[XP]Explorer.exe heeft fout veroorzaakt?

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 22:02
Hoop topics over i know maar geen gevonden die enigzins lijkt op mijn probleem.

Ik heb een map (hoofdmap) met daarin allemaal submappen.
Als ik de hoofdmap open is er niks aan de hand, maar zodra ik 1 (alleen deze loopt vast) submap open dan gooit windows me der meteen uit en komt met de explorer.exe fout.
Er staan allemaal korte filmpjes in, de meeste zijn xvidjes.
Ik kan ze allemaal afspelen zonder problemen.
Gisteren de nieuwste in die map geplakt en sindsdien is de ellende begonnen, ik kan due niks meer doen in die map.

Is dit een bekend probleem?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:09
Anders haal je dat bestand toch weg, via de commandprompt bijvoorbeeld? Het kan ook te maken hebben dat je desktop.ini speciaal is waardoor er een speciale folderweergave is.

• ScooBY_DoO
Ehrm.... heuh?
Ik heb er nog nooit last mee gehad.
Zal eens proberen om die laatste map idd via cmd te verwijderen,

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:53
dit probleem heb ik ook, ben fan van southpark, ben dus die afleveringen aant downen van het nieuwe seizoen,als ik dus in die map kijk dan crashed me explorer ook, met gevolg dat al me internet explorer vensters weg zijn....

best balen

iemand oplossing? :P

[ Voor 6% gewijzigd door enira op 02-05-2004 20:16 ]

Twitch: Phyloni1

• ScooBY_DoO
Dat verwijderen in cmd did the trick.... map is weer gewoon toegankelijk maar dit is mijns inziens niet DE oplossing.
Ik heb het bestand derhalve ook gekopieerd via cmd naar een andere dir.
Wat kan er loos zijn??

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Helaas moet ik ook even meedoen met Scooby.

Sinds twee dagen geleden heb ik ook te kampen met dit irritante probleempje.

Net een week oude windows XP met all updates behalve .net en journal viewer.

Wat ik merkte dat het gebeurde na installatie van een bittorrent client en sindsdien is het kommer en kwel.

Helaas heeft een uninstal ook niets mogen baten.

Als iemand een makkelijke oplossing heeft zou het erg helpen.

(registercleaner, spyware, ad-aware, en virussen allemaal gescand en tot nu toe gen verbetering.)

Ik krijg inderdaad ook dat als je in een film mapje gaat (groot of klein) crasht het

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ook ik heb sinds enkele dagen ditzelfde probleem. Hoewel, bijna hetzelfde.
Als ik naar een map met filmpjes ga is er niks aan de hand, maar als ik een willekeurig filmpje open of sluit is de kans zeer groot dat explorer.exe een fout geeft.
Ik zat in eerste instantie te denken aan een of andere gare windows update (de laatste fix), omdat die omstreeks de tijd dat dit voor het eerst gebeurde is geinstalleerd.

Als iemand een oplossing heeft hoor ik dit graag (vanzelfsprekend).

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Kijk eens wat er gebeurd als je de register sleutels voor AVI preview/info/shellex/blabla verwijdert of hernoemt. Staat wel in topics over AVI's verwijderen en 100% CPU bij bladeren in mappen met AVI's.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Roeltjuh
  • Niet online
Dat is het probleem niet, daar ben ik zeker van.
Ik heb namelijk lange tijd zonder die register sleutels windows gedraaid, zonder een enkel probleem. Toen kwam zomaar ineens dit probleem opduiken, na een herinstallatie van windows (dus weer MET die sleutels) en alle updates van windows bleef dit probleem. Ik later vanwege die problemen met verwijderen enz. de sleutels weer uit het register verwijderd.

• Eichii
In pricipe maakt het niet uit, want ik kijk ook via mijn netwerk op verschillende pc's en daar gebeurt het niet, maar wel op mijn eigen pc. *zucht*

(hmmz... Microsoft beveiliging? Nah!)

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 12:24

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Ik had dit probleem ook (bleek aan een brakke subtitle decoder te liggen)

Sometimes human's are...

• Roeltjuh
  • Niet online
*knip*
Hier stond dat het over was, maar bij nader inzien is het er nog steeds.

edit:
Ik ben er inmiddels wel achter dat het met elk willekeurig avi bestand is, dus niet perse in een bepaalde map. Ik ga nu maar 's uitzoeken of het dan aan WMP ligt.

[ Voor 139% gewijzigd door Roeltjuh op 03-05-2004 10:25 ]

• Eichii
mduijvendijk schreef op 03 mei 2004 @ 09:06:
Ik had dit probleem ook (bleek aan een brakke subtitle decoder te liggen)
Hehehe, zeker voor anime...

Maar ik heb op dit moment alleen maar de divx-codec geinstalleerd en geen andere ongein en dat werkte voor meer dan 4 dagen goed.
Maar ik zat wat te zoeken of het een virus ofzo was maar ben er nog niet achter.

• jellywoods
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb ook hetzelfde probleem, alleen niet met filmmappen, maar met mappen waar digitale foto's in geplaatst zijn. Als je die map opent, knalt de hele explorer.exe eruit 8)7

• rjf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

ik heb het ook gehad

windows probeert van je film/foto's een klein voorbeeldje te maken

of dit nu een codec probleem is ?

ik heb wel een hele boel software weg gedaan en het register op geruimt(grondig)

geen last meer van

• jellywoods
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Exact, volgens mij ligt het probleem daar inderdaad (lijkt mij). Het komt ook vaak voor dat de verkeerde voorbeeldjes weergegeven worden.. misschien dat je zou kunnen proberen die te verversen?

• Roeltjuh
  • Niet online
Ik heb nu voor video files ingesteld dat deze met WinAMP moeten worden afgespeeld (audio was reeds WinAMP) i.p.v. met Windows Mediaplayer.
Het lijkt er nu verdacht veel op dat het probleem is opgelost en de schuldige dus een onopgevoed kindje van Microsoft was.
Pagina: 1