Drives worden niet herkend in DOS?

Pagina: 1
Acties:

• Hansje22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12-2021
Hoi,

Ik wil naar DOS, dit omdat ik firmware van me dvdwriter wil flashen..
Anyway.. hoe geraak ik in DOS??
Opstartdiskette maken via WindowsXP lukt wel, alleen worden mijn drives niet herkend als ik eenmaal in DOS ben, dus daar heb ik weinig aan :(

Heb even mijn XP-cdrom gebruikt als opstartdisk, en dan R van repareren om dan ook in DOS te komen, dit werkt wel, alleen kan ik dan weer niet de flash-update toepassing uitvoeren :?

Hoe kom ik nu in DOS met alle drives enabled ?

Hier mijn systeem :

Amd64 3200+ / 1024 DDR @ 400 / 1x 120 IDE / 1x 80 IDE / 1x 200 S-ATA / 1x LG CDRW / 1x NEC DVDRW / WINXP-PRO-NL + SP1 / MSI Neo FSR Mobo

p.s. ik heb al geprobeerd s-ata te ontkoppelen, zowel eerst via BIOS, en toen dat niet werkte ook de kabels eruit gehaald. Overigens staat WindowsXP op een normale IDE schijf.

Wie mij helpt maakt mij blij _/-\o_

Groetjes,
Hansje (helaas een }:O )

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je probeert toch niet ntfs te benaderen met een normale dosflop ?

hij hier eens voor dos/ntfsdos diskettes http://www.bootdisk.com/

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 02-05-2004 17:25 ]

Iperf

Verwijderd

Je drives hoeven niet enabled te zijn, om ze te kunnen flashen.

Gewoon die .exe (flashprog) en de .bin (bios) op een bootflop zetten, booten, en de .exe uitvoeren.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
Met een willekeurige win98 diskette of CD opstarten en kiezen voor "MET CDROM ONDERSTEUNING" en flashen maar

Verwijderd

DJSmiley schreef op 02 mei 2004 @ 17:31:
Met een willekeurige win98 diskette of CD opstarten en kiezen voor "MET CDROM ONDERSTEUNING" en flashen maar
Dat hoeft dus helemaal niet, sterker nog, kun je beter niet doen. Gewoon zo kaal mogelijk opstarten, en de .exe uitvoeren.