Ik blijf er iig vrij nuchter onder....
Verwijderd
Professional Networking & Servers -> Software Algemeen
Ik mis een beetje een voorzetje van jouw kant. Waar zat je precies aan te denken? Heb je een plan van aanpak?
Ik mis een beetje een voorzetje van jouw kant. Waar zat je precies aan te denken? Heb je een plan van aanpak?
Jazeker,
Mijn plan van aanpak is, zoveel mogelijk lezen, en dingen uit proberen. Op dit moment heb ik mijn config als volgt:
Hierin heb ik veranderd:
innodb_buffer_pool_size verhoogd, zodat er minder disk I/O is.
Innodb_thread_concurrency verhoogd naar (cpu + disks) * 2
Verder wil ik de innodb_log_file_size nog verhogen, maar daarvoor moet ik alle innodb tabellen opnieuw opbouwen.
Mijn plan van aanpak is, zoveel mogelijk lezen, en dingen uit proberen. Op dit moment heb ik mijn config als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| innodb_log_group_home_dir = /home/mysql/innodb_logs innodb_log_arch_dir = /home/mysql/innodb_logs set-variable = innodb_buffer_pool_size=800M set-variable = innodb_additional_mem_pool_size=20M set-variable = innodb_log_file_size=105M set-variable = innodb_log_buffer_size=8M innodb_flush_log_at_trx_commit=1 set-variable = innodb_lock_wait_timeout=50 set-variable = innodb_thread_concurrency=14 |
Hierin heb ik veranderd:
innodb_buffer_pool_size verhoogd, zodat er minder disk I/O is.
Innodb_thread_concurrency verhoogd naar (cpu + disks) * 2
Verder wil ik de innodb_log_file_size nog verhogen, maar daarvoor moet ik alle innodb tabellen opnieuw opbouwen.
Wat mij opvalt aan het report is het volgende:
De Mutex spin waits e.d. (zegt me zelf niet zoveel) duiden, naar wat ik gelezen heb, op teveel disk I/O...
code:
1
2
3
4
5
| SEMAPHORES ---------- OS WAIT ARRAY INFO: reservation count 2981, signal count 2976 Mutex spin waits 9313, rounds 55438, OS waits 372 RW-shared spins 4507, OS waits 2248; RW-excl spins 14, OS waits 8 |
De Mutex spin waits e.d. (zegt me zelf niet zoveel) duiden, naar wat ik gelezen heb, op teveel disk I/O...