Firefox downloadt virussen/dialers

Pagina: 1
Acties:

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 12:09
Als je met firefox een link aanklikt begint ie gelijk met downloaden ook al heb je nog geen plek gekozen om het te zetten. Dat is sneller dan IE :) , maar volgens mij ook onveiliger ;( . Met IE moet je op JA drukken en dan pas krijg je iets binnen. Als je op een duisere site bent en (per ongeluk) een foute link aanklikt heb je met Firefox gelijk troep op je PC ook al klik je op NEE. Het is me nu al twee keer overkomen dat ik een virus ben opgelopen op deze manier. Norton herkent het acuut en het is dan prima te verwijderen maar ik wil het helemaal niet op mijn pc hebben. Kan daar wat aan gedaan worden? (bv dat ik instel dat .exe bestanden pas gedowned worden als ik op JA druk.)

En met IE had PopupCop als popup killer. Perfect proggie. Werkt uitstekend. Met name de mogelijkheid om als er een prompt kwam om software te installeren te kiezen voor 'software van deze fabrikant NOOIT vertrouwen' was een welkome aanvulling. Dialers hadden geen kans op die manier. Dat mis ik enorm in Firefox. Is daar geen extensie voor (ik kan em iig niet vinden op de mozilla.org site).

[ Voor 17% gewijzigd door koekeeghan op 02-05-2004 16:09 ]

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Tools > Options... > Downloads en dan onder 'Download folder' de juiste optie aanvinken. Verder installeert Firefox alleen maar xpi-bestanden uit zichzelf. Voordat zo'n bestand geïnstalleert wordt, wordt er overigens nog gevraagd waar je hem wil hebben (application dir of profile dir). Andere bestanden, zoals exe-bestanden worden niet automatisch geopend. Dus de optie die jij vraagt is IMHO niet nodig voor Firefox.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dan moet je je configuratie eens gaan controleren.. je hebt zelf aangegeven dat je wilt dat FireFox automatisch download; en dat kun je ook eenvoudig weer uitscahekelen

Ten tweede heeft IE een popukiller ingebouwt die je alleen maar hoeft aan te zetten. Die verzoeken van Sotware van deze fabrikant' (ActiveX neem ik aan) dat wordt gelukkig niet eens ondersteund door FireFox!

[ Voor 4% gewijzigd door Spider.007 op 02-05-2004 16:11 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 14:01

Unverter

Rediscover the web!

Via je FF Tools > Options >Downloads kun je aangeven wat er met je downloads moet gebeuren. Selecteer de bovenste optie als je wilt dat FF iedere keer vraagt of en waar het bestand opgeslagen moet worden.

Over dat tweede punt, weet idd niet hoe dat kan. Er is trouwens voor FF toch bijna geen spyware... En ik dacht dat in de huidige builds (en dus traks ook in 0.9) standaard alle .xpi's geblocked worden. Alleen als je op een link klikt zou je dan software kunnen installeren.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Gert-Paul schreef op 02 mei 2004 @ 16:12:
Over dat tweede punt, weet idd niet hoe dat kan. Er is trouwens voor FF toch bijna geen spyware... En ik dacht dat in de huidige builds (en dus traks ook in 0.9) standaard alle .xpi's geblocked worden. Alleen als je op een link klikt zou je dan software kunnen installeren.
Dat is volgens mij niet waar of het is echt pas van de laatste dagen en daar kan ik me weinig van herinneren. Ik heb namelijk laatst (weekje of 1 à 2 terug ofzo) een keer een onLoad xpi'tje gehad die zichzelf wilde installeren/downloaden (dat wordt altijd gevraagd in tegenstelling tot IE waar vroeger (nu nog?) automatisch gedownload werden). Wat het was dat er geïnstalleerd wilde worden weet ik niet, maar het was in ieder geval niet iets waar ik op zat te wachten ;) .

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 14:01

Unverter

Rediscover the web!

Harm schreef op 02 mei 2004 @ 16:50:
[...]

Dat is volgens mij niet waar of het is echt pas van de laatste dagen en daar kan ik me weinig van herinneren. Ik heb namelijk laatst (weekje of 1 à 2 terug ofzo) een keer een onLoad xpi'tje gehad die zichzelf wilde installeren/downloaden (dat wordt altijd gevraagd in tegenstelling tot IE waar vroeger (nu nog?) automatisch gedownload werden). Wat het was dat er geïnstalleerd wilde worden weet ik niet, maar het was in ieder geval niet iets waar ik op zat te wachten ;) .
Heb het zelf niet getest, maar volgens dit topic op MozillaZine zou het sinds 21-4 niet meer mogelijk moeten zijn.

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 12:09
Hoe doet de 'normale' versie van Mozilla dit eigenlijk? Kun je dan wel instellen dat je nooit software van een bepaalde fabrikant wil?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Pagina: 1