Toon posts:

openbreken mag, maar hoe!?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriendin heeft een tweedehands PC op de kop getikt waar ze intussen al jaren haar windowtjes op draait. Het is een Tulip Vision Line, 233 Mhz desktop met een kast-slotje erop, aan de voorkant.
Mijn oude geluidskaart moet er nu in, zodat ze kan genieten van de wereld van multimedia. (Voornamelijk genieten van mij :+ , via internettelefonie) Dit prille communicatie-geluk wordt nu bedreigd door het feit dat ze nooit heeft opgelet of er ook een sleutel bij het slotje zat. Hij zit op slot en het komt niet in haar op om rekening te houden met het feit dat een PC ook wel eens OPEN moet... |:( . Dus in plaats van mijn frustratie daarover op haar }:O af te reageren (voer voor relatie-crisis) vraag ik nu om hulp:

Hoe forceer ik zo'n standaard slotje op een PC kast? Suggesties die geen boormachine vereisen hebben de voorkeur (die heeft ze namelijk niet).

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Breekijzer? Dremel misschien?

Of met een ijzerzaag :)

Succes iig

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Schroevendraaien erin en hamer erop :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-04 19:27
Spider.007 schreef op 02 mei 2004 @ 18:49:
dat klinkt alsof je ervaring hebt... :9

• Denker
  • Laatst online: 07-04 10:37
Dat ding trap je er zo af.

Verwijderd

Wat voor slot is het? Zo'n ronde, of een langwerpige?

Die ronde zijn ERG makkelijk open te maken met een paperclip. Die langwerpige ook nog wel, maar die techniek is anders..

//edit
overigens heb je dikke kans dat als je dat slotje gewoon negeert, en maar genoeg kracht zet op de kast om 'm open te maken, dat je 'm dan gewoon zonder schade openkrijgt..

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 18:52 ]

Verwijderd

Volgens mij hebbe alle tulip kisjes dezelfde slot mechanisme. Heeft niemand anders die ge kent mss zo een case ofzo ? of een pc winkel ?

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Anders neem je hem ff mee naar de bouwmarkt voor een betonschaar :P

Dat moet zeker lukken of natuurlijk met wat meer precisie, kun je met paperclips en in mindere mate ook met schroeven draaiers ver komen.

Wat wij nu nodig hebben zijn foto's ;)

JayGTeam (213177)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 23:49

ThaHandy

Discovery Channel

Spider.007 schreef op 02 mei 2004 @ 18:49:
lol, volgens mij is dat niet goedvoor de HD

meestal van die elcheapo slotjes die je met een paperclip/naald open hebt :P
wat type slot is et?

edit traaaaag :P

[ Voor 4% gewijzigd door ThaHandy op 02-05-2004 18:58 ]

Verwijderd

slijptol schoevendraaier breekijzer dremel betonschaar
ijzerzaag vuistje klauwhamer, kom op dat kan je zelf toch ookwel verzinnen?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wij hebben lopers (gehad?) van dat spul, maar ik heb er ook 2 opengemaakt door er gewoon een schroevendraaier in te rossen en flink hard draaien. Die slotjes zijn voornamelijk voor de show :+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
ik neem aan dat je regelmatig naar je vriendin gaat. neem je je dremel mee van thuis, snij je precies dat slot eruit. klaar.

Verwijderd

misschien handig om eerst een foto te maken van het slotje :)

gaat het om een standaard type key lock slotje dan bestaad deze uit 3-4 pinnen die je naar binnen moet drukken en vervolgens een slag te draaien met schroeven draaien.

gaat het om een klein hangslotje dan doet een klein schroeven draaier dan wel paperclip wonderen. Dus iets meer specs please

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:42
Gewoon een grote platte schroevendraaier erin en ronddraaien en slot slopen op die manier.

Rammen met hamer oid kan altijd nog, is idd niet mijn voorkeur ivm de hdd die erin zit.

Met een grote platte schroevendraaier draai je m wel naar de maan. En anders openflexen. Plotselinge bewegingen (als in hamer-klap) zou ik proberen te voorkomen, die hdd moet langer mee dan de sloop-actie.

Verwijderd

Als het gewoon een plat slotje is, dus zeg maar zo:

code:
1
2
3
  ||
  ||
  ||

dan kun je een paperclip zo ombuigen:

code:
1
__________/

daarna met een platte schroevendraaier een klein beetje druk op het slot zetten (draaien in de richting waarin hij normaliter open gaat), en dan je paperclip met de gebogen kant zachtjes tot helemaal achter in het slot steken, iets aanduwen naar boven, en dan in 1 rits naar buiten trekken.

Verwijderd

Topicstarter
wat een hoop reacties, ik word zelfs al traag genoemd, ongelooflijk. Ik heb gezocht op google, maar kon geen slotjes vinden. Het is een Tulip Vision Line dt 5/233 desktop kast, ongeveer 10 cm hoog en zo breed als de 17 inch monitor die erop staat.

Het slot is rond, er moet een platte sleutel in. Ik schat dat het een 2cm diameter heeft (misschien ietsje minder). Opvallend detail aan de kast is dat er maar 1 schroefje op zit (midden op de achterrand van de bovenzijde). Het slot zorgt dus voor een deel van de stevigheid van de bevestiging van de buitenkast aan het frame denk ik.

In tegenstelling tot wat gesuggereerd wordt, kom ik maar zelden op haar studentenkamertje (nu zal ik maar niet zeggen wie ze is...anders duiken jullie er allemaal op :) ). Ik heb mijn digicam wel bij me, maar niet het USB draadje om hem aan te sluiten. Geen foto dus. Ik wilde eigenlijk nu ter plekke de boel fixen.

Tja wie houdt er nu rekening mee dat een kast OP SLOT zit als ie een geluidskaart gaat installeren bij zijn vriendin. Ik dus, de volgende keer.

• addictive
Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 19:13:
Tja wie houdt er nu rekening mee dat een kast OP SLOT zit als ie een geluidskaart gaat installeren bij zijn vriendin. Ik dus, de volgende keer.
droog... :)

Heb je nu al brute kracht geprobeerd?

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 18:52:
Wat voor slot is het? Zo'n ronde, of een langwerpige?

Die ronde zijn ERG makkelijk open te maken met een paperclip. Die langwerpige ook nog wel, maar die techniek is anders..

//edit
overigens heb je dikke kans dat als je dat slotje gewoon negeert, en maar genoeg kracht zet op de kast om 'm open te maken, dat je 'm dan gewoon zonder schade openkrijgt..
Lijkt Sam Fisher wel :P
Ik denk dat je met het goede gereedschap dat ding er makkelijk af moe krijgen btw :)

• addictive
Bi0Hazard schreef op 02 mei 2004 @ 19:20:
[...]

Lijkt Sam Fisher wel :P
Ik denk dat je met het goede gereedschap dat ding er makkelijk af moe krijgen btw :)
dat heet lockpicking...

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 18:27

T-Junkie

user brain not connected...

Afbeeldingslocatie: http://www.tulipgv.nl/tvldt.gif
http://www.tulipgv.nl/tvldt.htm
Deze?

Meer Tulip:
http://www.tulipgv.nl/tulips.htm

lockpicking info: http://connect.waag.org/toool/

[ Voor 57% gewijzigd door T-Junkie op 02-05-2004 19:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels zitten er al flink wat krasjes op het slot... tot nu toe moet ik er nog mijn meerdere in erkennen helaas.

Het is niet precies die kast, het slotje zit namelijk op de voorzijde, naast de floppy drive. Ik zal eens gaan bedelen bij haar huisgenoten om een zware schroevendraaier, ik heb nu alleen die Postbank alles-in-1 zakmes-schroevendraaier en zelfs die is geleend! Ze is niet zo van het gereedschap zullen we maar zeggen. (Verder geen klachten over haar overigens 8) )

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Volgens mij, maar pin me er niet op vast, kun je als je die achterste scroef los hebt, met wat kracht die kap er gewoon naar voren (en een klein beetje "getilt") vanaf duwen. Dus cm of 5 optillen en flink hard naar voren duwen. Dat schiet 'ie volgens mij wel los...

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 02-05-2004 19:33 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• hutmannetje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 12:13
ik heb deze kast ook eens gehad. Deze heb ik opengeschroefd en met een goeie ruk buig je dat ijzertje van het slot krom en heb je de kap in je handen :P

De jeugd ook van tegenwoordig ;)

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05 19:56
welk gedeelte in nederland wonen jullie?
Ik heb nog wat toooltjes namelijk :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/24766/full.png

[ Voor 55% gewijzigd door Teckna op 02-05-2004 19:43 ]

Verwijderd

Ik weet uit ervaring dat tulip geen misselijke vergrendeling heeft.. ( degelijk slot en montage )
Ik zou voor de "lockpicking" methode gaan... breken word echt niet wat

suc6

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 21:57
Die krengen hadden wij ook op de zaak. Schroevendraaier erin en vervolgens met een waterpomptang de schroevendraaier (met beleid !!) tegen de klok in draaien.
Op deze manier hadden wij ze binnen enkele seconden open.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:34
Meestal doet een beetje ruimte kweken dmv een schroevendraaier en een beetje wrikken al een heleboel, maar een platte lange dunne schroevendraaier doet wonderen. Zo kocht ik ooit is een brommer zonder sleutel, um....

Je snapt wat ik bedoel denk :)

ik vraag me af hoeveel mede GoT'ters nu op dat studentenkamertje zouden willen zitten om ook te proberen dat slot te slopen 8)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Dat is een ouwe dt, uit het 486 tijdperk.

Die nieuwe modellen hebben een slotje dat in één stand de kast en de toets blokkeert, in een andere stand alleen de kast. Je kunt hem dus ook niet in de stand laten staan dat 'ie open kan.

ze zitten met zo'n standaard klemmetje vast. Vanaf de voorkant gezien zit het klemmetje volgens mij links. Misschien kun je van onderaf dat kunststof front slopen (zie je straks toch niet meer) en dan met een schroevendraaier die pen er uit wippen.

* dreamscape heeft bij Tulip gewerkt en enkele honderden dt's gebouwd.
(wat een klotekasten zijn dat zeg :r)

Punctuality is the politeness of kings

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:49
ehm volgens mij werkt het het beste als je eerst het schroefje achterop los maakt en dan achterkap optillen en een ruk naar voren doen.

ben eigenlijk nog wel benieuwd of dat gaat werken morgen eens proberen we hebben nog 60 van die tulpen liggen met slot ik heb wel een loper
maar eens zien of ik ze met brute kracht los krijg :)

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 02:44

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

zoals eerder gezegd: dikke schroevendraaier erin, met waterpomptang met brute kracht slot opendraaien. zo krijg je al die sloten open.

*opendraaien klinkt subtieler dan "uit zijn voegen breken", niet?

[ Voor 27% gewijzigd door powerflux op 02-05-2004 19:51 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

Topicstarter
OK allemaal, heel erg bedankt voor de bemoedigende aansporingen om brute kracht toe te passen waar subtiliteit niet meer toereikend is. _/-\o_ Het is goedgekomen, maar het verhaal heeft een staartje.

Wat die mensen die bij Tulip PC hebben geassembleerd er niet bij vertelden is dat de reden om de kast open te breken een beetje slap was. Ik was namelijk stevig aan het rukken en sjorren aan die :X kast, toen mijn oog viel op twee aansluitinkjes naast de toetsenbord/muis poorten. Er stond een logootje boven met koptelefoon en microfoon. Hee, dacht ik nog... er zal toch niet op het moederbord al een geintegreerde geluidskaart zitten?

en jawel hoor! 8)7
De kast is niet open geweest, ik heb er alleen een paar speakers ingeplugd en hij deed het!!

Vriendin hartstikke happy, ik had het onmogelijke voor elkaar gekregen O-) Die meid stuitert nou nog door haar studentenkamertje.
Had niemand van de Tulip-geeks me daar nu even op kunnen wijzen? Anyway, eind goed al goed. Nu maar hopen dat ze nooit meer iets nieuws in die PC wil hebben, want dan moet ie wel open.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

het slot kan van alles gemaakt zijn en zogenaamd de ultieme degelijkheid uitstralen maar als je met een betonschaar aankomt is dat ding stuk, dus why lockpicking? Kapotknippen dat ding, doorzagen desnoods, het kan niet moeilijk te noemen zijn...

/edit
de TS was me voor met de reactie!

edit

[ Voor 10% gewijzigd door Hann1BaL op 03-05-2004 09:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 09:36:
Hee, dacht ik nog... er zal toch niet op het moederbord al een geintegreerde geluidskaart zitten?
|:( :)
Vriendin hartstikke happy, ik had het onmogelijke voor elkaar gekregen O-) Die meid stuitert nou nog door haar studentenkamertje.
nou niet gelijk misbruik van de situatie gaan maken he? :P

Verwijderd

Topicstarter
Generaal > ik wil best toegeven dat ik me passend laat belonen :7
Pagina: 1