Pieptoon uit passieve voeding laptop

Pagina: 1
Acties:

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb een nu bijna een half jaar een Dell Inspiron 500m laptop met daarbij 2 adaptors. Een voor thuis en een voor op m'n kamer. De adaptor in Tilburg heeft bijna het hele half jaar in het stopcontact gezeten en er komt nu een redelijk irritante pieptoon uit. De adaptor thuis wordt alleen in het weekend gebruikt en heeft er bijna geen last van.

Is dit normaal gedrag van een voeding die veel gebruikt wordt? Kan ik of had ik er iets aan kunnen doen? De adaptor thuis heeft minder uren gemaakt en heeft er dus ook minder last van.....

Opmerkingen en ideeën welkom :)

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Bij de wat mindere kwaliteit voedingen (NFI, maar dell...) is dat inderdaad vrij normaal. Er zijn wat capacitators en condensators dan niet helemaal lekker meer (zit serieuse hoogspanning in, wisselspanning/gelijkspanning trafo e.d.), en dikke kans dat hij binnenkort overleid.

• Aike
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 19:46:
Bij de wat mindere kwaliteit voedingen (NFI, maar dell...) is dat inderdaad vrij normaal. Er zijn wat capacitators en condensators dan niet helemaal lekker meer (zit serieuse hoogspanning in, wisselspanning/gelijkspanning trafo e.d.), en dikke kans dat hij binnenkort overleid.
Slecht dat die condensators al na een half jaar kuren krijgen. Aan de andere kant wel fijn als dat ding niet goed is en overleid, zit nog garantie op en ik kan er wel 1 missen :)

Verwijderd

Wat is een passieve voeding, en bestaat er dan ook een actieve voeding?

• Aike
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 20:07:
Wat is een passieve voeding, en bestaat er dan ook een actieve voeding?
Met een passieve voeding bedoelde ik een passief gekoelde voeding. Dus zonder fan. Actief (gekoelde) voedingen bestaan dus ook, die hebben wel een fan. Maar komen in laptopland bijna niet voor.

Verwijderd

Laptop voedingen staan beter bekend als "adapter". En je PC voeding is in feite niks meer dan een hele grote adapter, maar dan binnenin IPV erbuiten. Bij laptops, gameboys, gamecubes, en god weet wat allemaal niet meer zit hij buiten het apparaat om ruimte te besparen. En idd zijn die eigenlijk altijd zonder ventilator = passief.

De voeding in je computer heeft NEEM IK AAN een ventilator, die de voeding die vrij heet wordt afkoelt, en is zodoende een ACTIEVE voeding.
Pagina: 1