Ik lees zojuist op de site van Casema dat Wanadoo (ADSL én Kabel) uitgaande verbindingen naar poort 25 gaat blokkeren. Dat houdt in dat je alleen nog maar via de mailserver van Wanadoo mag gaan versturen. Mogen ze dit wel zomaar doen? Ik draai dus nu zo'n lokale SMTP server, en dat betekend dus dat ik deze binnenkort niet meer mag en kan gebruiken. Wanadoo gaat steeds meer censuur toepassen lijkt wel.
BronBinnenkort gaat Wanadoo uitgaand internetverkeer naar poort 25 afsluiten. Dit heeft gevolgen voor u als u een andere mailserver dan die van Wanadoo gebruikt om uw e-mail te versturen, of wanneer u zelf een mailserver draait. U kunt vanaf dat moment dus alleen nog e-mail versturen via de Wanadoo mailservers. Uiteraard kunt u wel uw e-mail blijven ophalen vanaf andere dan de wanadoo mailservers.
Dit is één van de maatregelen die Wanadoo neemt om spam en virussen te bestrijden die vanuit haar netwerk verstuurd worden. Hierdoor zullen er minder spam en virussen vanaf het Wanadoo-netwerk verstuurd worden.
Wij houden u op de hoogte.