Toon posts:

oud geheugen bij msi bord en athlon?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
stomme braag, maar als ik een athlon 600 koop met msi bord, kan ik dan mijn oude pc100 geheugen gebruiken?

zo niet, wqat heb ik dan nodig en wat kost dat??

trouwens, is een athlon 600 systeem voor ongeveer 2800 piek goedkoop (bij des)? Of zijn er veel betere zaken?

groet

hc

Verwijderd

Zozo des verkoopt athlons! des is toch wel de meest gore kanker zaak die ik ken! lopen op alles maar dan ook op alles achter. Ze verkopen volgens mij nog niet eens geforces.

Ze verkopen abit's mobo maar hebben bij mij beweert dat je een p!!! niet kan overclocken omdat ie multiplierer locked is.

Hoe stom ben je dan?

maar voordat ik helemaal uit me schedel knal je kan inderdaad nog je pc100 geheugen gebruiken op je nieuwe athlon board

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

aangezien sommig pc100 geheugen sneller loopt dan pc 133 (jawel) en je msi bordje toch geen 133 fsb ondersteund (vermoed ik)
zal je pc100 mem. meer dan voldoende zijn.
ga eens langs bijv. www.ninjamicro.co.uk om te kijken voor een gold finger kaartje, 150 mhz meer is vaak geen probleem, zoniet meer, suc6

tijd voor verandering.

• obme_ief
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

o ja, vergeet ik nog..een 600 heeft zeer waarscijnlijk dezelfde core als een 550 dus waarom meer betalen?
(had geen zin in editen :))

tijd voor verandering.

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
By the way..... please koop hem NIET bij Des. DES is de grootste k*nker-zaak in de hele wereld. Ze zijn echt niet goedkoop en 1 ding weet je zeker: je mag nog heel vaak terugkomen omdat de zooi weer eens kapot is. Er wordt weleens gezegd dat DES borden die kapot zijn gewoon weer verkoopt, net zolang totdat er iemand is die niet terugkomt.

Als ik jou was zou ik hem ergens anders kopen. Ik weet niet wat de configuratie is, maar voor 2800 piek kan je een aardig (goed) systeem in elkaar zetten:
- IBM Janus 7200 13,5 350
- Kast 125
- Floppy+Toets+muis 60 (die zooi die je bij DES krijgt is echt niet duurder)
- Voodoo 3 2k 250
- MSi+Athlon550 1000
- Monitor 17inch 500
- CD-rom 125
- Geluid 25
- 128meg geheugen 275

Ik kom op 2750 ofzo. Dit systeem is echt 1000000x beter dan je bij DES koopt. Als je nog vragen hebt, kan je me mailen.

Oh ja, tot slot je vraag :). Een Athlon loopt maar op 100Mhz (memory althans) dus dat past zeker. En het meeste pc100 geheugen kan ook nog eens een keer 133 Mhz aan, dus dat is echt geen probleem! Tenzij je een KX133 chipset moederbord koopt (als je hem kan vinden), dan heb je wel profijt van PC133 geheugen, maar hij draait wel gewoon met PC100.
BTW, WIE WEET ER WAAR KX133-moederborden te koop zijn????? Ik heb er hard eentje nodig!!!! Bij Comptechworld zijn ze uitverkocht :(

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Oh ja, dat ik er ipv een 600 een 550 instop, komt omdat ze toch dezelfde core hebben en je zal hem toch wel gaan overklokken, toch?

• Gman
  • Laatst online: 23:19
Zet DES maar uit je hoofd!
WAT EEN **** ZAAK!
Pagina: 1