Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Help] Welke mobiele telefoon kan tegen een stootje?

Pagina: 1
Acties:
  • 408 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-11 13:40
Hey,

Ik heb een vraag, welke mobiele telefoons zijn gemaakt om tegen een stoot te kunnen? Ik zelf heb de nokia 5210 gevonden, maar kan niet veel andere vinden.

Graag jullie hulp :)

Niet

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

tegen een stoot te kunnen
Wat ben je er mee van plan dan? van de trap af gooien, wegschoppen!?
De meeste telefoons kunnen wel een aardig stootje hebben.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Ik heb zelf nooit een nokia 5210 gehad, maar mijn ervaring met Nokia is dat de beeldschermen veel te snel kapot gaan. Ik heb al meerdere Nokia's gemold.
Ik heb gehoord dat Siemens en Motorola's iets beter tegen een stootje kunnen.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

degelijke nokia?

Van mijn nokia 3310 is idd al 2 keer het beeldscherm kapot gegaan.

http://www.nokia.nl/NL/Telefoons/modellen/5100/index.html

[ Voor 32% gewijzigd door Ruzor op 02-05-2004 17:24 ]

[This is what you get when you mess with us]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

mijn 3310 is al een aantal keren van tafelhoogte op de grond gevallen. Doet et nog 100% *D

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 14:24

Glabbeek

Dat dus.

Volgens mij had Siemens ooit (jaartje of 2 geleden) een serie met rubberen stootranden enzo, die tegen een stootje konden. Ik kan ze nu echter niet meer terugvinden op hun site.

edit:

Toch nog gevonden, volgens mij is het de M35i. Ik heb er zelf geen ervaringen mee.

edit:

Edit 2 - What Gobbles, InQ. says.... :)

[ Voor 41% gewijzigd door Glabbeek op 02-05-2004 17:26 ]

En zo is het maar net.

Verwijderd

tsja, elke telefoon kan niet echt tegen veel stootjes, daar zijn ze gewoon niet op gebouwd, maar als je er toch een beetje ruig mee wil omgaan:

* nokia 5210
* nokia 5100
* nokia 5140
* siemens m35
* nokia 3310
* nokia 2100

dat is een beetje wat ik me kan bedenken :)

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 14:32
Als je grote broekzakken hebt: De Ericsson R310 :)
http://www.sonyericsson.c...1&zone=pp&lm=pp1&pid=9419

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Nokia 2100, mooir afgerond ontwerp en geen rare hoekjes. Verder is mijn Siemens ME45 me nu ook al weer bijna 2 jaar trouw zonder probelmen, erg degelijk toestel.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Siemens SL45 heb ik gehad. Qua behuizing stevig, maar na 2,5 jaar ofzo begon een knopje flink te haperen. Maar degelijk ding dus.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik had een oude 5110 ... werelds .. wat dat ding niet allemaal meemaakt heeft

Iperf

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:28

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Siemens M65
(incl. full metal jacket en een berg rubber)

Wel pas "binnenkort" beschikbaar

An Explanation of l33t Speak

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Vraagt om een telefoon mod ;)

Trouwens, de Nokia 6250 is nog niet genoemd.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 22:43

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Niet meer verkrijgbaar:
Ericsson R250s pro
Ericsson R310s
Nokia 5210
Nokia 6250
Siemens M35i

Slecht tot niet verkrijgbaar:
Nokia 5100
Siemens ME45

Binnenkort verkrijgbaar:
Siemens M65
Nokia 5140

Voor de rest zijn eigenlijk alle toestellen wel bestand tegen een stootje. Het hangt eigenlijk gewoon af hoe het toestel valt, en waarop. Een toestel kan 100x vallen en niet kapot gaan, maar een andere, hetfelde toestel kan 1x vallen en gelijk kapot zijn.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Foxclone
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04-2024

Foxclone

Een vos verliest wel zijn.....

Volgens mij is Nokia wel stevig, heb zelf een 6310i en die kan wel tegen een stootje geloof me ;). Je moet het natuurlijk ook niet overdrijven....

nVENTIV

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Jep zou ook een nokia nemen. Heb zelf een 3310 van de trap laten vallen, meerdere malen tijdens het fietsen laten stuiteren en gewoon tijdens het lopen of zitten laten vallen. Maar doet het nog steeds, alleen geluid begint een beetje te kraken omdat er een keer een glas water overheen is gekomen. Maar dat is alles. (Ja ik ben onhandig, soms :+ )

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11 23:11
keb bij Ben gewerkt... daar heeft Nokia de reputatie van zwakke schermpjes...
vooral de oudere modellen 8310 3310 3330 etc

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 20:58
Ik heb een Siemens M35i gehad (Ja, van de Postbank-actie) en die heeft werkelijk alles doorstaan. Hijs heel vaak van de trap gerold, zo nu en dan flink gevallen, weggesmeten en hij werkt nog prima. Dus dat zou opzich een aanrader zijn, als je geen nieuw toestel wil.

Overigens lijkt het me erg leuk om voor zo'n foon de winkels in te gaan: ''Mag ik hem misschien even laten vallen?'' ;)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
De Siemens M35i is inderdaad een robuuste no-nonsense telefoon. Heb ik ook nog steeds ( Thks Postbank) inmiddels wel een nieuwe accu erin. Werkt nog prima. Is volgens mij tweedehands voor een paar stuivers op de kop te tikken.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 22:35

MBV

die M35i kon echt alles hebben. Ik heb hem een paar keer bewust op de grond laten vallen, onder de kraan gehouden etc. Weggedaan toen de electronica raar ging doen, na 2 jaar

Je moet hem trouwens niet in een glas water doen, water mag kennelijk niet onder druk staan. pas na een week deed mijn speaker het weer op volle sterkte :)

edit:
ik mag hopen dat niet alleen de M35 het kan hebben, maar elke siemens M*

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 02-05-2004 23:11 ]

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:48
Ik gebruik hem nog steeds elke dag ;

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ M35i _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Is vast 2de hands wel te score op b.v marktplaats of e-Bay ?

• Techlek
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

Volgens mij komt Siemens binnenkort met een nieuwe reeks telefoons, waarvan deze robuuste M65 er een is.

Maar als je low budget wil kopen scharrel je inderdaad gewoon die M35 2ehands.

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

Verwijderd

Ik heb mijn nokia 3310 op vakantie een keer laten vallen. Deze viel diep de grot in. De gids zei toen dat ik die nooit meer zou vinden. D8 ik ook. Later aan het eind van de rondleiding waren we beneden en vond ik bij het haventje mn phone. Hij deed het nog. Alleen was ie erg zanderig en bekrast. Inmiddels mn tweede nokia 3310 omdat de oude het een half jaar later aan een natuurlijke dood is gestorven.

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:08

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Mijn Nokia 5210 is diverse malen gevallen, zit (als ik onderweg ben) gewoon in mn broekzak, nog nooit beeldscherm- of andere problemen mee gehad.
Een jaar geleden vond mijn dochter (op camping) dat het toestel vies was, en heeft het dus in het plaatselijke zwembadje schoongemaakt |:( Volledig onder water dus. Schade? Nul, hij doet het gewoon als altijd. Heb m zelfs niet open te drogen gelegd of zo, hij was van binnen gewoon NIET nat geworden.

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

m55 van mij heeft ook al redelijk wat klappe en valle overleefd dat ding is es uit me zak gevalle toen ik heel snel fietste , tel op ongeveer 20 km/h . hij stuitderde heel lang en heeft er allen een krasje rechts bove op t frontje aan over gehoude :*) best wel 1337 . ma dit was wel een ongelukje , voor de rest ben ik dr wel voorzichtig mee O-)

ik voel me lekkaah !!!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 18:10

DataGhost

iPL dev

fish schreef op 02 mei 2004 @ 17:41:
ik had een oude 5110 ... werelds .. wat dat ding niet allemaal meemaakt heeft
mmmm _/-\o_ mijne is een x van 5 meter hoogte op een betonnen vloer geflikkerd en ik ben er een x per ongeluk overheen gefietst met boekentas achterop :P

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
offtopic:
is het zo dat van alle mobieltjes de I-mode toestellen het slechts tegen water kunnen (regen), kwam een vriend van me mee aan

Een jaar geleden had ik ook een Nokia 3310. Dat ding een keer redelijk hard van de trap af laten vallen, 's ochtends wakker worden, ff je mobiel aanzetten endan met je duffe kop de mobiel laten vallen |:( Hij deed het gelukkig nog wel :+

Verwijderd

M'n 3650 is vanaf de trap naar beneden gestuitert (wel wat afgeremd door treden), maar is alleen aan de onderkant wat gedeukt. Verder doet hij het nog 100%. Voelt trouwens ook nog wel robuust aan ook, dit toestel. Hij is tijdens het postbezorgen ook wel eens in het douwgras geflikkert, ook dat was niet ongezond.

En doordat hij met frontjes werkt, is het schermpje een stukkie minder kwetsbaar, het frontje kan barsten, maar het scherm heel blijfen. En zo'n frontje koop je bij elke winkel zo'n beetje zo nieuw.

Sure, het is niet m'n "ouwe" 3210, daar kon je iemand mee doodslaan. Alleen na 3jr wou ik wat nieuws, en deze 3650 is wel extreem geil.

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

ik laat mijn SE T610 regelmatig op de grond donderen, door zijn aluminium behuizing blijft hij aardig in shape. normaal heb ik wel last van krassen, hier ook niet het geval.

goei spulleke

Verwijderd

hallo dan,

Een Siemens M35i leuk ding maar je kunt er maar heel kort mee bellen, de accu is zonder mededeling zomaar leeg. Dit weet ik uit eigen ervaring! bijkomend nog de toetsen die er bovenop liggen, zijn bij mij een keer afgescheurd :( .

Een ander genoemde telefoon is de Nokia 6250 _/-\o_ dit is een lelijke grote bak, maar hij kan veel meer hebben dan de siemens M35 en je kunt er zonder pardon 3 uur mee bellen en standaard 7 dagen stand by dat redde mijn siemens niet.

kheb nu een 6310i is ook wel stevig maar toch een paar klasses minder dan de 6250

Verwijderd

Ik heb de M35i, en hij begint nu voor het eerst, na 2 jaar :?, kuren te vertonen. Dit vind ik nogal een prestatie omdat ik er ook mee ga klimmen ed. De accu is helemaal niet zo slecht als veel mensen beweren, je moet gewoon af en toe batterijonderhoud aanzetten, enwel voordat je accu het slecht begint te doen. ;)
Pagina: 1