Toon posts:

Netwerk spookt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn situatie

Server : p166 192.168.0.1 isa & pci
Client1: amd2100 192.168.0.2 pci
Client2: amd1800 192.168.0.3 pci
Client3: p400 192.168.0.4 pci

Alles draait op XP en NIS2004
Microsoft Firewall is uit
Internet via Chello met COM21 modem

Probleem 1: Verbinding met internet blokkeert en loopt pas na resetten van modem en server.

Probleem 2: Netwerk met server en internetverbinding weigeren dienst. Resetten en uitzetten van NIS2004 lost niet op. Na lange tijd werken de verbindingen weer zonder verandering gemaakt te hebben. Computer geeft geen fouten weer.

Wat kan de oorzaak van deze problemen zijn en hoe los ik die op.

Verwijderd

Topicstarter
Neen geen virussen, het probleem is al een tijdje. Maar ik kan geen oplossing vinden.

Verwijderd

Zijn de PC's ge-aard? Vage netwerkverbindngen willen nog wel eens komen door niet-geaarde PC's, dus ik zou daar ff naar kijken...

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik neem aan dat je COM21 aan je server hangt. (dit is mij namelijk niet 100% duidelijk uit je verhaal)

Probleem 1:
Om je internetverbinding weer werkend te krijgen als het blokkeert; heb je al geprobeerd om:
1. een andere netwerkkaart te proberen (je moet dan alleen wel je nieuwe MAC-adres doorgeven aan Chello. Maar met een COM21 werkt dat geloof ik meteen en je kunt het zelf doen geloof ik)
2. Een andere (standalone ipv server) pc proberen
3. Een combinatie van punt 1 & 2.

Gebruik je Internet verbinding delen van XP zelf of een 'los' router programma, zoals Winroute of Sygate?
Je kunt iig ook proberen om andere software te gebruiken om je internet verbinding te delen.

Probleem 2:
Hmm, zo te zien liggen beide problemen aan je server. Ik zou mijn server er tijdelijk tussenuit halen en een andere pc als server neerzetten. Het liefst met andere netwerkkaarten. Eens kijken hoe dat werkt.

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
ben ik nou een lul als ik me afvraag waarom je in HEMELSNAAM XP en NIS 2004 op een
p166 probeert te draaien? Dat lijkt me wel erg magertjes, hoeveel ram zit er in?

Verder lijkt het me idd dat je hardware o.i.d verrot is, dus dat wordt ff een andere bak als server testen; heeft die server het uberhaupt wel goed gedaa?

offtopic:
wat een klote titel

Compromises are for the weak

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Butcha has a point >:)

Vervang dat XP en NIS op die 166 door Smoothwall en je hebt een betere oplossing imho. Alleen noem je hem dan geen server meer, maar firewall of smoothy ;)

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1