Toon posts:

ik kan niet in mijn computers komen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Onlangs had ik een ADSL-router gekocht om internet thuis met drie computers (waaronder 1 laptop) te kunnen delen. De router doet prima zijn werk, maar ik heb nog een klein probleempje:

zoals jullie wel weten, kan er bestanden uitgewisseld tussen de computers worden als je een netwerk hebt. Echter ik kom niet in mijn 2 thuisPC's als ik achter mijn laptop zit en 1 van mijn PC's wil benaderen, hoewel ik bij beide PC's (en mijn laptop) enkele folders (files) gedeeld heb. Andersom kan dat namelijk wel: er kunnen wel gedeelde files van mn laptop op mijn PC worden gezet, als ik achter een van mijn PC de gedeelde files van mijn laptop wil hebben. (dus de PC's kunnen mijn laptop wel beanderen). Wanneer ik vanuit mijn laptop 1 van mijn PC's wil benaderen, dan komt er een venster in het window die mij om het password vraagt van mijn Guestaccount (de username is al ingevuld en die ik kan ook niet wijzigen). Dit heb ik niet als ik vanuit 1 van mijn PC's mijn laptop wil benaderen. Mijn vraag aan jullie is nu: wat is hiervan de oorzaak? Ik wil nu zonder gebruik te maken van mijn laptop ook rechtstreeks van PC naar PC bestanden uitgewisseld kunnen worden. Kan iemand mij aub hierbij helpen???? Ik wil jullie alvast heel erg bedanken!!!!

Ken

P.S. in mijn netwerkomgeving kan ik alle drie computers zien

enkele gegevens:
PCa:
P4 2.2Ghz
geheugen: 512MB
Windows XP Home edition (NL)

PCb:
AthlonXP 1800+
geheugen: 512 DDRAM
Windows XP Prof edition (ENG)

Laptop:
P4 2 Ghz
geheugen: 512MB
Windows XP Prof Edition (ENG)

Router: ADSL Multi PC Modem

Verwijderd

dit had ik ook een keer en het was bij mij heel makkelijk: ALLE firewalls van windows uit doen en misschien ook een andere (norton enz.)

Verwijderd

Topicstarter
redead:

waar kan ik alle firewalls vinden die ik (onbewust) heb ge-installleerd/ge-activeerd uitzetten?

Verwijderd

gastacccount aanzetten.

rmk op deze computer-> beheren

computerbeheer(lokaal)
-systeemwerkset
-gebruikers en groepen
-gebruikers

dubbelklik op gast en zet vinkje "account is uitgeschakeld" uit, have fun ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 16:01:
redead:

waar kan ik alle firewalls vinden die ik (onbewust) heb ge-installleerd/ge-activeerd uitzetten?
Je moet ff naar de eigenschappen van je LAN verbinding gaan. Dan kies je tabblad geavanceerd en daar haal je het vinkje weg van de firewall

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je laptop maakt waarschijnlijk deel uit van een domain en dat vereist dat je met een bestaande user account aanlogt op een andere pc. Deze user account kan bestaan binnen het domain, of lokaal op je eigen PC('s).
Mijn oplossing (ik heb ook een laptop in een domain die ik thuis in een workgroup gebruik): maak op alle computers dezelfde user aan (bijvoorbeeld de user Offline) met overal hetzelfde password. Geef deze user op alle computers de rechten om de gedeelde mappen in te kijken. Het gevolg hiervan is dat ook je laptop de gebruiker herkent als een lokale user en niet meer gaat zoeken naar een domainserver die de user kan identificeren.
TIP!!: verander niet het Domain op je laptop "ff" naar een workgroup omdat dit makkelijker is voor het thuisgebruik, want op veel domains is het lastig jezelf opnieuw aan te melden als je geen domeinbeheerder bent. (In praktische taal: een gang langs de IT afdeling of helpdesk).
Het aanzetten van de Guest account vind ik persoonlijk (zeker binnen een zakelijk domein) niet aan te raden.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Verwijderd

Topicstarter
Mr_Hiney

Heel erg bedankt voor je hulp (en natuurlijk de anderen ook!!!). Helaas, ik heb dat al gedaan (het uitvinken van de firewall). Toch is mijn probleem nog niet opgelost. =(

Ken

Verwijderd

Topicstarter
MikeOnline

Ik kan de -gebruikers en groepen en -gebruikers niet vinden. How come?

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal!

Heel erg bedankt voor de tips. Ik heb nu dus de edit-tioolgebruikt. Ik zal graag nog enkele kanttekeningen willen plaatsen:

MikeOnline
Zowel op mijn PCa als op mijn laptop heb ik gecheckt of de useraccount uitgevinkt zijn. En dat zijn ze idd ook! Bij het benaderen van PCa via mijn laptop of mijn PCb, zegt Windows dat ik geen permissie heb. Weet jij dan nog raad?
Er is nog iets, zoals ik al gezegd heb, op PCb wordt XP home Edition gedraaid. En daar kan ik echt de "lokale gebruikers en groepen" niet vinden.

Iig wil ik jullie heel erg bedanken voor jullie hulp. =) Ik waardeer dat zeer! Mochten jullie nog iets weten hoe ik toch files kan uitwisselen met de PC's, please let me know!

Groetjes,
Ken

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 20:15 ]

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Configuratiescherm, gebruikersaccounts. Daar 'Gast' inschakelen.

Je kan je berichten ook editten, da's makkelijker en overzichtelijker. Dit doe je met je edit knop.

Welkom op GoT btw :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 16:28:
MikeOnline

Ik kan de -gebruikers en groepen en -gebruikers niet vinden. How come?
rmk op deze computer-> beheren

computerbeheer(lokaal)
-systeemwerkset (op het + tekentje klikken)

-lokale gebruikers en groepen (op het + tekentje klikken)
dan zie je 2 mappen genaamd gebruikers en groepen
open het mapje gebruikers

dubbelklik op gast en zet vinkje "account is uitgeschakeld" uit, have fun ...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

noIdea, gelieve de edit knop te gebruiken als je op meerdere users wilt replyen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal!

Heel erg bedankt voor de tips. Ik heb nu dus de edit-tioolgebruikt. Ik zal graag nog enkele kanttekeningen willen plaatsen:

MikeOnline
Zowel op mijn PCa als op mijn laptop heb ik gecheckt of de useraccount uitgevinkt zijn. En dat zijn ze idd ook! Bij het benaderen van PCa via mijn laptop of mijn PCb, zegt Windows dat ik geen permissie heb. Weet jij dan nog raad?
Er is nog iets, zoals ik al gezegd heb, op PCb wordt XP home Edition gedraaid. En daar kan ik echt de "lokale gebruikers en groepen" niet vinden.

Iig wil ik jullie heel erg bedanken voor jullie hulp. =) Ik waardeer dat zeer! Mochten jullie nog iets weten hoe ik toch files kan uitwisselen met de PC's, please let me know!

Groetjes,
Ken

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik zie dat er geen nieuwe replies zijn. Weet niemand wat er met mijn netwerk aan de hand is?

Modbreak
Graag niet meer je topic in zo'n korte tijd omhoog schoppen :(
Kicken van het topic kan na 24 uur.

[ Voor 56% gewijzigd door Koffie op 03-05-2004 13:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Het is al ruim een week dat niemand op mijn bericht heeft gereageerd. Betekent dat dan dat jullie geen raad weten?

Verwijderd

Thuis pcs: kijk of je op de eigenschappen pagina van je lan verbinding bestand en printer sharing erbij staat

Op de laptop.

Configuratiescherm > systeem > computer naam tab

De netwerkidentificatie wizard starten.

Daarna naar netwerkomgeving gaan en setup van een home of office netwerk uitvoeren.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 13:37 ]

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Heb je nou eens dat Gast account gedaan ofniet?

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik wil even zeggen dat mijn netwerk-probleem opgelost is! =) Hiervoor wil ik speciaal JohnDoe1981 bedanken voor zijn nuttige tip.

Groetjes!
Pagina: 1