PCMCI slot oude laptop werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-01 17:11
Heb hier even een stuk antiek mee gekregen van een kennis, een Pentium 100 laptop, Toshiba satellite 200 CDT.

Wanneer ik een netwerkkaart (zowel geprobeerd met linksys wlan nic als gewoon 10-100 mbit nic) wordt die kaart niet gevonden.

Er word dus ook geen melding van gemaakt in windows 98.

Eveneens heb ik geprobeerd op een nog gelijk aardig toestel (Satellite Pro 440 CDT) en daar werkt ie ook niet. Idem dito als bij den eersten. Al zijn er met het 2de toestel wel nog een hoop andere problemen. Ondanks dat vind ik het toeval dat die pcmci kaart op geen van beide toestellen werkt.
Ze hebben elk 2 pcmci sloten, en op allebei werken ze niet (dus in het totaal 4 sloten geprobeerd).

Iemand een idee waarom deze niet werken? De pcmci kaarten werken perfect, geprobeerd in eigen laptop. Dus daar ligt het probleem alvast niet bij.

Ik heb ze er ook goed ingedrukt, zodat ze stevig vast zaten (al vind ik dat ze steviger vast zitten dan in m'n eigen laptops). Niks geforceerd ofzo, zitten er gewoon goed in zonder meer. In de bios van beide museum stukken vond ik niks terug over het pcmci slot.

Info over beide toestellen:
http://www.epinions.com/p...ebook/display_~full_specs
http://209.167.114.38/ISG...llitepro_440cdt_spec.html

De laatste is nog in oorspronkelijke staat, de eerste is ge-upgrade naar 40 mb ram en 3 gb hd.

Iemand idee?

Alvast bedankt

[ Voor 35% gewijzigd door Tom_G op 02-05-2004 16:46 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Heb je ook de drivers voor de PCMCIA-controllers geinstalleerd? Als je die niet installeert (Wat win98 meestal niet automatisch doet) dan doen je PCMCIA kaarten het ook niet.
Soms heet die controller ook wel CardBus of PC-card.

Senile! Senile Oekaki

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:58
ik meen me ook iets te herinneren van 16-bits en 32-bits sloten, misschien dat de kaarten gewoon te nieuw zijn voor die sloten

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:35
idd te oude PCMCIA sloten.

je zal (antieke) 16-bits PCMCIA kaarten moeten scoren, de nieuwere zijn allemaal 32bits en dat werkt dus niet.

Netwerkkaart kun je nog wel 2e hands op de kop tikken, wlan 16bits wordt lastig: die heb ik nog nooit gezien.

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
hmm.. ik had laatst met mijn oude dell zoiets, je moet wel je beide pcmcia kaartsloten enablen zeg maar..

maar ja.. als je geen cardbus hebt... succes

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-01 17:11
Inderdaad, via een ander forum kwam ik ook te weten dat die wellicht 16 bits PCMCI sloten zijn.

De kaarten zelf zijn in alle geval 32 bits.
Pagina: 1