Toon posts:

Wanadoo gaat uitgaand poort 25 blokkeren

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees zojuist op de site van Casema dat Wanadoo (ADSL én Kabel) uitgaande verbindingen naar poort 25 gaat blokkeren. Dat houdt in dat je alleen nog maar via de mailserver van Wanadoo mag gaan versturen. Mogen ze dit wel zomaar doen? Ik draai dus nu zo'n lokale SMTP server, en dat betekend dus dat ik deze binnenkort niet meer mag en kan gebruiken. Wanadoo gaat steeds meer censuur toepassen lijkt wel.
Binnenkort gaat Wanadoo uitgaand internetverkeer naar poort 25 afsluiten. Dit heeft gevolgen voor u als u een andere mailserver dan die van Wanadoo gebruikt om uw e-mail te versturen, of wanneer u zelf een mailserver draait. U kunt vanaf dat moment dus alleen nog e-mail versturen via de Wanadoo mailservers. Uiteraard kunt u wel uw e-mail blijven ophalen vanaf andere dan de wanadoo mailservers.

Dit is één van de maatregelen die Wanadoo neemt om spam en virussen te bestrijden die vanuit haar netwerk verstuurd worden. Hierdoor zullen er minder spam en virussen vanaf het Wanadoo-netwerk verstuurd worden.

Wij houden u op de hoogte.
Bron

Verwijderd

Ik kan me herinneren dat ik juist ADSL heb om dit soort dingen te mogen doen :? stom zeg.

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:42
hmmmm. Slechte zaak! Dit betekent wel dat je per direct je abonnement op kunt zeggen en naar een andere ISP kunt. Leuk is anders. Ik hoop neit dat dit de trend gaat worden bij de rest. Wat is de volgende stap? Alle uitgaande poorten anders dan 80 en 443 blokken?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
@Home heeft dit al een langere tijd geleden al gedaan, en om dezelfde reden. Er zijn veels te veel idioten die een open relay mailserver hebben draaien die lekker als spamserver gebruikt worden.

De goede moeten altijd lijden door kwaad van anderen.

Is verder wel heel irritant, en die van @Home was a zo brak :{ Ik hoop iig dat die van Wanadoo minder brak is :(

C:\>_

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
dus bijvoorbeeld hotmail account gebruiken via outlook kan niet meer |:(

ben ik blij dat casema van wanadoo wordt gescheiden, en ik heb casema :)

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-02 18:18
Ik ben destijds bij Casema weggegaan toen ze poort 25 inbound gingen blokkeren en nu gaan ze ook al poort 25 outbound blokkeren. Casema/wanadoo :r Wat ben ik blij dat ik tegenwoordig bij een fatsoenlijke provider zit zeg.

Verwijderd

Topicstarter
Die van Wanadoo is opzich niet eens zo slecht. Eerst begonnen ze met inkomende verbindingen op poort 25 blokkeren, en nu blokkeren ze ook nog de uitgaande verbindingen.

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:38
dev icey schreef op 02 mei 2004 @ 13:51:

Das niet waar, want volgens mij verloopt dat gewoon via een http protocol (zie de outlook instellingen bij je hotmail account)

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Helaas voor jou en mij geld dit ook voor de Casema klanten.

(zie ook casema.announce)

[ Voor 5% gewijzigd door SgtStrider op 02-05-2004 13:58 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Van mij mag ELKE isp dit doen, scheelt idd enorm in spam en hoeveelheid virussen.

Ze moeten (vind ik) wel een optie bieden om toch poort 25 open te zetten, voor degene die toch een eigen mailserver draaien.
Dan kunnen degenen die het bewust willen toch mailen, en heb je ook niet de enorme hoeveelheid shit over je netwerk van allerlij virus-infected host enz.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:00

Reptile209

- gers -

Bij Planet doen ze hetzelfde, maar met wat truukjes kan je toch nog je eigen SMTP draaien. Je moet dan o.a. gebruik maken van mailrelay.planet.nl (uit m'n hoofd). Verder blijft het zo dat je bij klachten via abuse :w tegen je aansluiting kan zeggen :+.
Ik vind dit soort dingen bijna core-buisiness van een ISP: zorgen dat anderen geen overlast (kunnen) oplopen. Nu kost het opzetten van een eigen server zo veel moeite, dat hopelijk alleen mensen die een beetje weten wat ze doen er eentje draaien.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

DJSmiley schreef op 02 mei 2004 @ 14:31:
Van mij mag ELKE isp dit doen, scheelt idd enorm in spam en hoeveelheid virussen.

Ze moeten (vind ik) wel een optie bieden om toch poort 25 open te zetten, voor degene die toch een eigen mailserver draaien.
Dan kunnen degenen die het bewust willen toch mailen, en heb je ook niet de enorme hoeveelheid shit over je netwerk van allerlij virus-infected host enz.
Mee eens, alleen mensen die fatsoenlijk een mailserver op kunnen zetten en hun machines beveiligen tegen virussen en shit doorlaten. Open relays hebben we al genoeg.

Inbound smtp mogen ze wat mij betreft wel gewoon doorlaten. Alleen uitgaand is in dit geval van belang.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 14:39 ]

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:25

bladebla

<Piéééép>

Vinnie schreef op 02 mei 2004 @ 13:50:
@Home heeft dit al een langere tijd geleden al gedaan, en om dezelfde reden. Er zijn veels te veel idioten die een open relay mailserver hebben draaien die lekker als spamserver gebruikt worden.
[..]
Het gaat om uitgaande verbindingen he :) Ik gebruik gewoon een lokale SMTP server & @home

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• Vinnie
  • Niet online
bladebla schreef op 02 mei 2004 @ 14:40:
Het gaat om uitgaande verbindingen he :) Ik gebruik gewoon een lokale SMTP server & @home
@Home sluit port 25 af, wat nu? :?

C:\>_

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
wat is je probleem :? je kan toch altijd je mailserver thuis even zo instellen (smarthost) dat ie eerst de mail naar smtp.provider.nl afleverd en niet meer direct naar de eindhost.

A wise man's life is based around fuck you

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

zwelgje schreef op 02 mei 2004 @ 14:49:
wat is je probleem :? je kan toch altijd je mailserver thuis even zo instellen (smarthost) dat ie eerst de mail naar smtp.provider.nl afleverd en niet meer direct naar de eindhost.
Ja en dan van mail.wanadoo.nl een berichtje krijgen dat je mail gebounced is omdat ze weer in een of andere blacklist staan |:( Juist daarom draai ik mijn mail over mijn eigen server. Maar als dat niet meer kan zal ik een tunnel op moeten zetten naar mijn colocated server of zo. :(

[ Voor 1% gewijzigd door Tweeker op 02-05-2004 18:58 . Reden: foute smiley ]

1 + 1 = 3

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09

Casema gaat zelf nu ook het IP netwerk bouwen/aanbieden. Dus je krijgt nu zowel internet via Casema van Casema. En daarnaast internet via Casema van Wanadoo.

(verschil zit hem in Casema kabel netwerk, en Casema ISP nu erbij)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• MikeN
  • Laatst online: 13-02 18:18
zwelgje schreef op 02 mei 2004 @ 14:49:
En dan heeft je mail af en toe een paar uur vertraging, nee dank je :+

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
its_me heeft hier nu dus last van, mail versturen met een server die extern staat gaat nu dus niet meer zonder authenticate (oid) aan te zetten voor de SMTP server in outlook :(

Versturen kan dus wel, maar alleen op deze manier. Enkele programma's (zoals emule) kunnen dit niet aan en werken dus niet meer :(

* itsme gaat boos bellen.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

@home heeft het al veel langer: nieuws: @Home sluit poort 25; blokkeert mailservers klanten

Het zal wel steeds erger worden: providers die poorten afsluiten omdat er te veel verkeer overheen gaat. En voor eMule kan je gewoon andere poorten instellen hoor ;)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Je kunt wel een andere poort instellen maar dan kunnen veel servers jouw server niet meer berijken, die kijken alleen op poort 25.

Ze doen dit om SPAM tegen te gaan, zo maken virussen die zichzelf versturen minder kans. Ook zijn veel smtp-servers automatisch een open relay wat veel SPAM doorlaat.

Als je het goed doet dan is het veel veiliger (minder kans op SPAM/virussen) om zelf een mailserver te draaien, maar je ISP gaat er van uit dat je er geen verstand van hebt en blokt hem dus. Als je je dat bedenkt is het logisch maar irritant voor de mensen die weten waar ze mee bezig zijn.

-=edit=-
ISP's vinden het prachtig als je ze betaald voor een internet verbinding, totdat je hem gaat gebruiken dan wordt je irritant en gaan ze alles doen om te zorgen dat je zo min mogelijk verkeer veroorzaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 12:53 ]

• SLeddert
  • Registratie: December 2002

SLeddert

SLeddert

Ik wil ook overstappen naar Wandoo, maar ik wil wel mijn mailservertje kunnnen blijven draaien.

Dat de uitgaande poort 25 dicht is, maakt niets uit voor het versturen. Dan gebruikt je gewoon de SMTP van Wanadoo.
Dit de inkomende poort 25 dicht is, is ook niet erg, maar dan moet Wanadoo wel beschikken over een mailrelay. En dat kan ik op internet nergens terugvinden.

Kan iemand me vertellen of Wanadoo over een mailrelay beschikt waar je gebruik van mag maken ?

Karsten

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10-2025

basz

Professioneel prutser

Heb wanadoo family, dus poort 25 zit al sinds het begin beide kanten op dicht (hoewel duidelijk herhaaldelijk beloofd was door de verkoopdesk dat dit niet het geval zou zijn, maar dat terzijde).

Momenteel laat ik de mail voor m'n domein afleveren op rollernet (http://www.rollernet.us), die stuurt het vervolgens door naar poort 25025 (of welke je zelf dan ook kiest) op mijn adsl-lijn. Uitgaande smtp gooi ik door de wanadoo-mailserver, nooit problemen mee eigenlijk...

tipje; als je bijv. linux gebruikt om te routeren, kan je deze (met een beetje knutselen) alle uitgaande verkeer van jouw netwerk naar een externe server op poort 25 standaard door laten tikken naar de wanadoo-server... ben je van alle gezeik af (bijvoorbeeld met m'n laptop; op de zaak kán ik niet sturen via de smtp van wanadoo, thuis moét via wanadoo... echt niet dat ik dat ik elke keer als ik thuiskom de accountsettings induik dus... ;))

Verwijderd

Kan ik dan wel me eigen mail lezen en versturen als ik ergens ander me hosting heb?

• basz

basz

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:24:
Kan ik dan wel me eigen mail lezen en versturen als ik ergens ander me hosting heb?
Connecties voor ontvangen (POP, poort 110) mogen gewoon naar elke server, voor verzenden (SMTP, poort 25) mag alleen naar de server van wanadoo (mail.wanadoo.nl, geen login nodig vanuit het wanadoo netwerk).

[ Voor 33% gewijzigd door basz op 06-01-2006 12:35 ]

Verwijderd

ah, net zoals ik nu smtp.chello heb.. ik snap m :)

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Als je gewoon even de helpdesk belt en vraagt of het voor jou aansluiting opengezet kan worden zal dat niet zo'n probleem zijn denk ik, mits je servertje goed geconfigureerd is. Heb al van meerdere mensen gehoord dat ze dat gedaan hebben.

• basz

basz

Professioneel prutser

Radiant schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:44:
Als je gewoon even de helpdesk belt en vraagt of het voor jou aansluiting opengezet kan worden zal dat niet zo'n probleem zijn denk ik, mits je servertje goed geconfigureerd is. Heb al van meerdere mensen gehoord dat ze dat gedaan hebben.
Bij wanadoo? :o

• SLeddert
  • Registratie: December 2002

SLeddert

SLeddert

Momenteel laat ik de mail voor m'n domein afleveren op rollernet (http://www.rollernet.us), die stuurt het vervolgens door naar poort 25025 (of welke je zelf dan ook kiest) op mijn adsl-lijn. Uitgaande smtp gooi ik door de wanadoo-mailserver, nooit problemen mee eigenlijk...
Dat werkt ook, maar kost meestal geld.
Kan jij me vertellen of Wanadoo een Mail-Relay server heeft ?
Als ze die hebben moet ie staan tussen de Wanadoo server-adressenlijst, maar die vind ik nergens.

Karsten

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
ik zie het probleem niet hoor.
In Belgie hebben ze deze ports al heel lang gesloten en dit omdat de meeste mensen geen benul hebbe n hoe ze zo een ding moeten beveiligen.

Ik had een fetch van onze pop account en een interne mailserver draaien die dan op zijn beurt via de smtp server van skynet mails ging verzenden.

Nu ben ik leeg geworden en heb ik een hosting pakket genomen hoef ik me daar al niets van aan te trekken.

Because Great minds Think alike

• basz

basz

Professioneel prutser

SLedder schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:48:
[...]

Dat werkt ook, maar kost meestal geld.
Kan jij me vertellen of Wanadoo een Mail-Relay server heeft ?
Als ze die hebben moet ie staan tussen de Wanadoo server-adressenlijst, maar die vind ik nergens.
Rollernet is tot op heden gewoon gratis.
Van een mailrelay van wanadoo weet ik niets af, maar het zou me verbazen als een laag-drempelig-internet-voor-de-gewone-consument-provider als wanadoo hier een oplossing voor getroffen zou hebben.
Pagina: 1