel in het voordeel :)
Dan heb jij idd wel een super intel cooler... Mijn cooler houdt 3,0GHz op 40graden idle en 64graden!! onder load. Daarom haal ik binnenkort ook een andere cooler.

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• SIMPY.be
Hbe deze besteld
ZALMAN CNPS 7000AL-CU World most silent cooling solution for INTEL P4 & AMD
zal veel beter zijn
papst op hdd's zetten...

Bedankt voor de reacties

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
BvK P4 schreef op 03 mei 2004 @ 16:17:
[...]

Dan heb jij idd wel een super intel cooler... Mijn cooler houdt 3,0GHz op 40graden idle en 64graden!! onder load. Daarom haal ik binnenkort ook een andere cooler.
Ik weet niet hoe je airflow in je kast is, maar dit kan een enorm verschil maken. Kijk maar eens wat je temps zijn met je kast open (misschien moet je eens stofzuigen? Kan ook nog)
Pagina: 1