Toon posts:

DVD met DTS geluid afspelen op de computer

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag een DVD met daarop alleen DTS geluid op de computer afspelen. Hiervoor heb ik het DVD programma PowerDVD. Het probleem is dat ik helemaal geen geluid hoor. Wel bij het menu, maar niet bij de film zelf. In Windows Media Player heb ik hetzelfde probleem. Ik ben niet in het bezit van een digitale geluidskaart. Dus waarschijnlijk kan ik DTS ook niet zomaar afspelen. Maar is er een programmatje waarmee je DTS als 5.1 naar buiten kan laten komen ofzo? Mijn speaker-set is lekker ouderwets, 2 speakers naast elkaar.

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:38

jbbrans

Heb je wel een versie van powerdvd die geregistreerd is voor dts?

Verwijderd

Heb je wel een DTS decoder? (Al dan niet in of naast je pc?).

Verwijderd

Topicstarter
@JBBrans Heb je wel een versie van powerdvd die geregistreerd is voor dts?

Nou, niet dat ik weet. Maar nogmaals, ik heb ook op WMP getest.

@Raven. Heb je wel een DTS decoder? (Al dan niet in of naast je pc?).

Nee, nooit gekocht, dus zal het ook wel niet hebben.

Verwijderd

dus je wilt 5.1 geluid (6 speakers) over 1.1 (2 speakers) laten gaan?
knap als je dat gaat lukken :9

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, zomaar zal dat niet lukken. Maar is er geen programma om die geluidsporen tot 2 te verminderen?

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:38

jbbrans

Het DTS signaal moet gedecodeerd worden. Hiervoor is een codec nodig die, voorzover ik weet, niet in WMP, windows of een freeware codec pack zit.

PowerDVD kan je in verschillende prijsklasses registreren en dan betaal je ook meteen voor het gebruik van de DTS-codec.
De standaard powerdvd versie geleverd bij videokaarten ondersteund DTS niet en weet dus ook niet wat het met het signaal moet doen.

Ga dus op zoek naar een key voor de volledige versie van powerdvd of registreer de duurste versie bij de fabrikant.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Media player classic heeft tegenwoordig een DTS decoder geintegreerd.

http://heanet.dl.sourcefo...uliverkli/mpc2kxp6482.zip voor win2000 en xp
http://heanet.dl.sourcefo...uliverkli/mpc98me6482.zip voor win98 enz

De enige reden waarom het bij jou met powerdvd niet lukt zou moeten zijn dat je niet de license voor powerdvd hebt die ervoor zorgt dat je DTS gecodeerde files kan beluisteren , het programma moet dat zonder problemen kunnen namelijk.

Er is trouwens een "minder legaal" tooltje te vinden waarmee je jouw powerdvd license kunt omzetten in een full - license. >:)

[ Voor 12% gewijzigd door enchion op 02-05-2004 16:53 ]

How do you save a random generator ?

Pagina: 1