[excel-word] Tabel in word naar excel

Pagina: 1
Acties:

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 19:45
Beste Office bikkels,

mijn vader heeft een aantal adressen gekopieerd uit de goudengids online en deze in word in een soort tabel gezet. Nu wil hij deze graag in excel in een tabel hebben en dan op bedrijfsnaam, adres, postcode (staat er twee keer?) en plaatsnaam. Zodat je ook postcodes of bedrijfsnamen oid bij elkaar kan zetten.

Het probleem is dat ik het niet voor elkaar krijg om dit te laten snappen door excel. Wanneer ik gewoon copy paste da krijg ik wel in kolom A de naam en in kolom B de rest. en dan weer een paar lege rijen en dan de volgende naam maar kolom B zou dus verder moeten worden gesplitst.

Wanneer ik hem special paste als text dan krijg ik Kolom A bedrijfsnaam, Kolom B ook en dan een paar rijen daaronder Kolom B de straatnaam en 1 rij daaronder kolom A de postcode 2 keer en de plaatsnaam.

Hoe krijg ik dit nu goed en wie wil alsjeblieft even helpen???

word file

EDIT
Nu heb ik de word file behoorlijk aangepast. In dit formaat:
CASTELEIN

Natiënlaan
8300 8300 Knokke

CASTELEIN

Torhoutsesteenweg
8400 8400 Oostende

Ik neem aan dat ik nu wel een truukje kan uitvoeren zodat excel dit snapt.
Ik probeer het al meer dan een uur en heb het al meerdere gevraagd en niemand weet het. Wie o wie is de office bikkel anno 2004??

VERNIEUWDE word file

[ Voor 20% gewijzigd door tatata op 02-05-2004 15:39 ]

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

tabel verwijderen in word en als scheidingsteken een puntkomma kiezen, dan exporteren als .csv (staat voor comma seperated file) en die in excel importeren.

dat zou goed moeten gaan...

overigens zie ik nu dat eea helemaal geen nette tabel is, de adresgegevens staan zowieso in 1 cel, dus die krijg je nooit automatisch in verschillende kolommen in excel. Verder staan er ook geen straatnummers in en staat de postcode er steeds dubbel bij, en is iedere volgende copy-paste actie in de eerste lege cal in de al bestaande tabel gedaan waardoor er steeds genestte tabellen zijn ontstaan..

Word nooit echt een goeie oplossing dus. Misschien zelfs beter om de selectie opnieuw online te maken en van daaruit te werken?

[ Voor 63% gewijzigd door hufkes op 02-05-2004 14:11 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• tatata
Zijn er vandaag de dag helemaal geen office koningen meer op GOT???

edit (dinsdag):

Hufkes bedankt alvast. Ik ben er mee bezig geweest en het lukt mij niet echt op de deze manier. Ik bedoel met bovenstaande opmerking absoluut niet dat ik je hulp niet waardeer. Hopelijk heb je dit ook niet zo opgevangen.

[ Voor 65% gewijzigd door tatata op 04-05-2004 13:21 ]

Verwijderd

Mmm, zoals reeds opgemerkt is de tabel in Word een beetje moeilijk.

Wat je kunt doen:
- In de Word file alle velden van een record op een regel zetten met een TAB ertussen. Dat ziet er dan zo uit:
CASTELEIN Natiënlaan 8300 8300 Knokke
Makkelijkste manier om dit te doen is met Vervang alle harde returns door een TAB te vervangen en vervolgens alle TAB TAB TAB (dit is de scheiding tussen twee records) door een harde return en dan TAB TAB (dit is achter de naam) door TAB

- Je kunt nu alle informatie uit Word in Excel plakken. Je hebt dan nog steed een lege rij tussen elk record. Selecteer alle data en sorteer op de eerste kolom. Dit zet alle lege regels bij elkaar zodat je ze makkelijk kunt verwijderen.

- Zet de postcode in een separate kolom door in de eerste lege kolom naast elke record (kolom D als je bij A bent begonnen) de volgende formule te zetten (sorry, ik heb de engelse Excel dus weet niet precies wat de nederlandse functie voor LEFT, RIGHT en LEN zijn):
LEFT(C1,4)

Copy en Paste Special....Values kolom D naar kolom E. Verwijder kolom D

- Haal de postcode uit de plaatsnaam door in de lege kolom E deze formule te zetten:
=RIGHT(C1,LEN(C1)-9)

Copy en Paste Special....Values kolom E naar kolom F. Verwijder kolom C en E

- In de eerste rij nog kolom namen toevoegen, filter aanzetten en je kunt naar hartelust selecteren

Dit geldt nog steeds als een antwoord vandaag want hier in Canada is het nu 22.57. Hopelijk is het verhaal duidelijk genoeg. Succes :+

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

tatata schreef op 03 mei 2004 @ 11:31:
Zijn er vandaag de dag helemaal geen office koningen meer op GOT???
offtopic:
Ga anders ook even in op de hulp van hufkes ipv. te suggereren dat "hij zijn mond moet houden en de kenners aan het woord moet laten", dat lijkt me niet de bedoeling en het helpt je niet bepaald meer hulp te krijgen ;) Kee, dan las ik het verkeerd :*

Maar goed, ik zie een vrij duidelijk patroon; je zou daar een (commandline) script voor kunnen bouwen die het uitsplitst naar de verschillende elementen en het in een CSV formaat wegzet. Of hetzelfde in VBA in Excel, i.c.m. wat Moosehead zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 04-05-2004 13:24 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• tatata
Moosehead: Heel erg bedankt. Het is zo goed als gelukt op deze manier. Een aantal staan er nog wel heel erg door elkaar. Maar dat zal ik handmatig wel doen. You rule _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

JFK: Zo bedoelde ik het niet en hopelijk ving hij dit zo ook niet op. Heb bovenstaande post ook ff geedit voor de duidelijkheid. Ok?
Pagina: 1