[XP] Snel en vies klinkend geluid in Windows XP Professional

Pagina: 1
Acties:

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Hallo,

Ik heb pas een PC opnieuw geinstalleerd met Windows XP Professional.
Wat mij telkens opvalt is dat het geluid heel erg vies klinkt en ook super snel.
ik had dit probleem niet voordat ik het systeem opnieuw heb geinstalleerd.

Als ik de PC opstart dan komt het Windows geluidjes, maard at klinkt niet snel. Dat klingt ontzettend langzaam. Het lijkt echt slow-motion :?
Veder als ik bijvoorbeeld het spelletjes PINBALL van Windows speel klinkt het geluid hier erg snel en schoor, terwijl het geluid maar heel erg zacht staat :'(

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

De geluidskaart zit op het moederbord zelf. Het moederbord is een ECS K7S5A PRO.

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt

En... voorheen had ik met hetzelfde besturingsysteem dit probleem nooit.

• AMDathlonxp
Heeft niemand een idee? :'(

Verwijderd

Goede sound drivers geinstalleert? (staat meestal op de mobo cd) Niet die winxp er zelf op gooit? :)

Verwijderd

Ja gebruik andere drivers voor je geluidskaart, het liefst de allernieuwste drivers (kan je meestal wel downloaden op de site van de fabrikant)
En ligt het misschien aan je boxen/oordopjes? Probeer dus ook even verschillende boxen/oordopjes.

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-04 08:57
Als het goed is heb je dezew geluidskaart erop zitten: C-Media CMI9738, 4CH AC'97 CODEC, 2 Channel.
Probeer eens om de nieuwe drivers te installeren (wel eerst oude driver deinstalleren). Als dat niet werkt moet je eens gaan kijken of je geen irq probleem hebt. En zet je instellingen in je bios op default.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Alle Windows Updates van http://windowsupdate.microsoft.com al gedownload en geïnstalleerd?

• AMDathlonxp
Boxen zijn goed.

Kan ik die drivers voor de geluidskaart gewoon downloaden op www.ecs.com.tw ?

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-04 08:57
Hier kun je de driver downloaden: http://www.cmedia.com.tw/download/e_UDA039_01.htm

• AMDathlonxp
Bedankt,

het geluid werkt nu weer goed :)
Bleek toch een driver probleem te zijn

allemaal erg bedankt :P
Pagina: 1