Toon posts:

2 soundcards

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zou in mijn pc 2 soundcards willen (1 voor speakers - 1 voor koptelefoon)

nu 2x soundblaster live 5.1 pci zou da errors geven

is trouwens voor dj programma

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Ik denk dat je evt een error kunt krijgen wat temaken heeft met irq's ofzo?????
Maar wrom niet gewoon een speakerset erachter met een koptelefoonuitgang????

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Werkt perfect hoor.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Waarom niet gewoon een splittertje? Eén voor je koptelefoon en één voor je speakers. Dat doe ik met teamspeak, zet ik m'n speakers uit als ik alleen koptelefoon wil horen.

• Anand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 23:20

Anand

Thank you, come again!

Volgens mij moet dat gewoon lukken hoor.

Ik heb hier twee identieke videokaarten in twee pci slots, geeft geen nare conflicten.

Evt even opletten met welke slots je gebruikt ivm irq sharing.

Verwijderd

hier zijn al eerder topics over geweest. Ik dacht dat het niet kon. Hoe moet een os weten, over welke kaart hij een geluid moet versturen? Als je altijd over alle twee wilt sturen, dan kan je net zo goed een splitter kopen.

• ggvw
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-12-2024
Zoals gezegd misschien met gedeelde irq's, maar hier werkt het gewoon zonder dat ik iets vreemds heb moeten doen.

Verwijderd

ggvw schreef op 02 mei 2004 @ 17:15:
Zoals gezegd misschien met gedeelde irq's, maar hier werkt het gewoon zonder dat ik iets vreemds heb moeten doen.
en waarom heb je twee geluidskaarten genomen ipv. een splitter ?

• ggvw
  • Laatst online: 15-12-2024
edit:

Hmmm topic niet goed gelezen: hij wil dus over alle twee geluid. Denk dat je dat beter met een splitter kan doen idd.

[ Voor 67% gewijzigd door ggvw op 02-05-2004 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
geen splitter -> moet 2 verschillende kanalen hebben.

Verwijderd

Normaal kan je dan in het programma zelf instellen welke driver moet gebruikt worden. Bij twee dezelfde kaarten zul je dus twee maal dezelfde driver zien, maar dan elk voor een andere kaart.

Het moet iig gewoon kunnen.

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 18:51
ik heb dit opgelost door mijn boxen op de digitele uitgang te hangen van men sndcard en men headset op de anologe uitgang, werkt perfect :) gewoon even bij de volumeregeling aanvinken of ik digitaal of anoloog wil :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 17:11:
hier zijn al eerder topics over geweest. Ik dacht dat het niet kon. Hoe moet een os weten, over welke kaart hij een geluid moet versturen? Als je altijd over alle twee wilt sturen, dan kan je net zo goed een splitter kopen.
Kan wel.
Ik heb al best lang een on-board en een Terratec tegelijk draaien.

Alleen of je ook hetzelfde geluid over twee tegelijk kan krijgen? Dat wee tik niet, ik denk eerlijk gezegd van niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 17:22 ]

Verwijderd

De reden dat TS geen splittertje kan gebruiken, is dat hij graag een track wil voorluisteren terwijl de andere track speelt. Net als bij een mengpaneel..

Gewoon die extra kaart erin zetten, en in het dj-programma (bijvoorbeeld Traktor) instellen welke kaart je als Master-output wil gebruiken, en welke je voor de voorluisterfunctie wil gebruiken.

Zou op zich geen probleem moeten geven, behalve als er een IRQ conflict optreedt. In dat geval het tweede kaartje in een ander slot proppen en nogmaals proberen.

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

In je ALSA configuratie kan je makkelijk kaarten koppelen aan een device. Ik heb uit drie geluidskaarten een zes-kanalig device gemaakt voor het opnemen van zes tracks tegelijk. Als je interesse hebt kan ik mijn .asoundrc wel posten.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• Calitomnication
  • Laatst online: 07-04 10:13

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik heb er ooit 2maal een Sound Blaster Live 1024 ingehad. Dat gaf degelijk problemen, onoplosbaar. Heb de 1024 verkocht en er een andere kaart van gemaakt. Dat werkt wel. Mijn ervaring is dus niet zo geweldig, maar theoretisch moet het gewoon kunnen..
Heb nu in mijn pc'tje zitten.
>> SbLive 1024
>> Sblaster 128 pci
>> Standaard Sound OnBoard (Asus A7V333)

[ Voor 18% gewijzigd door Calitomnication op 02-05-2004 17:51 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
ik heb het ook een tijd gehad. oboard met een pci kaartje ernaast, werkte prima. ik had toen trouwens de twee kanalen naar twee kanalen op mijn mengpaneel, omdat dat gewoon iets meer gevoel geeft. dan kun je van je mengpaneel de voorluisterfunctie gebruiken.

• oenboek
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-07 02:38

oenboek

Serendipity

Werkt bij mij ook perfect tussen een Terratec EWS MT (10-kanaals in en uit) en een Hercules Gametheater XP 7.1. In Windows kies je welke in- en out standaard zijn. In de applicaties ( de betere toch), kies je welk I/O je gebruikt. Geen problemen gehad.

One Buck Music keeps the vibes

Verwijderd

Om nog maar een positieve ervaring te delen. Een RME en een onboard geluidskaart werken hier ook prima samen. De onboard als standaard in Windows geselecteerd. En in Cooledit, winamp en andere programma's die met de RME willen werken deze kaart geselecteerd. Nog nooit problemen gehad.

Verwijderd

Waarom 2 geluidskaarten?
Ik heb het zo:
De uitgangen voor front en rear speakers van de geluidskaart op de line in ingangen op het mengpaneel aansluiten. Kabel van mengpaneel naar de versterker.
En koptelefoon op het mengpaneel aansluiten.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik doe ongeveer hetzelfde als darkterror,
alleen gebruik ik de mixer van m'n computer.
In m'n DJ programma (Traktor) zet ik de main output op m'n front output (waar m'n speakers op zitten)
en de monitor gaat naar de rear output (waar m'n hoofdtelefoon dus op zit).
Pagina: 1