Toon posts:

Speedtouch 510 / Video Conferencing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb hier een SpeedTouch 510 Multi user Router en probeer op een van de pc's video conferencing te gebruiken. In de video software kan ik IP adressen selecteren. Op het moment dat ik de IP adres van de pc zelf selecteer (10.0.0.152) om de verbinding te testen is er geen probleem, ik kan bij mezelf inloggen. Als ik de IP adres selecteer waarmee ik op het Internet surf (de IP adres die andere users gebruiken om verbinding te krijgen) krijg ik geen connection.

Via de web interface van SpeedTouch> Advanced > NAPT heb ik een nieuwe entry aangemaakt met de volgende settings:

Protocol: TCP
Inside IP: 10.0.0.152
Inside Port: 9010
Outside IP : 0.0.0.0
Outside Port: 9010

Apply > Save All

Maar ik krijg nog steeds geen verbinding met mn eigen pc. Enig idee wat er hier fout gaat?

Bedankt,
Raoul

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat public ip adres kan je alleen benaderen vanaf het internet en niet vanaf je eigen LAN. Dus je moet het bij iemand/door iemand anders laten testen.

Maar dan geldt nog steeds dat die portmap nodig is, dus die moet je dan ook laten staan. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Voutloos op 02-05-2004 15:19 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie!

Vroeg me zelf ook af of dat het probleem zou kunnen zijn. Ik heb een tijdje in het buitenland gezeten en daar kon ik wel via mn public IP bij mezelf inloggen.

Ga het even proberen!