[XP -> 2000] Krijg I'net niet geshared

Pagina: 1
Acties:

• schwa78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik word helemaal gek van dat netwerk. Ben al meer dan een week bezig en ik krijg maar geen Internet op mijn netwerkje. Hoop dat jullie kunnen helpen.

Situatie:
Win XP bak, met 2 NIC's en Casema kabel verbinding
Win 2000 bak, 1 NIC.
Cross UTP kabel ertussen.

Bestanden sharen lukt, pingen lukt, maar Internet verbinding is alleen op de XP bak.

TCP/IP instellingen XP bak (Casema-NIC):
- Obtain an IP address automatically
- DNS instellingen van Casema

TCP/IP instellingen XP bak (Netwerk-NIC):
- IP address: 192.168.0.1
- Subnet Mask: 255.255.255.0
- Default Gateway: leeg

TCP/IP instellingen 2000 bak:
- IP address: 192.168.0.2
- Subnet Mask: 255.255.255.0
- Default Gateway: 192.168.0.1

Ik heb bovenste NIC geshared dmv ICS, maar dat mag niet baten.

Wat doe ik fout???

• schwa78
Het rare bij mijn netwerk connections is dat op de XP er 3 connecties staan ipv 2.

De 2 NIC's staan er, maar daarnaast ook een Dial-Up connectie naar Casema. Dat is de connectie die de kabelverbinding gebruikt.

Op een of andere manier heeft die CD van Casema dat zelf zo geinstalleerd.

• GGS_VR6
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

offtopic:
Je kan je bericht editten met het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knopje :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• schwa78
Zo ziet het er dus uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xcu.nl/xp.jpg

• schwa78
iemand???

Verwijderd

Probeer bij je DNS van je windows 2000 pc je gateway pc ip eens in te vullen.

En anders de de interne lan nic en win2000 lan nic op DHCP zetten.
(ICS heeft tevens een DHCP functie voor je interne netwerk)

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb dat probleem ook wel eens gehad met 2 win2k bakken. Volgens mij moest ik toen met ICS je Dial-up verbinding sharen, niet de netwerkverbinding.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Probeer je Internet eens aan de gang te krijgen zonder de CD-Rom van Casema, dan heb je niet die 'enge' dial-up adapter erbij.
Ik weet niet of het hoort want ik heb alleen ervaring met de kabel Internet verbindingen van @Home.

• bigbeng
Sierra-NL schreef op 03 mei 2004 @ 14:30:
Probeer je Internet eens aan de gang te krijgen zonder de CD-Rom van Casema, dan heb je niet die 'enge' dial-up adapter erbij.
Ik weet niet of het hoort want ik heb alleen ervaring met de kabel Internet verbindingen van @Home.
Die PPPoE (aka enge dial-up adapter) is juist de verbinding met het Internet. Dit komt omdat de PC die de verbinding maakt via een netwerkverbinding met de modem is verbonden.

Verwijderd

bigbeng schreef op 03 mei 2004 @ 14:32:
[...]

Die PPPoE (aka enge dial-up adapter) is juist de verbinding met het Internet. Dit komt omdat de PC die de verbinding maakt via een netwerkverbinding met de modem is verbonden.
Wat een vreemde constructie dan. Kabel werkt toch niet via een modem?
Of is dit een soort bridging tussen de "modem" en netwerkkaart?

• Bart©
bigbeng schreef op 03 mei 2004 @ 14:32:
[...]

Aha, heel goed.. Ligt het dus toch aan mij.. Toch best vreemd dan.. Mijn servertje maakt ook met het Internet een verbinding via een kabel-modem over een Ethernet-verbinding (alleen dus @Home Internet) maar daar heb je geen PPPoE verbinding.

Maar goed, als de TS inderdaad op die dial-up adapter ICS aanzet zou het dus opgelost moeten zijn.

• Jails
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10-2005
Ik heb ook heel erg lang moeilijk lopen doen om dit voor mekaar te krijgen, maar
het is idd zoals Bigbeng zegt, je moet je Wanadoo Dial-Up sharen, en niet je netwerk verbinding.
Als het goed is moet het doen werken, want je andere instellingen zien er op het eerste gezicht goed uit! suc6!!

Jails

• bigbeng
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 14:37:
[...]

Wat een vreemde constructie dan. Kabel werkt toch niet via een modem?
Of is dit een soort bridging tussen de "modem" en netwerkkaart?
Bij wanadoo/casema krijg je een zogeheten kabelmodem. Er wordt dus een soort bridge (over ethernet, vandaar PPPo(ver)E(thernet)) tussen jouw netwerkkaart en die in de modem opgebouwd.

Ikzelf ben inmiddels overgestapt naar ADSL en daar werken ze eigenlijk met hetzelfde principe.

• Bart©
bigbeng schreef op 03 mei 2004 @ 14:41:
[...]

Bij wanadoo/casema krijg je een zogeheten kabelmodem. Er wordt dus een soort bridge (over ethernet, vandaar PPPo(ver)E(thernet)) tussen jouw netwerkkaart en die in de modem opgebouwd.

Ikzelf ben inmiddels overgestapt naar ADSL en daar werken ze eigenlijk met hetzelfde principe.
Het kabel Internet dat athome dus levert werkt ook met een modem, maar dat modem staat transparant op de verbinding en converteerd alleen het signaal van coax naar ethernet waardoor je geen extra adapters op je OS hoeft te installeren. Wat beter is weet ik niet, maar het lijkt mij een stukje handiger..

• schwa78
Het rare is dat ik voordat ik de PC had geformateerd (en dezelfde opstelling had) geen 'enge' PPP dial-up connectie had. Ik heb toen ook niet de cd van Casema gebruikt.

Ik zal de dial-up eens sharen. Hoop dat dat nu wel werkt, want ik kan me herinneren dat ik dat al eens had geprobeerd.

• schwa78
Thanks guys!

Hij doet 't!!!
Pagina: 1