Als je met firefox een link aanklikt begint ie gelijk met downloaden ook al heb je nog geen plek gekozen om het te zetten. Dat is sneller dan IE
, maar volgens mij ook onveiliger
. Met IE moet je op JA drukken en dan pas krijg je iets binnen. Als je op een duisere site bent en (per ongeluk) een foute link aanklikt heb je met Firefox gelijk troep op je PC ook al klik je op NEE. Het is me nu al twee keer overkomen dat ik een virus ben opgelopen op deze manier. Norton herkent het acuut en het is dan prima te verwijderen maar ik wil het helemaal niet op mijn pc hebben. Kan daar wat aan gedaan worden? (bv dat ik instel dat .exe bestanden pas gedowned worden als ik op JA druk.)
En met IE had PopupCop als popup killer. Perfect proggie. Werkt uitstekend. Met name de mogelijkheid om als er een prompt kwam om software te installeren te kiezen voor 'software van deze fabrikant NOOIT vertrouwen' was een welkome aanvulling. Dialers hadden geen kans op die manier. Dat mis ik enorm in Firefox. Is daar geen extensie voor (ik kan em iig niet vinden op de mozilla.org site).
En met IE had PopupCop als popup killer. Perfect proggie. Werkt uitstekend. Met name de mogelijkheid om als er een prompt kwam om software te installeren te kiezen voor 'software van deze fabrikant NOOIT vertrouwen' was een welkome aanvulling. Dialers hadden geen kans op die manier. Dat mis ik enorm in Firefox. Is daar geen extensie voor (ik kan em iig niet vinden op de mozilla.org site).
[ Voor 17% gewijzigd door koekeeghan op 02-05-2004 16:09 ]
A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.