Toon posts:

No seek aan het begin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg regelmatig een no seek error in nero met branden op verschillende schijfjes (princo / that's write / morre enz enz).

Het vreemde hier is dat het aan het BEGIN gebeurt op 1%
Na wat zoeken hier vind ik alleen mensen waarmee het aan het eind gebeurt..
de oorzaak bij hun was dus, het overbranden..

Maar bij mij lijkt me overbranden sterk bij 2% al.
Ik brand 4400mb op een dvdtje, (bij 4000 krijg ik ook de error)
en op 4 speed (nec 1300A) .. wat kan het probleem zijn?

firmware is geupdate.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:27

UTM

Tot >7% (in die buurt) wordt de data op je HD geschreven (als buffer functionerend). Dus hier zou mischien het probleem liggen, maak die grote (buffer) wat kleiner, nu moet alles eerder geschreven worden op de CD.

[ Voor 10% gewijzigd door UTM op 02-05-2004 14:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 02 mei 2004 @ 14:14:
Tot >7% (in die buurt) wordt de data op je HD geschreven (als buffer functionerend). Dus hier zou mischien het probleem liggen, maak die grote (buffer) wat kleiner, nu moet alles eerder geschreven worden op de CD.
wat raad je aan? waar moet ik hem opzetten?
en waar vind ik het dat ik de buffer kan veranderen? bij opties zie ik alleen cache?
of bedoel je ook de cache?

• UTM

UTM

Cache bedoel ik eigenlijk jah :o. Zet deze gewoon zo laag mogelijk, of zet hem op standaard. Niet hoog!. Want Nero zou nu eerder de cd moeten aanspreken waardoor er dus een "no seek" (van je HD) tegen gegaan kan worden. Mischien is het ook wel slim om een ander brand programma te proberen. Mischien ligt het wel gewoon aan het programma. Er zit er ook 1 in Windows (XP) gebakken ;)

[ Voor 30% gewijzigd door UTM op 02-05-2004 14:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 14:23:
[...]

wat raad je aan? waar moet ik hem opzetten?
en waar vind ik het dat ik de buffer kan veranderen? bij opties zie ik alleen cache?
of bedoel je ook de cache?
ik zie net de optie:
ultrabuffer.. dit is hem neem ik aan toch?

Als ik hem op manual zet
dan vraagt hij de grootte, (ik heb 256mb geheugen / p2 266mhz)
welke grootte raad je me aan?

• UTM

UTM

Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 14:28:
[...]

ik zie net de optie:
ultrabuffer.. dit is hem neem ik aan toch?

Als ik hem op manual zet
dan vraagt hij de grootte, (ik heb 256mb geheugen / p2 266mhz)
welke grootte raad je me aan?
ultrabuffer is mij niet bekend, imo is het toch slim om hem zo laag mogelijk te zetten. Zie: w03f in "No seek aan het begin" voor uitleg :+

[ Voor 11% gewijzigd door UTM op 02-05-2004 14:30 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:32
Buffer moet er nix mee te maken hebben. Als anderen dit krijgen bij het overburnen, en jij in het begin, zegt mij dat meer over de niet goed werkende combinatie fikker <--> DVD media, dan over de bufferinstellingen van nero.

Bij anderen gebeurt het bij overburning, op het moment dat de laser het spoor voorbij gaat, tja, dan kan ie niet meer seeken en geeft ie "no seek" aan. Als jij dat in het begin krijgt, heb je of een brakke brander, of een brakke serie schijfjes, of een combinatie van brander en schijfjes die niet compatible zijn.

edit:
heb zelf een NEC 1100A, en daar heb ik speciaal voor de CDs nog een 52X BTC fikker bij zitten, 1 op de 3 CDR's die ik erin gooi (Niceday, gaar witmerk zooi van school, waar die PC ook staat), mislukken met een power calibration error. Als ik die dingen dan in mn BTC 52X fikker stop nadat ze mislukt zijn, worden ze gewoon gefikt. denk dat die NEC fikkers een beetje kritisch op de media zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door _JGC_ op 02-05-2004 18:13 ]

Pagina: 1