Toon posts:

[XP] unattended install van ATI videodriver*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na toch wel gezocht te hebben (want ik vrees een slotje) zit ik met een vraag rond een unattended install van "Windows XP".
Drivers automatisch mee installeren is blijkbaar mogelijk...maar ik merk vooral de *.inf files op.
Nu is mijn vraag of ik de drivers voor een "Asus - Ati" kaart mee kan installeren, dus het volledig pakket met control,...enz...

Moest iemand hiervoor een scriptje hebben? Een aantal dingen zoals firewall,...geraak ik wel uit...maar die drivers lijken mij moeilijk. Dit is ook zo voor de MB drivers bij mijn MB "Asus P4C800-E Deluxe".

Inf files zal me wel lukken denk ik, maar wat ik zou willen, dat is de volledige software erbij...
Iemand raad?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat er precies in staat *wat* je wil unattended installeren.

Verder - wat voor drivers zijn het (in welke installer zijn ze gemaakt?) en wat je heb je zoal gevonden toen je op jouw vraag zocht? :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik kan me haast niet voorstellen dat je niet in [rml][ OEMCD] Zin in een project om de ideale OEM XPCD te maken?[/rml] hebt gekeken...

Daar staat in ieder geval een aantal posts in mbt. ATI drivers.
Control Panel schijnt vziw niet unattended te gaan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad merk ik dat het mogelijk zou moeten zijn...nu nog verder uitzoeken hoe.
Je wijst me terecht naar dit topic, vind ik...

Ik ga me verder tot het genoemde topic richten...als ik er niet uitkom

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 20:17 ]

Verwijderd

Dit is geen probleem hoor.....

Je kan heel makkelijk zo'n installatie maken.
Je moet het programma Wise Package Studio gebruiken. Hiermee kun je een unattended install maken van welk programma dan ook.
Start dit programma. Maak een Setup Capture. Ga daarna naar Windows Installer Editor en zeg dat daar alle dialogvensters weg moeten. Compile en daarna Run. Nu heeft hij een .msi gemaakt. Je hoeft nu alleen nog maar een scriptje te maken dat hij dat .msi bestandje moet uitvoeren (is niet zo moeilijk he)

Als er verder nog problemen zijn dan horen we het wel......