Is er een manier om de subs van een dvd te verplaatsen op het scherm onder Media Player Classic of andere dvd-spelers? Of zit de positie vastgebakken in de dvd-files?
Nee ze zitten zeker niet vastgebakken; je kan bij de meeste dvd's zelfs een andere taal ondertitel selecteren.
Voor zover ik weer heeft media player de mogelijkheid niet, maar als je bijvoorbeeld VobSub voor je ondertitels gebruikt, kan je het wel instellen
Voor zover ik weer heeft media player de mogelijkheid niet, maar als je bijvoorbeeld VobSub voor je ondertitels gebruikt, kan je het wel instellen
De subs op een DVD zijn op een speciale manier opgeslagen (sla me niet dood, want een echte kenner ben ik ook niet), waarbij ook de positie op het scherm in de subfiles zit. Zo komt het soms dat bepaalde ondertitels bovenaan het scherm staan, of soms verspringen omdat ze anders een stuk uit de film zouden bedekken wat niet de bedoeling is. Het is dus niet mogelijk om de subs over het beeld te verplaatsen omdat ze als het ware vastgebakken zitten op een bepaalde plek.
Ik heb het overigens al eens geprobeerd om de subs te verplaatsen met BSPlayer die wel die optie heeft (voor srt files werkt dat namelijk wel), en dat resulteert in een leuke crash...
Ik heb het overigens al eens geprobeerd om de subs te verplaatsen met BSPlayer die wel die optie heeft (voor srt files werkt dat namelijk wel), en dat resulteert in een leuke crash...
Verwijderd
Idd kun je met BSplayer dmv CTRL en pijltjestoetsen omhoog/omlaag de ondertitels verticaal verplaatsen