[excel] rijen afwisselend inkleuren met een macro

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 13:09
Ik wil in een blad de even rijen inkleuren ik heb nu dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Sub Kleuren()
Dim intTel As Integer
Range("A1").Select
For intTel = 1 To 10
      If intTel Mod 2 = 0 Then
            ActiveCell.Interior.Color = RGB(255, 0, 0)
      Else
            ActiveCell.Interior.Color = RGB(0, 0, 255)
      End If
      ActiveCell.Offset(1, 0).Select
Next intTel
End Sub

maar die doet alleen kolom A, en ik wil tot kolom F

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06 13:45

maroesjk

from the ash rose a great bird

Waarom wil je dit met een macro doen? Met "voorwaardelijke opmaak" of "conditional formatting" kan dit makkelijker.

Bijvoorbeeld door in de voorwaardelijke opmaak te checken of de formule ISEVEN(KOLOM()) of ISEVEN(COLUMN()) waar is...

P.S. de Nederlandse formule is wellicht niet juist, ik heb hier alleen een Engelse Excel

[ Voor 22% gewijzigd door maroesjk op 02-05-2004 20:15 ]

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 13:09
maroesjk schreef op 02 mei 2004 @ 20:14:
Waarom wil je dit met een macro doen? Met "voorwaardelijke opmaak" of "conditional formatting" kan dit makkelijker.

Bijvoorbeeld door in de voorwaardelijke opmaak te checken of de formule ISEVEN(KOLOM()) of ISEVEN(COLUMN()) waar is...

P.S. de Nederlandse formule is wellicht niet juist, ik heb hier alleen een Engelse Excel
Een marco leek me wat makkelijker.

Maar wat jij voorsteld snap ik helemaal niet

Kun je het misschiet ietje duidelijker uitleggen a.u.b.

ps. ik werk zelf haast nooit met excel

[ Voor 6% gewijzigd door powerman op 02-05-2004 20:25 ]

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-08 11:38

_nethack

We're all MAD here

Natuurlijk doet hij alleen kolom A:

Range("A1").Select
Om te beginnen selecteer je alleen maar kolom A, en niet kolom A t/m F :)
--> Range("A1..F1").Select

ActiveCell.Interior.Color = RGB(255, 0, 0)
Else
ActiveCell.Interior.Color = RGB(0, 0, 255)
End If
ActiveCell.Offset(1, 0).Select

Daarna moet je wel de hele selectie een kleurtje geven en vervolgens een cel naar beneden schuiven, en niet alleen de actieve cel.
--> Maak van 'ActiveCell' maar eens 'Selection'

:)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Maroesjk heeft het over voorwaardelijke opmaak wat je onder het menu opmaak kunt vinden. Daar kun je de celopmaak afhankelijk maken van de cel (of de waarde in de cel). B) Inderdaad veel makkelijker dus

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Operations: door ActiveCell te gebruiken wordt gewoon 1 cel geselecteerd - en de offset maakt het helemaal af, op deze manier blijft er 1 kolom - zelfs 1 cel geselecteerd en dus gekleurd.

Voorwaardelijke opmaak: selecteer de relevante range -> opmaak -> voorwaardelijke opmaak -> doe je ding. Vele malen makkelijker en sneller dan een macro, zeker als je af en toe een rij invoegt of verwijdert.

Maar goed, voorwaardelijke opmaak dus. In F1 staat verder heel duidelijk uitgelegd hoe en wat het doet. Zie ook dit :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.