Toon posts:

[XP] Hoge CPU-load CTHelper.exe

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
IK heb een probleempje. Met windows wordt automatisch het proces CTHelper.exe gestart. Als mijn pc een tijdje draait wordt ie op een gegeven moment erg langzaam en dat komt dan altijd doordat CTHelper.exe een cpu-load van 95% ofzo heeft (aan het begin is dit gewoon 0%). Iemand enig idee hoe dit komt?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

cthelper.exe: Background task that works as a plug-in manager for Creative drivers. It helps the third party manufacturers to produce drivers, add-on features, and fixes that will integrate with a tighter fit with Creative sound drivers and utilities.
Heb je je Creative drivers al eens geupgrade? Welke versie draai je momenteel?

[ Voor 10% gewijzigd door Spider.007 op 02-05-2004 13:57 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:45

UTM

Waarschijnlijk heb jij iets van Creative. Cthelper is een programma dat wordt gestart bij Creative producten. Ziet dit ook eens. Anders kan je ook gewoon dat programma killen, zo zinvol is het imo niet. Probeer anders gewoon eens een driver update ;)

[ Voor 34% gewijzigd door UTM op 02-05-2004 14:00 ]

Verwijderd

Ok, ik heb dit probleem ook. Ik heb een audigy 2 zs geluidskaart. Maar nu is de vraag: hoe kom ik van dit probleem af???!

Ik heb alle updates die er voor mijn kaart zijn geinstalleerd en nooit problemen gehad, tot ongeveer een 1,5-2 weken geleden. Ik heb toen niets van creative geinstalleerd.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 20:33 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

CTHelper uit het opstarten verwijderen?

Werkt voor mij, het is toch niet een belangrijke tool :-)

Start> msconfig

[ Voor 51% gewijzigd door swampy op 23-08-2004 20:33 ]

There is no place like ::1

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je hebt uiteraard de hierbovenstaande suggesties gelezen; wellicht kun je daar eens mee beginnen? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Beste [Verwijderde gebruiker], heb je al eens nieuwe drivers geprobeerd ? Met msconfig deze componenten al eens uitgeschakeld ? Wat heb je allemaal al geprobeerd ?

Overigens geef je wel een beetje weinig info, bij het omhoog schoppen van dit topic....

[ Voor 18% gewijzigd door sanfranjake op 23-08-2004 20:34 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1