[OC] AMD 3200+ resultaten

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 09:41
Hey iedereen,

Ik wil mijn AMD 3200+ gaan ocerclocken, maar ik heb nog helemaal geen ervaring met overclocken. Ik heb de hele DOC FAQ al doorgenomen en heb nu al wel een idee hoe ik het kan gaan doen, je kan de theorie nog zo goed beheersen... Het komt erop neer wa je ervan bakt in de praktijk.

Nu zou ik gaarne wat ervaringen willen horen iemand die zijn/haar 3200+ al heeft overgeclockt. En dan er ook graag erbij willen vermelden of het met water of airkoeling is gedaan.

Heb de laatste week al wat forums door gelezen maar er is bijna alleen maar wat te vinden over de 2500+. En ik wil juist wat info over de 3200+. Heb vandaag ook al op een site gekeken, en daar stond dat het gemiddelde OC resultaat 2800 mhz is. Dit met WC.

Zoals ik al heb vermeld, heb ik dus nog totaal geen ervaring met OC. Daarom zou ik ook wat tips van jullie (de experts :P ) willen hebben.

Nu ff de vraagjes:
Ik heb de multiplier al ff op 11.5 gezet. En toen gekeken naar de kloksnelheid (rechtermuisknop op "deze computer" dan onderaan het schem), was 100 mhz hoger(dacht ik) Kan ik er nu van uitgaan dat mijn processor niet gelockt is?

Zal ik meteen gaan voor waterkoeling of eerst met air gaan proberen? Ik heb al op de pricewatch gekenen naar WC, die zitten al snel op €200 / €250. En dat is, omdat ik nog maar een student ben (17 jaartjes jong), een hoop geld. Ik wil er eigenlijk niet meer aan uitgeven dan €250, heb ik hier dan een leuk setje voor? Of kan ik beter het geld ff opzij zetten een fan kopen voor mijn processor?

Ik hoop dat ik jullie op deze manier voldoende heb ingelicht. De specificaties staan hieronder.

Specificaties
mobo A7N8X-E deluxe
Processor AMD 3200+ boxed
memory 512 MB TakeMS
Harde schijf 1. Western digital 40 gigabyte (OS)
Harde schijf 2. Western digital 20 gigabyte (back up, data, Muziek)
Videokaart Club 3d, radeon 9800pro
Voeding 300 Watt, NoName

PS. Ik heb de 3200+ gekocht omdat de FSB bij deze processor 400 MHZ is, en er komt binnenkort een 120 gigabyte schijf bij. Word waarschijnlijk de
ATA harde schijven / Maxtor 120GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB)

edit:
offtopic; pfff is nog redelijk veel werk zo'n tabel :P . Is ok weer tijdje geleden dat ik HMTL heb gehad

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

3200+ is een Barton, en om niet voor elke specifieke proc OC-resultatentopics te krijgen, is er voor de overzichtelijkheid een groot topic waar het allemaal in kan:

[rml][ OC] AMD Barton/Thorton Overclockresultaten Deeltje 9[/rml]

:)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.