[XP] Computer is ineens 2 keer zo langzaam

Pagina: 1
Acties:

• zuipman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-01 21:39
ik heb gisteren weer eens een poging gedaan een goede score neer te zetten in Pifast maar mijn tijden zijn ineens 2 keer zo lang! ik snap er niks van. eerst haalde in een score van 59,70 sec en nu gaat ie op z'n snelst 138 sec! Ik heb ook met Sisoft sandra getest en daar was mijn systeem net zo snel als een athlon 1 GHz!
Ik heb geen rare programmas lopen op de achtergrond en heb ook niks aan mijn koeling veranderd ofzo (nog steeds onder de 40°C).
Het zal hopelijk softwarematig zijn maar ik heb geen idee wat!
Iemand een idee?

bijlage hijackthis logfile

Pc gamer

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik weet niet of je het weet, maar je bent misschien een bestand aan het uitpakken :+

Running;
C:\Program Files\WinRAR\WinRAR.exe

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:37
C:\DOCUME~1\JWESTE~1.JAR\LOCALS~1\Temp\Rar$EX00.156\HijackThis.exe

denk dat die winrar draait om hijackthis uit te pakken ;)

Kan zo 123 niet iets zien in Hijackthis.

Enige wat mij opvalt in die logfile is dat je zo'n brak memturbo progsel draait, die dingen helpen vaak nix en vertragen alleen maar (windows XP weet heus wel wat ie moet swappen, dat hoeft een memturbo progsel niet voor je te bepalen)

Wat nog zou kunnen is dat je PC inderdaad op lagere snelheid draait. Ik ken moederborden die van tijd tot tijd wel eens hun settings verliezen waarbij ze op 100MHz FSB gaan draaien.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:03
Ik snap niet waarom mensen niet eerst op virussen/trojans en dergelijke checken voor ze iets posten.
Kijk oo keens naar nieuw geinstalleerde progs en druf eens op ctrl+alt+del te drukken en te kijken wat er allemaal draait.
Je Proc is duidelijk in gebruik anders is je score niet opeens 2x zo langzaam.

• zuipman
The_Dart schreef op 02 mei 2004 @ 21:18:
Ik snap niet waarom mensen niet eerst op virussen/trojans en dergelijke checken voor ze iets posten.
Kijk oo keens naar nieuw geinstalleerde progs en druf eens op ctrl+alt+del te drukken en te kijken wat er allemaal draait.
Je Proc is duidelijk in gebruik anders is je score niet opeens 2x zo langzaam.
Oke, ik ben geen noob dus dat heb ik echt wel allemaal bekeken. Mijn processor is niet meer dan 6% belast als ik er niks op doe. Ik heb ook een virus shield en heb ad-aware er al overheen gehaald maar daar ligt het dus niet aan.
verder heb ik ook al geprobeert over te klokken maar zelf met een fsb van 210 MHz gaat ie niet sneller dan een amd 1800+
hier een screenshot van CPU-Z onder normaal geklokte snelheid....

Pc gamer

• zuipman
_JGC_ schreef op 02 mei 2004 @ 20:14:
C:\DOCUME~1\JWESTE~1.JAR\LOCALS~1\Temp\Rar$EX00.156\HijackThis.exe

denk dat die winrar draait om hijackthis uit te pakken ;)

Kan zo 123 niet iets zien in Hijackthis.

Enige wat mij opvalt in die logfile is dat je zo'n brak memturbo progsel draait, die dingen helpen vaak nix en vertragen alleen maar (windows XP weet heus wel wat ie moet swappen, dat hoeft een memturbo progsel niet voor je te bepalen)

Wat nog zou kunnen is dat je PC inderdaad op lagere snelheid draait. Ik ken moederborden die van tijd tot tijd wel eens hun settings verliezen waarbij ze op 100MHz FSB gaan draaien.
Ik heb dat memturbo geprobeerd of het hielp maar het maakte niks uit. Ik had het probleem ervoor ook al jammergenoeg.....
volgens CPU-Z draai ik niet alleen op lage mhz'en, zie ook mijn vorige post.

Pc gamer

• PilatuS
  • Niet online
ik heb zo echt geen idee waar het aan zou kunnen liggen, probeer eens na te gaan of je misschien iets per ongeluk hebt veranderd, als je er echt niet uitkomt zou ik gewoon windows er opniew opgooien, is wel een hoop werk maar ik denk wel dat dat het probleem zal oplossen

iig veel succes en als ik nog ergens op kom zal ik het zeker posten

• zuipman
hmmm, net even mijn mem bandwith getest met sisoft sandra maar dat is een drama (screenshot).
Het is dus waarschijnlijk mijn geheugen of mijn mobo dat stuk is :S
Hoe kan ik dit het beste testen?

Pc gamer

• zuipman
Ik heb net ander geheugen geprobeert en de fsb ratio veranderd maar mijn mb/s van het geheugen blijft hetzelfde! Is mijn mobo nu stuk?
Ik ga iig even winxp opnieuw installeren al heb ik dat 1 maand geleden ook al gedaan toen ik alles installeerde... :'(

[ Voor 8% gewijzigd door zuipman op 02-05-2004 22:45 ]

Pc gamer

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

zuipman schreef op 02 mei 2004 @ 22:44:
Ik heb net ander geheugen geprobeert en de fsb ratio veranderd maar mijn mb/s van het geheugen blijft hetzelfde! Is mijn mobo nu stuk?
Ik ga iig even winxp opnieuw installeren al heb ik dat 1 maand geleden ook al gedaan toen ik alles installeerde... :'(
misschien dualboot ff tijdelijk :?

• zuipman
Rebels schreef op 02 mei 2004 @ 22:50:
[...]

misschien dualboot ff tijdelijk :?
Hoe kan ik dat doen (2 x XP erop dus)?

[ Voor 6% gewijzigd door zuipman op 03-05-2004 10:25 ]

Pc gamer

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:27
Cd erin en een andere partitie kiezen dan waarop je huidige XP staat :z

iRacing Profiel

• zuipman
Razkin schreef op 03 mei 2004 @ 10:31:
Cd erin en een andere partitie kiezen dan waarop je huidige XP staat :z
Hmm, das wel heel gemakkelijk.... I like it!

Pc gamer

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het lijkt me niet dat dit nog aan de hardware ligt.

Processors, Mobo's & Geheugen » Windows Operating Systems :)

• zuipman
ik hoop het ! :)

Pc gamer

Pagina: 1